Saturday, December 31, 2016

HAPPY BIRTHDAY!!!!

HAPPY BIRTHDAY TO ME!!!!
hahahhaha..wish tuk diri sendiri..
pejam celik, pejam celik aku dah 31...
perghhh alhir tahun kauuu.. member aku semua dah genap 31, 11 bln dah.. aku baru masuk 31... tue sbb aku nie mudaaa je.. wahahahah... *sila muntah hijau!!!

mcm biasa.. tahun² yg lepas.. x ada yg spesial pun birthday aku nie... huhuhuhu.. aku pun x pernah nak sambut..

tp tahun nie, mmg aku dah niat, aku nak habiskan masa dengan anak² aku...
so 'dia' pun nak joint sekali aku, n dia bg cadangan bawa gie mandi... kitaorg gie ulu bendul, tempat mandi manda kat sana.. aku kali kedua gie sana.. last dulu aku gie masa tue aku ikut member aku.. zaman bujang dulu..

aku masak siap² kat umah. aku masak nasi ayam.. so sonang.... sblm gerak aku dptkan mak dulu.. aku siap hidangkan mak nasi, n aku salam mak..
"mak ari nie ari jadi ckin... terima kasih mak, lahirkan anak mak nie.. n minta maaf mak ckin selalu buat mak marah..."
peluk kuat² n cium mak!!!!

so kitaorg gerak pun dah lmbt, sbb aku siapkan keje aku sikit, n pastu masak. sampai sana dah kul 5 kot. best tempat dia.. ada kolam.. dr air terjum tue.. sejuk nak mampus kau!!! sejuk gila!!!!

anak² jgn ckp.. semua syok lee..  masing² dah pandai bawa diri.. aku kasi diaorg mandi kat tempat yg cetek je.. aku x mandi sangat.. dok jaga husna lee... husna x tahan sejuk.. melalak je dia.  hahahah.. x puas rasanya aku berendam kat sana...

kitaorg blk dlm jam 6.40.. balik semua lapo...hahahha.. sblm gerak gie beli jagung cup. mmg kesukaan anak² aku.. pantang nampak jagung...

sampai jasin dlm jam 9.30.. huhuhuhu.. ikutkan aku nak lagi bawa anak² aku jalan.. aku nak habiskan masa sampai kul 12 klu leh!!! aku nak bawa gie karok atau melepak ngan anak aku kat mcd.. tp mcm tak larat la plak.. huhuhu..

skrg nie.. aku tgh menaip blog nie kat dpn family store!!!! hahahah.. br lepas beli pampers husna.. n termenung kejab... tue yg rasa nak membebel kat sini...

ok lah.. aku nak balik dah nie... mesti anak² aku dok tunggu aku kat umah...

"SELAMAT HARI LAHIR NOORASIKIN MOHAMAD.. SEMOGA KAU SENTIASA KUAT DLM TEMPUHI KEHIDUPAN DI DUNIA NIE YG PENUH DENGAN PENIPUAN!!! huhuhuhu.. SEMOGA ADA KEMANISAN DLM KEHIDUPAN... SEMOGA KAU TABAH N CEKAL DLM MEMBESARKAN ANAK² KAU.. SEMOGA KAU DIMURAHI REZEKI... DAN.. SEMOGA SEGALA URUSAN KAU DUNIA AKHIRAT DIPERMUDAHKAN... AMIN...."

Sepetang Bersama Anak²

dah lama aku x bawa anak² dtg sini..
tetiba smlm rasa nak dtg sini bawa anak² aku... huhuhu..dekat je pun ngan rumah...

balik je selesai antar brg smlm, dlm jam 5.40ptg aku ajak anak² dtg sini.. happy la.. suka.. huhuhuhu. 

bdn yg terasa penat, hilang bila tgk anak² happy..  kat sini ramai gak family dtg bawa anak² beriadah.. tempat ok la.. tp satu yg aku lemau kat sini... NYAMUK BANYAK!!! besau² nyamuk..

dulu aku selalu bawa bdk kat sini.. bila aku rasa ada problem.. n bosan, balik keje je, masa tu keje govement, mesti aku bawa... lagi satu...aku sebenarnya nak kasi diaorg letih.. senang..awal tido mlm nnt.. hahahahah.. ngek kan aku???

apapun, anak² aku tetap happy bila ajak ke sini... walaupun ibu bawa dekat, semua happy n ucapkan terima kasih bersungguh!!!

