Wednesday, October 31, 2012

Gubahan Hantaran

 
 


 

 

 


 

* hantaran buah... hanya buat bekas sahaja,
buahan disediakan sendiri, lambat dapat sebab majlis langsung lagi 3 hari, hari nie dah bagi pembeli
 

hantaran cupcake. sama macam kes hantaran buah.. benda dapat lambat
 
 
bajet assesorie = RM250 (*tidak termasuk dulang)(*ikut bajet sendiri)
upah = RM10 satu dulang
Dulang sewa = RM10 satu dulang..
*50% harga dulang akan dipulangkan setelah dulang dikembalikan dengan keadaan baik...
 
tempahan dari

 Janggut Perang ( budak opis aku)
 Taman Rambai Jaya,
75250 Bukit Rambai,Melaka
 majlis langsung 3 november 2012



berminat???
cinta03 design
012-6122916 
akucinta03@gmail.com

 



Tuesday, October 30, 2012

sakit gigi!!!!

tak der apa nak cerita....
dah seminggu menderita sakit gigi!!!!
salah..gigi tak sakit tapi gusi bengkak!!!
sakit....huhuhu...
gigi bongsu nak tumbuh, tue sakit sangat nie...ada apa2 petua tak?
ikutkan hati aku nak belah jer gusi nie keluarkan gigi aku nie...
sakit sampai kepala pun leh sakit la...

Sunday, October 28, 2012

RINDU MAK AYAH


 
 
ckin rindu mak..rindu sesangat..ckin nak sangat cium pipi lembut mak..ckin nak sangat peluk mak....ckin nak sangat cium tangan mak...rindu sesangat...baru 2 minggu mak pergi sana, tapi rasa macam dah lama sangat...rindu nya....
 
mak..mak tau tak, iman pun sama, rindu kat mak..mak tahu, iman selama nie kalau demam, cepat baik, tapi kali nie, demam dia berbalik2 ... dua hari lepas, iman kena ambik darah, takut penyakit lain plak, sebab lama sangat demam...walaupun iman tue, tak pernah tanya mak mana, tak pernah sebut atau panggil mak, tapi ckin tahu dia rindu sesangat kat mak..ye la..dia kan kesayangan mak..hihiih...
 
mak tahu, setiap kali mak telefon, dia beria2 nak cakap gan mak...dia panggil mak xcited, macam2 nak cerita, tapi bila dengar suara mak, terus bagi ckin telefon...bila ckin paksa cakap dia tak nak..katanya dia tak tahu nak cakap, suruh ckin cakapkan..

 
sebenarnya kan mak, dia rindu kat mak..tak tahan dengar suara mak..dia tak nak nangis, takut kami akan ketawakan dia..walhal, dia nak sangat cakap gan mak...mak tau tak, semalam dia mimpi mak...pagi2 buta dia kejut ckin, marah2 ckin..cari selimut mak...dia kata kat bawah badan ckin, marah suh ckin bangun, bila ckin bangun, selimut tue tak der, dia diam..ckin cakap..iman mimpi sayang..mana ada selimut nenek...terus dia sambung tido... :( mak tau mak, bila ckin buka cerita pasal mak, cakap mak rindu kat iman, mak sayang iman, tanya iman sayang mak ker tak, dia akan marah..dia kata "iman nak tido la bu..kan iman dah ckp iman sayang nenek, rindu kat nenek..." hihihi..iman tak nak ckin tanya banyak2 kali..dia marah....takut nangis ler tue... kesian cucu mak...

