Thursday, February 28, 2013

Tips : Hamil


Khusus buat kawan² yang masih belum dikurniakan zuriat...

Dalam rancangan TANYALAH USTAZ.....Ada dikongsikan 1 petua bagaimana untuk mudah mengandung @ hamil.

Kepada yang puas berusaha denggan bermacam-macam cara. Jangan mudah berputus... asa.

Cubalah pula petua @ amalan ini....

1. Ambil 4 biji buah kurma...suami genggam 2 biji, isteri genggam 2 biji
2. Kemudian,buang biji kurma tu
3. Blend @ kisarkan kurma tadi bersama dengan susu kambing
4. Minum air campuran kurma dan susu kambing tersebut sorang segelas.
5. Amalkan sekali sahaja dalam seumur hidup.
6. Kemudian, amalkan minum susu kambing setiap hari waktu pagi.

InsyaAllah mujarab. Selamat mencuba.

Kata ustaz tersebut, setakat ni, feedback yang dia terima, kebanyakannya dapat zuriat dalam masa setahun.

Cubalah, siapa tahu ada rezeki? Allah jualah yang Maha Menentukan dan Maha Memakbulkan permintaan hamba-hambaNYA...

Sekian, sekadar berkongsi maklumat dan info untuk membantu kawan-kawan yang lain.

* Harap di share kan dengan kawan-kawan lain yang ada masalah susah mengandung yer. Moga ada manfaatnya.

Monday, February 25, 2013

Virus : Chiken Pox

ingat tak aku pernah cerita aku kena chiken pox..perh...ya allah, azab betul..masih ada lagi tanda2 kat dalam badan aku nie..besar giler...

dah selepas seminggu aku baik dari virus nie, anak perempuan aku plak, kena jangkitan virus nie..kesian Qurratul'ain. nasib baik dia kena sikit. tak banyak, tapi boleh tahan besar dia.

suka sgt buat muka camnie..minta kena gigit!!












































'




alhamdullilah, dah elok dah. seminggu selepas atul'ain sembuh, abang long dia plak kena...addooiii..sekarang nie muhammad iman dalam proses pengeringan..abang long nie mmg teruk kena. habis satu badan dia. muka teruk. mmg banayk giler..terlalu banyak. kalah aku nye.. tapi dia kena kecik2. kesian anak aku. empat hari tido dengan aku. kena plak jenis yang gatal. nak nangis aku tgk. kat bird dia mmg teruk keluar chinken pox nie.

time gatal aku garu guna daun bambu. mandi pun guna daun tue. tak boleh mandi air sejuk tau, kena air suam. iman jenis tak tahan. melalak2 dia kena mandi air panas. jalan mengenkang lepas mandi. mmg kesian. silap2 ari bulan orang klu dengar dia melaung masa aku mandikan dia, orang akan kata aku ne dera anak. 
"PANAS BU...PANAS....IMAN TAK NAK!!!AARRRGGHHH!!!" menjerit2 ckp benda nie. berulang kali. sampai sudah mandi, mmg kesian anak aku.

muka putih, badan putih, jadi nampak mmg sgt teruk...






kat lidah banyak keluar. masa mandikan daun air bambu tue, aku suruh anak aku kumur. mmg pahit giler. sampai nak termuntah iman, tapi alhamdullilah, kat mulut tue cepat elok..





 
kesian anak ibu. dan sekarang akau risau. macamana nak ilangkan parut nei nnt. ada petua tak? shared la dengan aku...
plzzzz



Thursday, February 21, 2013

JSB : Hapuskan Keputihan

sejak aku guna jamu susuk dara dulu, setiap kali aku bersuci, aku mesti korek kat kemaluan. mmg ad keputihan... walaupun aku dah insert jamu JSD tue, masih ada lagi...
gupa dia ala2 lebih kurang cam gambar nie...tapi yang nie teruk sgt, sampai dah bertukar kaler..aku nye keputihan macam susu basi..warna putih pekat.


sejak aku makan JAMU SERI BONDA, alhamdullilah, keputihan aku kurang. boleh dikatakan tak ada lagi lendir putih pekat tue. jadi, aku mmg amat berpuas hati dengan Jamu Seri Bonda nie. tue sebab aku terus jadi agen dia. sbb aku nak banu orang sekeliling aku. Terutama, adik dan kakak ipar aku..
selain dia mmg merapatkan, keputihan pun tak der..saper tak suka kan..aku rekemen kat korung yang tercari-cari jamu.