Sunday, December 25, 2016

Emak...

dah lama mak teringin nak makan ikan bakau.. aku bajet nak bawa lepas bdk naik sekolah.. sebab tgh kumpul duit tuk yuran bdk²... tp mcm x sampai hati le plak.. sbb aku ajak mkn luar, tanya nak mkn apa? dia lama pikir.. pastu ckp..
"apa mkn mak x pernah gi erk.. x pernah mkn lg... "

ermmm... last² aku ckp.. jom la mak, ikan bakau.. terus segau dia..hahhahah.. tangan dia yg sakit terus elok le kejab... lom kaki dia lagi.. hahahhaha...

ada satu ari tue, aku keluar ptg tue.. jumpa 'dia'... terus kemlm le.. konon nak mkn malam.. mak aku dah sentap..hahhaha.. so aku call le.. tanya nak mkn apa.. dia nya merajuk, aku x sempat ckp, dia jawab..
"x payah, aku dah kenyang la.. kau gie la makan ngan abg kau.. "
papppp..letak call.. aku call lg x angkat.. merajuk habis.. 'dia' gtau aku gie beli mkn tuk mak dulu, pastu kita jumpa balik.. so aku dok pikir apa nak belikan tuk mak nie.. dah aku call x mau angkat...
terpikir yg mak suka makan ayam kat marrybrown(tul ke aku eja).... so aku beli set...

balik je, mak kebetulan kat dapur, tak ckp byk, aku siap bukakan kotak, lom pelawa dia dah duduk hadap. hahhahahah.. x byk ckp..
"nie coslow mak, nie ayam mak... mak mkn eh, ckin nak mkn ngan dia jab.."
"jgn blk lmbt"
hahhahaha.. nak tergelak aku tgk mak nie.. peel kdg kalah anak aku...

mcm itu ari, aku mmg tido kat hall, tido lambak ngan anak² dpn tv. sejak dua menjak nie mak joint sekali tido sama.. itu ari, si husna x sihat.. asyik batuk x henti.. lepas bg ubat, aku bawa masuk bilik, tgk dia nyenyak x batuk so tido la dlm bilik berdua ngan husna..

nak jadikan cerita, dlm jam 5 pg aku terjaga, aku bgn aku tido kat hall balik.. pg tur mak cerita kat aku..
"mak x leh tido smlm.. kau tido dlm bilik ngan husna, mak asyik ngigau je tido.. susah tido. dah pg alih² mak dengo ko dengko.. owh.. tido dpn dah anak aku.. terus mak nyenyak tido..."

tergelak² aku.. mak nie.. dulu ckp mcmn anak aku leh nyenyak tido dengan dengko aku..  skung dia plak x leh tido tanpa dengo dengku aku..hahahha...
perghhh...mmg buruk siot, muka cantik tp mlm tido dengkurrrr.. nak² time penat, ayah ckp sampai ke dapor dengau... hahahaha..