 
mak tahu tak mak, atul'ain kan mak, rindu betul kat atok dia...mak tahu, dia pun macam iman, demam berbalik2..nasib baik dia tak kena ambik darah...itu hari ckin balik merlimau, mak tahu tak, atul'ain pandang abah, kesian mak..dia ingat tue atuk dia agaknya kot...ckin tengok dia macam nak pergi kat abah, tapi dia takut..dia pandang jer abah dari jauh..kesian atul'ain mak...rindu agaknya kat atok dia..ye la, atok dia selalu peluk cium dia...tak tahan ckin tengok dia mak...ckin ambik dia, peluk dia....cium dia...
sepanjang ayah gan mak tak der nie, atul'ain nak abah gan pakdara dia jer..lebih manja gan diaorang..nak hilangkan rindu kat mak gan yah la  tue..mak tahu, setiap kali dengar suara mak gan ayah, dia senyum meleret..nak cakap tak tahu..ada sekali tue macam nak menangis jer ckin tengok dia....

 
amar pulak kan mak, bila nampak program haji kat tv tue jerit2 panggil mak gan yah..cakap mak gan ayah ada kat situ...kat dalam tv...siap duduk tenung lama2 kat tv tue...cari mak gan ayah...nasib baik cucu mak sorang ne tak demam sangat..ckin risau dia demam teruk...mak tau2 jer la anak ckin yang sorang nie....kalau demam teruk..takut nanti semput dia datang....
 
 
mak tahu, ckin cari baju mak tak jumpa2, cari selimut pun tak jumpa..last2 ckin bagi anak2 ckin pakai bantal mak...tue yang demam dah kebah ckit...
 
 
mak gan ayah janji yer, jaga kesihatan..kami nak mak gan Ayah sihat masa balik nanti..mak ayah jangan risau, kami adik beradik kat sini semua bebaik..apa yang mak gan ayah amanahkan telah kami jalankan...mak ayah jangan risau..kami nak mak ayah tenang jalani ibadat kat sana..jangan lupa doakan kami ya mak, ayah....
 

 
kami sayang ayah gan mak...KAMI TUNGGU KEPULANGAN MAK DAN AYAH...
SAYANNNNNGGGG MAK...
SSAAAYYYAAANNNGGGG AYAH.....
 


Thursday, October 18, 2012

tips cinta03 untuk mendapat zuriat

tiba2 petang nie aku nak bagi tips kat korung yang belum dapat zuriat... ingat, nie cuma tips jer tau, semua kuasa TUHAN. kita nie manusia hanya mampu merancang dan berusaha, dan yang penting, kita kena sentiasa berdoa dekat DIA kerana dia yang menentukan segala2nya....lambat atau cepat semua kuasa TUHAN.. DIA yang mencipta kita, DIA berhak ke atas kita....
 
ok, balik pada cerita....tips2 nie aku dapat dari pengalaman, majalah2 yang aku pernah baca, dan dari kekawan sekeliling aku....
 
 
1. JAGA MAKAN DAN MINUM
 maksud aku nie, jangan minum air bergas, yang tajam2 nie...begitu juga gan makanan. jangan makan nenas, benda2 sejuk nie kalau boleh elakkan. kadang2 mmg ada orang kata, "ALA AKU DULU NAK MENGANDUNG MAKAN NENES MUDA TAK TUMPAH DARAH PUNNNN..." memang la..sebab awak tue mmg dah ada isi, dan dah tahu kekuatan rahim awak, tapi sekarangnie, bagi orang yang belum mendapat zuriat, kita tak tahu keadaan atau kekuatan rahim kita. so lebih baik berjaga2.. tapi jangan melampau sangat yer...huhuhuhu..sampai semua tak leh makan...cuma, jangan amalkan. nak2 bila time dah abis period, dan lepas bersama suami, jangan makan benda2 nie... dan masa dah nak dekat period tue, jangan makan benda2 tajam nie...
 