tak kiralah korung makan jamu apa, janji untuk kebahagian suami korung mesti amalkan..semua teu untuk kita juga kan..tak guna klu cantik luar, tapi tak cantik dalam kan..

aku gerenti, bila korung, isteri yang amalkan jamu nie, laki korung mesti senyum sampai ketelinga. dan lagi sayang kat korung...

oh ya, aku lupa, jamu nie jjuga anak dara boleh makan tau. jadi anak dara kat luar sana, yang ada keputihan aku rekemen kan Jamu Seri Bonda nie, insyallah berkesan..

tak mahal sayang, sebotol hanya RM39. ada 60 kapsul.


cara Pengambilan JSB untuk wanita yang berkahwin dan belum berkahwin

terdapat dua cara :-
1) amalkan 2 biji kapsul setiap hari selepas waktu makan. biasanya kesan boleh dilihat seawal hari kelima namun ia bergantung kepada tubuh individu

2) jika tubuh anda agak lambat bertindak balas dengan JSB, anda boleh mengamalkan JSB dengan memakan 2 biji kapsul pada waktu pagi dan 2 biji kapsul pada watu malam

* untuk remaja di dalam lingkungan umur 21 tahun kebawah, disyorkan agar mengambil dos 1 biji kapsul sahaja.

* untuk remaja 21 tahun keatas, amalkan 1 biji kapsul pada waktu pagi dan 1 biji kapsul pada waktu malam.

sila pastikan anada mengambil minima 8 gelas air putih setiap hari bagi memastikan JSB dapat memberikan kesan yang terbaik untuk tubuh anda.

 

Tuesday, February 19, 2013

OMG Fizz fairuz putus tunang!!!

 
 
http://www.hmetro.com.my/myMetro/art...cle/index_html


Kuala Lumpur: Pertunangan Fizz Fairuz hanya bertahan seminggu apabila pelakon itu memutuskan ikatan dengan tunangnya Ahad lalu, selepas mengetahui wanita berkenaan rupa-rupanya sudah bersuami.

“Saya benar-benar tertipu dan tidak menyangka tunang saya itu isteri orang,” kata Fizz, 34, semalam.

Pertunangan Fizz secara diam-diam dengan seorang wanita berusia 26 tahun di Kuantan, Pahang pada 10 Februari lalu, mengejutkan banyak pihak kerana sebelum ini dia hangat bercinta dengan pelakon, Almy Nadia, 27, sejak tujuh tahun lalu.

“Saya tidak menyangka perkara sebegini berlaku dan kehidupan saya seolah-olah ‘diatur’ oleh dia (bekas tunangnya) sejak kami berkenalan setahun lalu,” katanya yang menyifatkan kemungkinan dia terkena buatan orang.


Fizz Fairuz


Fizz berkata, empat hari selepas bertunang iaitu pada Khamis lalu, baru dia tahu tunangannya itu isteri kedua seorang usahawan berusia 40-an dan mereka bernikah di selatan Thailand beberapa tahun lalu.
 
 
 
____________________________________________________
 
kesiannya dia....apa la punya pompan, dah tahu awak tue masih berstatus isteri orang, yang pergi bertunang dgn lelaki lain lagi kenapa..haa...jadi lagi bini no 2..nie mesti kes, isteri pertama tak tau la tue, kawen kat thailand, kurang kasih sayang suami, cari lain..awak sedar tak yang awk masih isteri orang..HARAM tau!!!!
ter emo plak... aku rasa ex fizz, (emelda eh nama dia) tak sefrust fizz fairus la...kesian dia..

Jamu Seri Bonda (JSB)

 
 
 
 
 
Kini menjadi bualan para wanita
"digunakan secara tradisional untuk melegakan kepenatan fizikal, melegakan keputihan dan gatal-gatal ringam serta melegakan senggugut, melancarkan perjalanan haid, menyihatkan rahim selepas bersalin dan mengencangkan otot-otot tubuh."


Hanya berharga RM39 (SM) RM42 (SS),
Lebih menguntungkan, sebotol Jamu Seri Bonda dapat bertahan sehingga lima minggu!

Ayuh! Jom kembali dara, cantik, sihat dan mantap bersama Jamu Seri Bonda!

Jamu Seri Bonda merupakan supplement terbaik untuk wanita masa kini.
Dengan harga yang berpatutan, segala khasiat dan rahsia alam semulajadi di terap ke dalam adunan turun temurun ini. Rasainya sendiri!