dulukan.. ada sekali tue.. aku balik lambat.. aku ptg tue keluar pos brg.. mmg hari tue aku sehari suntuk x tido satelkan keje urgent.. n aku pernah dulu penat sgt aku membuta kat dpn 7e.. hari tue, aku mmg blk lmbt, lepas pos tue aku lepak plak ngan member aku.. dah gtau org tua aku, yg aku blk lmbt.. pastu bateri kong.. dlm jam 12 mlm kot aku blk.. aku blk² terus tido.. biasa aku blk aku akan tunjuk muka kat mak ayah, dok borak ngan diaorg kli diaorg lom tido.. hr tue aku mmg penat sgt..
rupanya..dia laki bini x tido dok pikir aku.. n x sedar yg anak dia n dah balik.. korang bayangkan..masa tue dah jam 3 pagi.. ayah nekad nak cari aku le.. punya risau..konon nak cari aku kat 7e leee.. takut aku lelap kat sana..
ayah keluar je bilik dia terdiam.. pastu dia masuk balik bilik dia ckp kat mak..
"cuba buka tingkap, dengar..."
mak buka tingkap bilik dia.. hahahahah.. dengar suara aku dengkurrr... punya la kuat.. hahahahah.. letih sgt dah tue..
"la bang.. dah lama balik ke tu?? kita ada la tak tido pikir dia.. dia syok tido rupanya.."
bila mak cerita balik kat aku.. mengekek aku gelak... adoiii... kesian pun ya..
bergejam mak ayah x tido pikir aku.. teruk eh aku.. aku dok bantai sedap membuta..
maaf makk.. maaf ayah...

Friday, December 23, 2016

Simpan Sikit Bengap Tu!!!

tolong la simpan sikit bengong ko tue...
berpuluh kali aku ckp, jgn kau ingatkan aku kisah² lama..aku mmg dah x nak ingat dah.. dan mmg aku x akan ingat!!

boleh plak kau tanya aku, ari nie ari apa??? adoiii.. biol la kau nie.. bila aku kata aku x tau, naik hangin plak.. mengugut aku.. jgn jd bangang ok.. simpan bangang kau tue..

aku nie dr boleh ikhlas maafkan kau, terus jd meroyan!!! sbb kau nya perangai..
aku tak akan mengemis la kat kau.. kau punya pasal kau nak bg ke tak.. n aku tak akan tuntut hak anak kau.. sbb bg aku, tue tanggungjawab kau.. n aku yakin anak aku tau sape lagi syg diaorg...

kau sendiri tak nak timbulkan, ambik anak² kau kan.. nnt jgn ckp aku sekat plak.. bgtau family kau tue hasut anak² aku jgn ikut perangai ibu??? kali n kalau sampai kat telinga aku, mmg aku jumpa akk² abg kau.. aku sound sorng²...

ishhh.. skrg nie mmg aku x leh dengau la org dok sebut nama kau.. mmg aku dok maki je.. dpn org kau mmg org ckp baik.. pijak semut pun x mati.. bukan semut je.. gajah tue pun kau pijak x mati la..
walhal perangaii.. mcm musibat!!

hilang mood aku siot.. benci betul aku skrg n kat kau... eeee... bila aku dah senyap, malas layan kau, kau timbul valik bakaukan hati aku.. bangang!!!

kisah perkahwinan aku dulu, adalah kisah hitam bg aku.. terlalu byk pahit dr manisnya.. kau pulak dok mengigatkan aku kepahitan tue.. mmg kau nak makan maki aku la kan!!!

sorie la.. dlm byk hal, dgn kau nie je mulut aku betul aku x leh nak cover... aku maki tahap kaw nya..

Saturday, December 17, 2016

Persiapan Sekolah 2017

kejab je nak masuk tahun 2017 erk..
makin tua dah aku..hahahah.. sedau diri dah tua... tp aku tetap comel n cute... sila akuinya ok!!!!

td siang aku shopping brg bdk.. beli baju sekolah ngan pekakas sekolah.
alhamdullilah hampir satel semua..
bapak diaorg yg kata nak bg aku duit rm800 bg aku rm300 je.. bengkek aku..
tue pun bg bila aku dah memekak.. huhuhu..jahat aku nie..

so td aku bawa la anak² gie beli brg..
bayangkan aku sorg control 4 org yg melasak...huhuhu.. nasib baik anak aku dengo kata la gak.. tp kena gak cubit..hahahaha..mana tak nya.. aku nak test baju alih dia dah ada tingkat atas.. bengkek mak nak.. kitaorg beli kat hari². ok la.. murah gak situ..huhuhu.. habis rm450...
yg mencabarnya aku td bawa si husna la.. bdk br dapat kaki, dah la kenet.. tetau hilang dlm baju..huhuhuhu.. nasib baik abg kakak leh control awk syg.. n awak x byk ragam..