 
 
2. WAKTU SUBUR..
 
ada orang fikir waktu subur ni paling sesuai untuk bersama. yep memang tak dapat dinafikan...tapi bagi orang yang tak tahu waktu subur, senang jer...jangan stress sayang..jangan asyik nak mengira waktu subur...korung on jer bebila korung suka..tak payah waktu subur tue baru nak push diri berbagai...ENJOY THE GAME!!!!... biarkan diri anda berada diawang-awangan....(***cehhh...)
waktu paling sesuai korung bersama, adalah pepagi buta tue, sebelum bangun subuh...ha....time tue, memang hormon lelaki ada up sikit..ada cergas sikit...kalau tak caya, cuba, kurng bangun waktu tue, tengok en.suami masing2, (**tengok adik dia yer...) kihkihkih..paham2 jer la....
 
malas nak bangun yer.....kalau en.suami tu emalas nak bangun, kita si isteri jangan marah..jangan terus nak kejut terus on main....main kan peranan anda sebagai seorang pengoda....usap, belai yer...CONFRIM BANGUN PUNYA!!!!!!
 
 
 
3. KEMUTAN
 
sorie...ayat agak keterlaluan..tapi tak per la..aku ceritakan juga...sewaktu en.suami anda hendak melepaskan, anda peluk dia, atau pegang punggung dia. bila dia dah lepaskan, so anda terus lekapkan lebih dekat pada anda, dan waktu tue, korung kemut ler sekuat2 nyer...(*tolong berlatih kemut yer...) aku yakin, bagi pengantin baru nie, ada sesetengah tak tahu kemut tue apa...kemut tue, macam ko tahan kencing...ha..tue ler dia....nanti aku ajar cara berlatih kemut nie... ok, bila en.suami dah lepaskan tue, jangan terus cabut yer...kasi rendam lama sikit..ko tido atas badan bini ko pun tak per ler...jangan lena..dalam 5 minit ko cabut ler...hhihihih...
 
 
**senaman kemut nie, bila-bila mas boleh buat..waktu menaip nie pun ko leh buat, apatah lagi bila ko tengah baca entry nie...ko ko kemut, (tahan kencing) tahan dalam 10 saat, kemudian lepaskan perlahan-lahan..maksud aku, tarik nafas, hembus perlahan2 macam tue ler lebih kurang, pastu bila dah 10 saat, sambung kemut lagi...buat berulang2 yer.... :) sebenarnya ada senaman dia, nanti aku upload kan...malas nak cari buku tue, pastu scan...
 
 
 
4. JANGAN STRESSSS!!!!
 
paling penting, tolong jangan stress. bila korung stres, hormon korung lari tau..so, nak main pun dah tak best...stress....perh...tak boleh la klu stres2 nie..tak enjoy...yang penting kena enjoy yer...pastu sebelum tue niat la.....niat, doa kepada TUHAN supaya dikurniakan waris...menambahkan umat islam...
 
 
 
5. POSISI
 
ekhem..rahim nie ada berapa jenis aku pun lupa. bagi yang jenis rahim terbalik, posisi yang paling bagus adalah doggie. ada penat sikit la...bila dalam keadaan begini, air mani akan sampai ke rahim isteri...kalau posisi biasa, tak sampai beb...(*nie aku terbaca kat FB) so klu tak tahu rahimkorung jenis yang mana, apa salahnyer buat posisi nie yer... buat macam yang aku cakap tadi, tahan lama sikit, jangan terus cabut yer....
lagi satu, kalau posisi biasa, kasi alas sikit bantal...kenapa? aku pun tak tahu..lelaki tahu ler...aku malu nak tanya, huhuhu
 
 
 
6. BERDOA
berdoa, dan terus berdoa...jangan putus asa yer...tue yang penting....
 
 
setakat nie, nie yang aku dapat bagi...dan tips yang lagi satu nie, ayah aku ada bagitau..nie aku baru tahu. sebab kawab aku ada kirim kat ayah aku doa untuk dia mengandung..so ayah aku sanggup dan akan buatkan air tuk dia..(air zam2)
 
selepas period, selepas mandi suci tue, ambil air sembahyang, sembanyang bersama suami, sembahyang hajat, pohon kat DIA minta pertolongan dia..kemudian, air zam zam tue, ambil segelas, minum bersama suami, selebih dari gelas tue, ambik, dan sapu pada ari2 kita, isteri..amalkan...
 
ayah aku kata, nie kita pohon dari DIA..bukan orang lain...kita berurusan sendiri dengan TUHAN....
 
ok, selamat mencuba yer semua...
 