Mereka yang boleh mengamalkan Jamu Seri Bonda adalah:

1) Wanita berkahwin (berumur sehingga 65 tahun)
2) Wanita menyusukan anak
3) Anak dara


Jamu Seri Bonda sememangnya 100% di adun dari herba-herba dan rempah ratus terpilih bagi mengekalkan mutu, kualiti bagi kepuasan pengguna. Kami tiada bahan berunsurkan kimia. Semuanya semulajadi! Adunan terbaik ini dicipta khas untuk memberikan kesan yang terbaik untuk wanita khususnya ibu selepas bersalin.

Dengan izin Allah SWT , Alhamdulillah Jamu Seri Bonda dapat menangani masalah yang dihadapi wanita. Inilah rahsia kami :)


Selamat mencuba! ;)

*notakaki: wanita hamil dan datang bulan serta mempunyai penyakit darah tinggi yang kronik tidak digalakkan untuk mengambil Jamu Seri Bonda

Jika anda mengalami lenguh-lenguh di bahagian tertentu dan sebagainya atau haid menjadi lewat beberapa hari, itu cuma tindak balas di peringkat awal pengambilan JSB. Jadi jangan risau ya. teruskan amal JSB, in shaa Allah masalah yg di alami akan beransur hilang
 
 
 
Iklan di Majalah Harmoni bermula 1 September 2012 ( terbit setiap 2 minggu sekali)

Iklan di Akhbar Kosmo!! pada 29 julai 2012

Iklan di muka hadapan Sinar Harian 27 November 2012

Artikel pertama Jamu Seri Bonda di akhbar Kosmo! di dalam ruangan Aura Juita 29 Mei 2012

Billboard Jamu Seri Bonda di perkarangan
Pasar Siti Khadijah, Kota Bharu, Kelantan
 
 
 
 
Wajah baru yang lebih segar, lebih hangat dan lebih sensasi..

Hanya yang terbaik kami sajikan untuk anda yang bergelar wanita. Ayuh, ambil tindakan bijak agar anda sentiasa tampil hebat untuk suami dan diri anda sendiri. Jamu Seri Bonda-seri untuk dalaman dan luaran anda. Jom cuba! :)

Berkelulusan KKM ( MAL 10043746TC)


Monday, February 18, 2013

Jamu Seri Bonda

ok, kali nie aku nak cerita pasal JAMU SERI BONDA....
aku berubah arah, makan jamu ni plak..
jamu nie tak payah insert, macam jamu susuk dara.. hanya makan je..
aku tertarik dgn jamu nie, sbb hanya amalkan makan jer kan, dan harganya boleh tahan murah..sebotol hanya RM39. murah kan? dalam ada 60 biji, tahan 5 minggu.
 
 
 
hari nie dah minggu ketiga aku makan. ha..meh aku cerita kesan dia..aku bg testemoni aku sendiri le..hahahha...yang pasinya, mmg best. en.suami aku puji k...suka nyer hati..minggu pertama aku makan, dia tak ckp apa, seperti biasa jer..
 
tapi masuk minggu kedua, hihihii..tak disangka2, dia puji...tak payah ler aku cerita bab dalam2 lagi kan..cukup bila aku kata dia puji. dan tanya aku makan apa..hihi..ketat ok...
so, aku amat berpuas hati dengan jamu nie..
 
 
oleh kerana aku amat berpuas hati, dan seronok, maka aku jadi salah satu ejen dia...hihihi..sbb, aku nak tolong suri2 rumah kat perumahan aku..biar encik2 suami mereka, sayang giler kat diaorg nie..tue tujuan utama aku..dan aku nak tolong kekawan aku..
benda elokkan..mmg patut shared..untuk kaum isteri per..
 
 
 
ada sesiapa berminat? hihiih..boleh call atau email saya yer..
hanya RM39 (60 biji)
anda pasti berpuas hati...
suami suka, anda puas!!!
 