kat hari² aku dapat la aku beli
4 pasang baju sek pg (2 iman, 2 amar)
4 pasang seluar sek.
4 pasang bj sek. agama
2 pack stokin
2 sampin
5 pcs seluar sukan

beli tu je dah kena rm450..huhuhuhu..
baju atul next time plak ibu beli... satelkan abg awknya dulu..lepas gie sana, kitaorg drive thru mcd.... makan dlm kereta je.. tp aku x makan pun. aku dah bantai mkn kentang ngan nugget dah koyang...

aku bajet nak bawa anak² tgk wayang... teringin dr dulu nak bawa diaorg tgk wayang.. tp memandangkan aku nie mmg x biasa sgt, tak confident sgt, termati niat aku tue.. so aku pusing², cari kejab org tue... x ketemu gak!!!

ank² dah ajak tgk wayang dah nie.. pikir² baik aku beli brg sekolah diaorg.. so aku gie kipmart. gie Soon Siang Stationary.. mmg tgh ada offer kat sana. memurah.. so aku lepaskan anak² cari brg sendiri. pilih sendiri brg   happy le diaorg..huhuhu.. seronok bila tgk anak² happy nie. hilang penat kejab....

balik memasing senyum le.. tp saat menyentuh perasaan bila anak berborak ngan aku. balik tur last sekalk kitaorg beli beg.. so dlm purse aku langsung x de duit dah. anak² plak perasan.. dlm happy nampak gak risau muka diorg tue yg ibu x de duit... nak² ada lg brg diaorg x beli..

iman = "tak apa ibu.. nnt iman kumpul duit. kita beli brg.."
atul =  "nnt atul pun cari duit tuk ibu"
amar = "haah bu.."

aku senyum...

iman : "nnt iman ngan amar ikut atok gie masjid. nnt dpt duit.. kita simpan.."
amar : "atul ko cabut bulu ketiak atuk..hahahahah.. nnt dpt upah"
pastu memasing gelak.. dgn aku tergelak.. semua mmg ngelat bila atok suruhkann... hahahaha..

baik anak² ibu... insyallah, ada rezeki kita syg... ibu syg kamu semua...
muuuuaaahhh..

Thursday, December 15, 2016

Rasa Down

aku nak luahkan... tp aku x tau mcmn nak start..mcmn nak tulis kat sini... tp yg pasti mood aku tak brp ok...huhuhu..

bila diri rasa gagal menjadi ibu, gagal menjadi anak yg amat diperlukan oleh mak ayah.. aku penting diri? erm... ye kot..
aku yg pentingkan diri. tak sedar diri eh.. dah tau salah, lg aku buat.. tue namanya x sedar diri.. entah lah.. yup.. aku akui..aku kdg ikut sgt perangai gila aku tue.. tp aku tak pernah nak lupakan anak² aku.. aku tak pernah nak lupakan mak ayah aku..
mereka nyawa aku.. kekuatan aku.. tp aku seorg pentingkan diri.. mencari kebebasan.. kebebasan apa yg aku nak erk???

aku selalu tanya pada diri aku.. apa yg aku nak kat dunia nie?? apa yg aku nak??
puas dok pikir.. tp aku x dpt jawapan..huhuhu..

dulukan, masa zaman remaja aku..aku tak mcm yg lain. hidup aku dikongkong sepenuhnya oleh ayah n abg² aku.. sampai satu tahap, aku nak tuesyen pun ayah aku x percaya kat aku. myb masa tue tgh hangat bdk² ngandung masa sekolah. masa tue aku form 5. aku ingat lagi.. masa tue, aku blk sekolah, aku terus gie libray kat pekan jasin tue. study sana. agak lepas setengah jam kot, aku teragak call mak. masa tu mn ada pakaj hanset. gie public. alih² mak suh aku balik.. rupanya ayah aku mengamok.. tanya kenapa aku blk lmbt. aku kemana!!
menitik gak air mata aku.. aku tanya mak..
"mak..knp erk jadi mcmnie.. salah ke ckin g study mak. ckin tak pernah minta ke kelas tusyen mcm yg lain. knp ayah x percaya ckin eh??"