*aku nie nak buat entry nie pikir banyak kali tau..nie malu gak nie....huhuu...i kan pemalu orangnya....
 
 
 


Wednesday, October 17, 2012

Manusia dan Ayam?

perasan atau tidak, sebenarnya ayam nie sebenarnya selalu dikaitkan dengan manusia...betul..korung tak percaya, tengook nie...
 
 
 
1. manusia yang hidupnya miskin
"kais pagi makan pagi, kais petang makan petang"
 
 
2. manusia yang jahat
bapak ayam, mak ayam
 
 
3. manusia yang nampak rezekinya sebelum berusaha
"tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu..."
 
 
4. manusia yang suka bergurau
"ajak-ajak ayam"
 
 
 
5. manusia yang bermasalah penglihatan
"rabun ayam"
 
 
6. manusia yang susah tido lena
"tidur-tidur ayam"
 
 
7. manusia yang tidak pakai kasut/selipar
"kaki ayam"
 
 
8. manusia yang tulisannya buruk
"cakar ayam"
 
 
9. manusia yangmenjadi ketua dalam sebuah organisasi
"ayam tambatan"
 
 
10. manusia yang suka sembang lebat
"ayam kampung"
 
 
11. manusia yang suka bergosip:
ayam telur

12. manusia yang suka bergaduh dan cari pasal:
ayam laga.
 

13. manusia yang suka bijak memperdaya orang lain:
"ayam terlepas tangan bau tahi".
 


14. manusia yang suka menyamar jadi orang lain:
"musang berbulu ayam"


15. manusia yang *****:
ayam daging.

Anda ayam yang mana satu?haha..pendek kata, janganlah melintas seperti ayam.
 
 
 
 
sumber : cari gold

Tuesday, October 16, 2012

SEGMEN : JOM BLOGWALKING BERSAMA PA'AN

SEGMEN : JOM BLOGWALKING BERSAMA PA'AN
 
 
 
 
ellluu...aku nak bersegmen lagi....perh...asyik bersegmen jer keje aku yer...hahhaha..tengah rajin...
 
korung nak join blog Si Paan Merapu nie??
 
ok jom tgk syarat2 dia...
 
1. buat entry tajuk segmen nie..
 
2. tepek banner yang sangat romantik yang direka khas si paan nie....hihihi
 
3. pastu korung sambung slogan nie....***macam nak masuk pilihan raya beb!!!
 
"saya bangga bergelar seorang ...." korung pikir ler sendiri yer...
 
4. dan last sekali, korung kena tag sekurang2nya 3 orang kawan..
 
senangkan...ok slogan aku plak..
 
"SAYA BANGGA BERGELAR SEORANG PN.ISTERI YANG SANGAT CUTE KEPADA EN.SUAMI DAN IBU KEPADA 3 ORANG ANAK YANG COMEL, SECOMEL IBUNYA!!!!"
 
hahahah..tolong jangan muntah hijau kat sini yer...
 
ok aku tag : Cikgu Ma , Sue Pelik ,  dan MRs Rongoks
 
 
 


Monday, October 15, 2012

Simple Segmen : Saya Nak Blogwalking

 
 
 
 
 
Join lagi segmen blogwalking nie....
 
sangat-sangat senang... jom meriah kan lagi segmen nie....
 