0126122916
 


Sunday, February 17, 2013

Budak Botak!!!

kisah nie tak der kena mengena dengan lan todak yer..huhuuhuh..
alkisah, dua beradik, dalam diam2, si abang nak jadi tukang gunting rambut, alaala, india yang selalu gunting rambut dia. dan yang jadi mangsa adik dia...
 
perhatikan rambut si adik...panjang...masih berada dalam keadaan baik...


hensem boy...
 
di suatu malam, ketika ayahda beliau tengah tido, dua beradik nie melakukan projek..... si tukang gunting rambut... dan hasil nya....AMAT MEMUASKAN!!!!
 
mana rambut depan ko dik!!!!

bertakuk sudak rambut!!!
 
ha..tue dia hasil dia...rambut depan dah hilang...bertingkat2 lak tue...bagus abang ye...
dah tak berapa nak hensem dah ko dik...
 
oleh kerana si ibu tak berapa berkenan dengan rambut depan anak dia tue, maka...keputusan nya...
 
 


comel tak saya???
 
dah jadi budak botak..hihihi..tak berapa hensem, tapi masih comel...hihihihi
kena bela balik rambut tue...kecawa bapak ko dik...hihih..dia beria-ria nak rambut ko panjang..last2 ibu botak kan...
 
 
video
 
 


Thursday, February 14, 2013

Segmen : Saya Follow U, U Follow Me By Mselim3

salam Jumaat. ok, ari nie aku nak join segmen lagi..hihihi..aku suka join segmen blogwalking nie..dapat lebih ramai kenalan dari alam maya nie kan...pastu tak der syarat kan..mmg suka sangat aku join..
jom kekawan, kita join en. Mselim3 nie nye segmen...
 
 
 
Salam Kenalan dari Cinta03 ....
 


Ibu Kita.....



1 tahun..dia susukan kita : balasannya, kita menangis sepanjang malam

2 tahun..dia ajar kita berjalan : balasannya, kita tidak lagi endah panggilannya... 

 3 tahun..dia masakkan makanan berkhasiat : balasannya, kita sepahkannya di lantai

4 tahun..dia belikan pensil warna : balasannya, kita conteng seluruh dinding rumah

5 tahun..dia belikan baju yang mahal : balasannya, kita senang mengotorkannya

6 tahun..dia menghantarkan kita ke tadika : balasannya, kita memberontak ‘TAK NAK!’

7 tahun..dia membelikan pelbagai buku : balasannya, kita koyakkannya

8 tahun..dia selalu memeluk kita : kita menjawab ‘RIMAS!’

9 tahun..dia membayar banyak tuisyen : balasannya, kita malas dan bermain-main

10 tahun..dia menjadi ‘driver’ kita : balasannya, kita keluar langsung tanpa terima kasih

11 tahun..dia ikut ke majlis bersama rakan : kita suruhnya duduk jauh dari kita

12 tahun..dia larang kita buat sesuatu yang kurang baik : kita tunggu sehingga dia tiada

15 tahun..dia menunggu kita pulang sekolah : balasannya, kita terus ke bilik dan menguncinya

..dia membayar kos lesen memandu : balasannya, kita selalu keluar seharian

..dia hadiahkan ‘handphone’ : balasannya, kita sibuk menelefon rakan-rakan

..dia doakan kita lulus peperiksaan : balasannya, kita meraikan dengan kawan

..dia hantar kita ke asrama : balasannya, kita minta diturunkan jauh kerana malu pada rakan

20 tahun..dia bertanya tentang aktiviti harian kita : balasannya, kita anggap dia penyibuk

25 tahun..dia cadangkan kita kerja : balasannya, kita jawab ‘saya lebih tahu masa depan saya’

..dia cadangkan pasangan hidup: balasannya, kita soal ‘saya ke mak yang nak kahwin?’

..dia ingin bertemu dan berbincang dengan pasangan kita : kita anggap merosakkan plan kita

..dia cerita tentang makanan kegemaran : balasannya, kita kata ‘saya dah tak suka lagi’

..dia belikan hadiah kegemaran kita dulu : balasannya, kita hadiahkan kepada orang

...dia bantu belanja perkahwinan kita : balasannya, kita berpindah ke rumah baru

30 tahun..dia nasihati cara menjaga anak : balasannya, kita tolak ‘sekarang zaman dah berubah’

31 tahun..dia beritahu jemputan saudara mara : balasannya, kita ceritakan kesibukan kerja kita

32 tahun..dia mula sakit-sakit : balasannya, kita suruhnya berjumpa doktor sendiri

33 tahun..dia ingin tinggal bersama : balasannya, kita beri alasan rumah sempit

34 tahun..dia telefon minta kita pulang : balasannya, kita selalu beri ‘nanti dulu’