menangis gak mak aku masa tue.. dia kata, sabar la alang.. mak percaya kau..
ayah terlalu takut.. yup..aku pun x pernah nak salahkan ayah aku.. tue sbb aki nie kawin awal...hahahah..kononnya nak bebas awal. tak bebas..hahahah..silap besau la aku... dah jodoh aku awalkan.. dah mengatal.. kawin la awal..

bila tiba penceraian aku, ayah paling org marah!! 3 hari x tegur aku. 3 hari x pandang aku.. tak tentu arah aku dibuatnya..last² aku jumpa depan² ayah..aku peluk dia.. aku menangis semahunya..
"ckin x nak semua nie jadi ayah..ckin dah cuba bertahan..tp ckin dah x boleh. untuk apa ckin teruskan tp ckin sentiasa buat dosa dgn suami ckin.. sape yg nak penceraian.."
ayah dah ok masa tue.. bila aku peluk n luah segala kat dia.. akhirnya dia redho.. n terima kenyataan. yg aku x ada jodoh ngan dia...

bila aku bercerai je.. mcm² jadi.. masa nie  aku akui, aku silap gak. aku berkawan ngan suami org.. (dah aku tinggalkan pun dia..  hahahhaha..) ayah kongkong aku.. ayah marah. sape tak marahkan. satu ayat aku..
"ckin dah umo 30 ayah, bkn umk 18 tahun lagi. ckin kena keluar,bekerja.. sape nak bg anak ckin makan? belajau? semua? x kan ckin nak harapkan ayah. ckin nak satu je kat ayah. percayakan ckin. tolong percayakan anak ayah ni.. "

agaknya lepas aku ckp mcm tue dia makin ok. dpt terima kenyataan yg aku dah pilih jln hidup aku gini.. yup. lepas cerai aku duduk ngan mak ayah.. duduk dgn org tua nie mental hati kena kuat. hahahah.. nak² dgn mak yg tak sihat sgt.. anak aku plak melasak...tp aku nie still lagi kesayangan diaorg tau.  hahhahaha..
mak ayah klu marah aku, paling kuat 2 hari mogok.. kdg x sampai pun 2 hari...

hari nie..aku buat lagi silap.. degilkan aku. entahlah.. aku nie kdg dtg biol aku.. bila dtg biol aku?? time aku serabut dok pikir masalah aku..hahahah.. mcm skrg.. serabut dok pikir hal sekolah anak aku..semua sekolahkan.. 3 org..
iman darjah 3
amar darjah 1
atul pra sekolah

bertambah biol bila ex aku tue dah kata nak bg duit beli brg bdk, dia x dpt bg.. adoiii.. aku serabut, mulut aku jahat, aku makikan la plak dia..huhuhuhu..
kdg aku x tau nak cerita kat sape.. berbuku kat dada nie. dok pikir, mcmn nak buat erk.. cam ne nak naik kan sale erk... apa patut aku beli dulu.. apa patut aku dulukan dulu.  abis dah aku pikir semua dlm satu masa, tu yg dtg biol.. jumpa plak member biol.. haaa..  bertambah la biol aku... hahahhaha..

tp aku tak de la nak buat benda² bodoh sgt.. pikir lagi ayah, mak n anak² aku.. cuma bila dah keluar, aku jd lupa diri.. hahahah.. semua member aku yg payung.. tue aku ngikut je..  aku ikut mood gak.. mungkin masa nie mmg aku tgh serabut, tue aku ngikut je.. lepak sampai kul 3-4 pagi.. karok sampai 2-3 pagi.. mana tak mengamok bapak aku.. tido plak umah member aku.. adoii.  x sedau diri la kau nie ckin... kau tue dah tua. ikit perangai bdk.. bodohkan?? bila dpt masej dr ayah.. sentap aku... termenung panjang jab aku.. baru sedau diri...