 


Suara mistik!!!!

nak jadikan cerita, aku kan dah duduk rumah mak ayah aku kan...semalam, dah tengah malam baru aku nak gie idai baju...huhuhuu...senang, esok terus gie keje..aku nie ada masalah bangun pagi..hihihi.. dalam pukul 11 malam baru aku nak idai..ala idai baju pun kat depan rumah jer...
 
 nak keluar tue, dah pesan kat Iman dan Danish, jangan ikut, pasal dah malam kan...nak2 si danish nie..lagi ler tak leh..anak aku sorang nie mata ada tajam sikit...kang tiba2 cakap takut, nampak benda..aaalllaaa anak ibu... jadi semalam tah macam mana dia leh terlepas keluar lak... mulut aku dah bising2 nie... aku pandang dia, dia tengah diam, pandang kat depan..macam nak mengecam sesuatu tau..aku panggil nama dia..dia pandang aku, dah tue pandang balik kat depan... tak leh jadi nie..cepat2 aku angkut ida masuk rumah, tutup pintu grill...
 
aku plak sambung keje...rumah mak aku nie dekat dengan sekolah menengah..klu sesaper duk jasin, melaka nie tau la sekolah Sek. Men. Iskandar Shah...(sekolah kau dulu nie...) jadi, memang nampak la bangunan2 sekolah tue. biasa nya, klu pagi dengar suara budak sekolah nie...suara cikgu mengajar pun dengar..sebab dia atas bukitkan...balik pada ceirta, sebelah sekolah nie plak, ada tanaman kelapa sawit, dan tanaman nie baru jer nak naik pokok..lepas tue barula rumah mak aku nie...
 
 
tengah aku idai baju, alih2...
 
"KAK!!!!KAK!!!KAK!!!!"
 
cilakak haram betul!!! boleh plak dia panggil2 aku..saper pulak nie..dah tengah2 mlm lak tue..tak kan budak prep??? aku buat bodoh jer..walhal dalam hati dah tak tentu arah...alih2..
 
"kak ikin!!!!!"
 
apa lagi, seribu langkah ler aku..cepat lari masuk dalam rumah, pastu kunci pintu...duduk termenung sekejab..saper yang panggil aku lak tadi..tau plak nama aku...sikit punya kuat...dan aku dengar suara tue mmang betul2 atas bukit sekolah tue...cis!!!! badigol so'ot betul...terus aku tutup langsir...
 
hati nie tak sedap lagi...terkenangkan baju lom abis idai pun yer...nak tak nak kena habiskan idai..last2 panggil en.suami teman kan aku..huhuh..aku suh dia berdiri betul hadap aku..jangan ler ko gerak....dalam hati siap berlagak lagi..
 
"panggil la lagi..tadi panggil aku sangat kan..." hahaha...cakap dalam hati jer la...klu dia panggil lagi..sah2 aku cabut dulu, tinggalkan laki aku....
 
** dan sekarang masih lagi dalam persoalan, siapa yang panggil aku tengah malam tadi???? 


Doakan Mereka...



syukur alhamdullilah, ayah dan bondaku telah selamat tiba di tanah suci mekah pada 15.10.12. 44 hari disana, mesti aku rindu dengan mereka..bukan aku jer, anak2 aku yang sememangnya rapat dengan atuk dan nenek mereka nie lagi ler rindu...semalam jer danish dah menanya nenek dia...huhuhu...
 


 
dan hari nie panggilan yang dinanti2 aku terima...huhhhu..mak ayah aku call dari sana, dapat juga cucu2 mereka nie cakap gan atok nenek..alhamdullilah...

 
mak ayah, kami semua berdoa agar mak dan ayah selamat pergi dan selamat tiba disini nanti..semoga ayah dan mak, dapat menunaikan haji dengan tenang...doakan anak2 di sini yer...



 
 
 


Thursday, October 11, 2012

muhasabh diri~Kisah Malaikat Kecil~

muhasabh diri~Kisah Malaikat Kecil~
________________________________________

Pada setiap petang Jumaat, selepas solat Jumaat, selepas melayani para jamaah di Masjid, Imam dan putera lelakinya yang berumur 11 tahun akan keluar ke bandar untuk mengedarkan risalah bertajuk “Jalan Ke Syurga” dan juga menyampaikan ceramah agama.