35 TAHUN...
KITA MULA ADA PELBAGAI MASALAH DENGAN SUAMI, ANAK2 DAN KERJAYA...KITA INGIN SEKALI PULANG MENEMUINYA TETAPI DIA MUNGKIN TIADA KESEMPATAN UNTUK BERJUMPA DAN BERBICARA DENGAN KITA...DIA TENANG MENEMUI PENCIPTANYA!


sumber : FB

Monday, February 11, 2013

Asma lagi...

kesian anak bujang aku, Amar Danish...semput dia datang lagi..nie kes makan limau banyak tue yang lagi sangat... raya cina la katakan..aku ngan anak2 mmg berhantu makan limau nie..seminggu berak limau jer...hihihih..



kena plak dua tiga hari nie, tempat aku musin hujan, pastu angin...tue yang buat dia semput... start mlm semalam dia batuk, pastu muntah. habis apa yang dia makan muntah, susu pun habis. ingat nak bawa gie kecemasan malam tue gak, tapi bila tengok dia dah tido, dan waktu tue tak teruk semput dia, aku batalkan jer niat aku..tapi, bangun jer pagi tadi, aku tengok dia dah lain macam...terus siap2 bawa dia gie kecemasan...



bila tengok dia pakai benda nie, teringat dulu, masa kecik..melaung2 di akena pakai nie..sekarang dah pandai. duduk diam, dan pandai guna. buka mulut sedikit, tarik nafas... :)
kesian anak aku..ikut aku. aku mmg ada asma. kategori teruk gak... masa mengandungkan atul, aku kena ambik gas, dia pun sama..mmg sedih tengok dia...
harap2 anak ibu kena tak seteruk ibu ye sayang...



Wednesday, February 6, 2013

Lawak : kisah suami isteri



Ada sepasang suami isteri bernama Syafiq dan Wani yg duduk dikampung. Oleh kerana rumah mereka yg terlalu berdekatan dgn jiran tetangga. Maka si suami pun mengajar istilah yangg jarang digunakan oleh orang lain. Isteri beliau yg sengau sentiasa menurut kata kata suami nya itu. So suatu hari suami nya berkata..

“Yang, kalau i cakap kongkek maknanya..kita main yer”

Isterinya mengangguk sahaja..

Dan pada malam itu si suami kegersangan dan bertanya pada isterinya ‘
Kongkek boleh tak yang?’

Si isteri pun ‘ok’

Setelah penat projek, mereka pun mandi bersama. Waktu mandi isteri nya yg sengau itu pun berkata

“Yang nak kongkek”

Beliau pun terperanjat.. tapi oleh kerana sayangkan isterinya..beliau pun “buat projek” kat toilet itu. Isterinya pun membiarkan sahaja..

Setelah abis isterinya mandi dan berkata dgn suami nya.. “Yang nak kongkek”

Suami nya berkata.. “lah tak puas lagi ke?”

Isterinya menggeleng gelengkan kepala sambil berkata ‘Kongkek!Kongkek!Kongkek!

Si suami got no choice pun melakukan lagi..

Selepas itu isterinya berkata.. “Bole tak awak kasi saya kongkek”

Beliau mula naik radang dan tak faham dgn nafsu isterinya. Apabila beliau hendak start lagi.. isterinya pun menahannya..

Saya bukan nak kongkek.. Saya nak tu (sambil menunjuk kearah COLGATE….!!!!!!!!!)


macam nak pecah perut aku ketawa..mita maaf ler yer..klu terlebih lucah petang2 nie....hihihih
 

Barang Antik!!!

 
Condition: Used
Price: RM 20
Antique box brand signal
Condition : Good condition / 2 pc

postage : RM6


 
Condition: Used Price: RM 65
 
Tray and glasses brand sinalco
Condition : Good condition / NOS

Postage : RM5

Condition: Used Price: RM 175
Antique tin advertising Sunkist
Condition : Good condition / picture tin ad front and back

Postage : RM15





Condition: Used Price: RM 65

Antique newspapers
Condition : Good condition / Jawi script,products in 1930

Postage : RM6

Condition: Used Price: RM 70
Set Dunhill
Condition : Good condition / Dunhill 20 NOS

Postage : RM6
 
 

Condition: Used Price: RM 200
Antique horse toys
Condition : Good condition

Postage : RM20


 
Condition: Used Price: RM 100
Decoration Antique Bullet / 4 pc
Condition : Good condition

Postage : RM6
BERMINAT???
nor : 014-3256185
iklan mudah : mudah.my