" Assalamualaikum alang
Ayah dan emak minta
Allah ambil nyawa kami segera.
Tak sanggup lihat anak yang di sayang abaikan kasih sayang kami.pada nya.
Keluar dengan tidak ada kesopanan .
Tinggalkan kami menanti bersama cucunya.
Kami sangat sayang padamu.
Pakai tudung .Jangan pakai pakaian yang sempit.
Kami sangat sayang padamu"

balik pagi tue.. aku peluk mak aku.. aku minta maaf dgn dia. aku cium dia byk kali.. aku lalai.. kesian mak aku.. anak jenis apa la aku nie kan. penting diri!!!
ayah plak aku x jumpa dia..hahaha.. takut n malu.. tp lepas aku minta maaf pakai wasap, aku tgk dia ok layan aku. x mogok..

pg td aku keluar bawa anak² aku gie pantai.. ye la.. aku mmg tgh rasa down dah nie.. dgn 'dia' lagi aku buat hal. aki gie kacau cuti dia.. bongok tul..

sy tak suh awak balik. n sy x sangka awk balik mlk.. sy ingat lg awk ckp kat saya, klu sy kesana bgtau awak.. klu awk x ambik sy, org awk akan ambik. knp sy kesana gak?? awk tau kenapa? mmg sy leh je kata tak nak. duk lepak dlm kereta. tp sy gedik nak test awk.. betul ke yg apa awk ckp tue. lepas text awk. hp sentiasa kat tangan sy. sy tunggu awk balas. sy tunggu awk ckp..
"ok skrg keluar, naik kereta sekian, sekian, blkk!"
hampassss... kecewa aku.. rupanya kau plak blk... kena aku setepek lg le.. lagi terhempAp otak aku nie.

entahlah.. aku x tau skrg ni apa yg aku dok menungkan.. mmg rasa down betul...
tp td, aku bawa anak aku ngan mak ke laut, lega sikit hati aku. bila tgk anak² happy, mak segar dpt ambik angin luarkan..

jgn salah paham plak, nnt awk ingat lepas awk sound sy gitu, br sy nak bawa anak jalan.. silap.. setiap hari, ptg, sy akan habiskan masa dgn diaorg.. kitaorg jogging kat stadium jasin tue. setiap hari. kasut aku dah jahanam... so mmg dah kena beli kasut lagi.. jd x de la aktiviti ptg lg ya nakk.. ibu tgh kumpul duit tuk sekolah korung..

n sy mmg nak bawa diaorg mandi aor panas. sy bajet esok nak bawa.. tp oleh kerana sy rasa x betul, sy bawa ari nie.. awk tau.. tgh pg tue, lepaa balik melepak, lepas awk call, iman bangun. dtg kat sy...
sy peluk dia.. n sy minta maaf kat dia.. mcm tue juga dgn anak lain.. ye.  ibu tau, ibu slah syg... ibu penting diri!!! tak sedau diri!!!

ok. stop sampai sini. tak tau nak tulis apa lagi. tp hati aku dah ok sikit, dpt membebel kat sini. harap²  org yg kenal aku x baca blog aku nie..hahahhaha..

Monday, December 12, 2016

Beriadah Bersama

memandangkan cuaca cantik ptg nie.. so aku ajak anak² gie jogging... dekat je pun.. sebelah taman aku je stadium jasin nie..

si kecik, husna aku tinggalkan kat umah... kang bawa dia penat sgt.. kesian la plak..
melalak² nak ikut la dia...

ari nie mmg x de mood sgt... mood sakit hati  menyampah.. mood fedup.
so tue yg aku bawa anak² gie jogging. aku jogging pun rasa x puas..hahhaha.. mn x nya.. baru lepas mkn terus jogging.. mabuk jab.. rasa nak muntah..

x pe.. esok ada lagi... nak kurus nie.. x kuat betul nak buat diet atkins tue la.. aku berjaya buat sblm dpt amar danish. sbln gak la aku x mkn nasi.. cukup sebulan terus melekat si amar danish.. nie nak start balik.. bercinta!!! x kuat betul azam.. adoiii...