Pada petang Jumaat itu, seperti biasa Imam dan putera lelakinya akan keluar untuk mengedarkan risalah. Bagaimanapun pada petang tersebut keadaan di luar rumah sangat sejuk dan hujan pula turun dengan sangat lebat.

Budak itu memakai baju sejuk dan baju hujan dan berkata “OK ayah, saya sudah bersedia”. Ayahnya berkata “Bersedia untuk apa?”. Budak itu menjawab “Ayah, masa telah tiba untuk kita keluar mengedarkan buku-buku tentang Islam ini”. Ayahnya membalas “Anakku, di luar sana sangat sejuk dan hujan lebat pulak”.

Dengan muka yang kehairanan, budak itu bertanya ayahnya, “Tetapi ayah, adakah manusia tidak masuk neraka jika hari hujan?”

Ayahnya menjawab, “Anakku, Ayah tak akan keluar dengan cuaca begini..”. Dengan nada sedih, budak itu bertanya, “Ayah, boleh tak benarkan saya pergi?”. Ayahnya teragak-agak seketika, kemudian berkata, “Anakku, awak boleh pergi. Bawalah buku ini semua dan berhati-hati” .

Kemudian, budak itu telah keluar dan meredah hujan. Budak sebelas tahun ini berjalan dari pintu ke pintu dan lorong-lorong sekitar bandar. Dia memberikan risalah dan buku kepada setiap orang yang ditemuinya.

Setelah dua jam berjalan dalam hujan, akhirnya tinggal hanya satu naskhah padanya. Ketika itu dia telah basah kuyup dan berasa sejuk hingga ke tulang. Budak itu berhenti di satu penjuru jalan sambil mencari seseorang untuk diberikan buku tersebut. Namun keadaan di situ lengang.

Kemudian dia berpatah balik ke rumah pertama yang dia lalu di lorong itu. Dia berjalan di kaki lima menuju ke rumah tersebut. Bila sampai di pintu hadapan, dia menekan suis loceng namun tiada sesiapa yang membuka pintu. Dia tekan lagi dan lagi, tetapi masih tiada jawapan. Dia tunggu lagi tetapi masih tiada jawapan.

Akhirnya dia berpaling untuk meninggalkan rumah tersebut, tetapi seperti ada sesuatu yang menghalangnya. Dia kembali ke pintu itu dan menekan lagi suis loceng dan buat pertama kalinya mengetuk pintu dengan kuat. Dia tunggu, kemudian seperti sesuatu di anjung rumah itu menghalangnya supaya jangan pergi. Dia menekan suis loceng sekali lagi dan kali ini dengan perlahan pintu dibuka.

Berdiri di hadapan pintu itu seorang perempuan tua yang berwajah kesedihan. Dengan perlahan perempuan tua itu bertanya, “Apa yang boleh saya bantu awak, wahai budak?”.

Dengan senyuman serta mata yang bersinar yang boleh menyinarkan bumi, budak itu berkata, “Makcik, saya mohon maaf kalau saya telah mengganggu makcik. Saya hanya ingin memberitahu bahawa Allah sangat sayang dan sentiasa melindungi makcik. Saya datang ini hendak memberikan sebuah buku yang terakhir ada pada saya ini. Buku ini menerangkan semua tentang Tuhan, tujuan sebenar Tuhan menjadikan kita dan bagaimana untuk mencapai kebahagiaan daripada-Nya” .

Kemudian, budak itu menyerahkan buku terakhir itu dan berpaling untuk balik. Sebelum berjalan balik, perempuan itu berkata, “Terima kasih ya anak dan semoga Tuhan memberkatimu” .

Selepas solat Jumaat pada minggu berikutnya, Imam menyampaikan ceramah agama seperti biasa. Dia menamatkan ceramahnya dengan bertanya, “ Ada sesiapa yang ingin bertanya soalan atau ingin berkata sesuatu?”.

Dengan perlahan, di barisan belakang di kalangan tempat duduk muslimat, suara seorang perempuan tua kedengaran di speaker, “Tiada di kalangan jemaah yang berkumpul ini mengenali saya. Saya tidak pernah hadir sebelum ini. Sebelum hari Jumaat yang lepas, saya belum lagi memeluk agama Islam bahkan tidak terfikir langsung untuk memeluknya. Suami saya telah meninggal dunia beberapa tahun yang lalu, meninggalkan saya sebatang kara, saya benar-benar keseorangan di dunia ini.

Pada petang Jumaat yang lepas, ketika cuaca sejuk dan hujan lebat, saya telah bertekad untuk membunuh diri kerana sudah putus harapan untuk hidup. Jadi saya mengambil seutas tali dan sebuah kerusi lalu menaiki loteng di rumah saya. Saya ikat tali tersebut dengan kuat pada kayu palang di bumbung rumah kemudian berdiri di atas kerusi, hujung tali satu lagi saya ikat di sekeliling leher saya. Sambil berdiri di atas kerusi, saya berasa benar-benar keseorangan, patah hati. Saya hampir-hampir hendak melompat tiba-tiba loceng pintu berbunyi di tingkat bawah dan saya tersentak. Saya berfikir untuk menunggu sebentar, dan pasti orang itu akan pergi.

Saya tunggu dan tunggu, tetapi bunyi loceng semakin kuat dan bertubi-tubi. Kemudian orang yang menekan suis loceng itu, mengetuk pintu pula dengan kuat. Saya berfikir sendirian lagi “Siapalah di muka bumi ini yang boleh buat begini? Tiada siapa pernah tekan suis loceng itu atau nak berjumpa dengan saya”. Saya longgarkan tali ikatan di leher dan kemudian pergi ke pintu hadapan. Ketika itu bunyi loceng kuat dan semakin kuat.

Bila saya buka pintu dan lihat, sukar untuk dipercayai oleh mata saya, di anjung rumah saya itu berdiri seorang budak yang sangat comel yang bersinar wajahnya seperti malaikat, tidak pernah saya jumpa sebelum ini di dalam hidup saya. Budak itu tersenyum. Oh! Saya tidak dapat hendak gambarkan kepada anda semua. Perkataan yang keluar daripada mulutnya menyebabkan hati saya yang telah lama mati tiba-tiba hidup semula, seruan budak itu seperti suara bayi yang sangat comel. “Makcik, saya datang hendak memberitahu bahawa Allah sangat menyayangi dan sentiasa melindungi makcik”. Kemudian dia memberikan kepada saya sebuah buku bertajuk “ Jalan Ke Syurga” yang saya sedang pegang ini.

Bila “malaikat kecil” itu telah pulang meredah sejuk dan hujan, saya menutup pintu dan membaca dengan perlahan setiap perkataan yang tertulis di dalam buku tersebut. Kemudian saya naik semula ke loteng untuk mendapatkan semula tali dan kerusi. Saya tak perlukannya lagi.

Oleh sebab di belakang buku ini ada tertera alamat tempat ini, saya sendiri datang ke masjid ini ingin mengucapkan syukur kepada Tuhan. Tuhan kepada budak kecil yang telah datang tepat pada waktunya, yang dengan demikian telah terhindar jiwa saya daripada keabadian di dalam neraka.

Ramai yang berada di dalam masjid ketika itu menitiskan air mata. Mereka melaungkan TAKBIR…ALLAH HU AKBAR…gemaan takbir bergema di udara. Imam iaitu ayah kepada budak itu turun dari mimbar pergi ke barisan hadapan di mana “malaikat kecil” itu sedang duduk.

Dia mendakap puteranya dengan air mata keluar tanpa disedarinya. Mungkin tidak ada jemaah yang memiliki saat yang lebih mulia ini dan mungkin di alam semesta ini belum pernah melihat seorang ayah yang penuh kasih sayang dan penghormatan terhadap anaknya. Inilah satu peristiwa..