Friday, December 9, 2016

Mood Sedih

bukan senang nak hidup solo nie.. ditambah dgn anak².. aku x pernah merungut atau menyesal dgn kelahiran anak² aku..anak² penyeri hidup aku... anak² kekuatan aku.. anak² kebahagiaan aku...

cuma aku sedikit terkilan, apa yg berlaku antara aku ngan si 'biol' tue terpalit akan anak aku.. kdg² aku rasa aku gagal menjadi seorg ibu yg bertanggungjawab pada anak aku... kdg² aku rasa aku nie pentingkan diri.. maafkan ibu syg... ibu tak nak semua nie jd.. tp ibu percaya anak² ibu taukan kenapa ibu buat pilihan ini...

buat kau, si 'biol'... yup.. aku akui skrg nie aku rasa nak terajang je kau.. apa jenis manusia pun aku x tau kau nie.. tue semua anak kau.. jgn ckp dgn aku pasal akhirat, pasal hukum tuhan, tapi kai sendiri x jln kan amanah kau.. mana kau di saat anak² aku perlukan kau.. mana kai bila anak² kau sakit? mana kau bila anak² rindukan kau... klu kau nak tau, skrg nie.. anak² kau dah x heran dah ngan kau.. x de lagi dah menyebut "mana abah".. tak der la nak tanya, "ibu bila abah nak ambik?"

jgn kau nak salahkan aku!!! sbb aku tak pernah putuskan hubungan kau ngan anak!!! kau tabur la berapa byk fitnah, sikit pun aku x heran.. cuma satu je aku doakan tuk kau, seandainya aku n dianiaya oleh kau, aku doakan apa yg aku alami kau alami, malah kau dpt lagi teruk dari aku!!! aku doakan nikmat kau ditarik!!

kau aniaya anak kau sendiri.. kau x nampak, tp itu lah yg terjadi.. kau sengaja sekat apa yg patut kau bg tuk anak.. kau dera mental aku!!! aku x akan mengemis dengan kau!!! itu tanggungjawab kau!! nnt jgn nak pernah salahkan aku!!! aku sedikit pun x heran!!!

aku pasti suatu hati nnt kau akan menyesal!! dan waktu itu semua dah terlambat bg kau!! kau tunggulah hari itu!! penyesalan kau x ada gunanya lagi!!

aku tabik pd org² senasib aku.. kdg² aku selalu terpikir, tabah betul 'mereka', kuat betul 'mereka', boleh ke aku jadi mcm 'mereka'...

"YA ALLAH BERILAH AKU KEKUATAN ITU.. BERIKANLAH AKU KETABAHAN... BERIKANLAH AKU KECEKALAN..
PERMUDAHKANLAH URUSAN DUNIA MAHUPUN AKHIRAT AKU..."

Tuesday, December 6, 2016

Makan-Makan

al-kisah smlm kononnya nak date, mkn ngan si dia... alih² x jadi plak.. ada hal x dpt dielakkan..
member nie mmg dah lapo, dr pagi x makan.. teringat la kat bff aku sorg nie.. kebetulan smlm mak dia call aku ajak gie makan. aku plak smlm kena cirit birit.. melepek mak nakkk...
cirit je plus ngan perut memulas.. bisa.. kempis kejab perut makkkk...

mmg langkah kanan le aku kan..
mak bff aku nak payung makan kan bakau... wahahahahah...
perghhh.. jgn ckp leee.. aku melantak le kekenyang.. org dah payung... hahahaha..

awak jgn nak jeles ok.. org payung sy.. rezeki jgn ditolakkkk...

so kitaorg makan kat ikan bakau umbai, parameswara... mmg sedap!!! makan x ingat dunia kauuuu... cicah air asam dia...perghhhh... mmg terangkattt...

ok, jom layan gambo... mcmn nak kurus nie.. kena kurus nie.. nak kawin lagi nie..hahahahah...