Berbahagialah anda kerana membaca kisah ini. Jangan biarkan kisah ini di sini sahaja. Bacalah lagi dan sampaikan kepada yang lain. Syurga adalah untuk umat-Nya. Ingatlah, dengan menyebarkan firman Allah boleh mengubah hidup seseorang yang hampir dengan anda. Sila kongsi kisah menarik ini.

Sebarkanlah kalimah Allah, kalau kita bantu Allah, Allah akan membantu kita dalam semua perkara yang kita buat.

Maksud firman Allah dalam Surah al-Maidah ayat 3;

“… …pada hari ini, orang-orang kafir telah putus asa (daripada memesongkan kamu) dari agama kamu (setelah mereka melihat perkembangan Islam dan umatnya), sebab itu janganlah kamu takut dan gentar kepada mereka, sebaliknya hendaklah kamu takut dan gentar kepadaKu. Pada hari ini, Aku telah sempurnakan bagi kamu agama kamu, dan Aku telah cukupkan nikmatKu kepada kamu, dan Aku telah redakan Islam itu menjadi agama untuk kamu, maka sesiapa yang terpaksa kerana kelaparan (memakan benda-benda yang diharamkan) sedang ia tidak cenderung hendak melakukan dosa (maka bolehlah ia memakannya), kerana Sesungguhnya Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.

Wednesday, October 10, 2012

mencari duit lama???

ada tak kat luar sana tercari2 coin lama...yang para pengumpul duit2 lama, hihihih...saya la orang yang anda cari...( perrhh...sekali lagi ayat tak menahan...) merketing mau bagus yer...ok jom layan coin2 yang ada dan nak dijual nie...
 
 
OLD MELACCA SULTAN PITIS
 

 
Price : RM 120


Old Malacca Sultan Pitis Muzaffar Shah

Condition : Good condition

Postage : RM5
 
 
OLD PORTUGUESE MALACCA COIN C
 

 
Price : RM 80


Old Portuguese Malacca Coin

Condition : Good condition / AD 1511-641

Postage : RM5
 
 
 
OLD PORTUGUESE MALACCA COIN B
 
 
Price : RM 45


Old Portuguese Malacca Coin

Condition : Good condition / AD 1511-641

Postage : RM5
 
 
OLD PORTUGUESE MALACCA COIN A
 

Price : RM 45


Old Portuguese Malacca Coin

Condition : Good condition / AD 1511-1641

Postage : RM5
 
 
 
 
 
berminat??? sila hubungi En. Nor di talian 014-3256185
 
 
 
 
 
 
 


Monday, October 1, 2012

piring hitam... antik punya

ok, nak buat iklan sikit...kepada sesiapa yang pengemar barangan antik, yes, anda tepat...saya lah orang yang anda ceri... (sebenarnya bukan saya ya...en.suami saya...saya tolong iklankan)
 
kepada sesiapa yang berminat, beloh terus hubungi en.suami saya ditalian 014-3256185
atau klik  mudah.my ini untuk cari barangan antik lain...
dan boleh juga layari http://21pasarkarat.blogspot.com/ 
 
PIRING HITAM...MASIH BOLEH DIGUNAKAN..
 
 
 
RECORD SUPER SOUND
 


Price : RM 25


Antique music record

Condition : Good condition / large size

Postage : RM5


RECORD SANTANA


 
Price : RM 25

Antique music record

Condition : Good condition / large size

Postage : RM5


RECORD ELVIS B
 

 
Price : RM 65

Antique music record / original

Condition : Good condition / large size

Postage : RM5


RECORD ELVIS A
 



Price : RM 65

Antique music record / original

Condition : Good condition / large size

Postage : RM5


RECORD ENGELBERT A
 


Price : RM 25

Antique music record

Condition : Good condition / large size

Postage : RM5