Friday, August 31, 2012

Sambutan Hari Kemerdekaan ke55

MERDEKA!!!!MERDEKA!!!!MERDEKA!!!
waaaa....tersangat la patriotik yer.....haahhahaha...baru tau ker!!!! setelah sekian lama aku tak join perbarisan untuk sambutan kemerdekaan, tahun nie aku aktif balik k...tahun2 sebelum nie, perut aku kedepan jer...hahahah...so, tahun nie aku nak aktif balik yer.....
 
kalau nak ikutkan tiap2 tahun aku akan sertai pebarisan nie...tahun nie, tema opis aku tak sehebat tahun lepas..tahun lepas mmg opis aku jadi tumpuan, cantik giler baju diorang...tapi sayang, tak menang lak..tue yang tahun nie tak buat gempak2...frust ler tue...tapi..semangat kemerdekaan tetap ada beb....
kitaorang hanya pakai naju goo green tue jer...senang...
 
ok, jom kita layan gambar la...nak cerita aku mals, sebab tadi aku dah membebel pasal tema merdeka kan....huhuhhuhu..
 
baju merah nie pada hari raptai kami...tahun nie aku kena bawa papan tanda tue...perh...naik lenguh tangan aku!!!!
 


 
hahaha...semua naik giler tunggu lama sangat nak bergerak..jadi bila kegilaan melanda, semua dok giler bergambar.....
 

 


 
banyak lagi gambar sebenarnya...tapi bukan dari hp aku mahupun kemera aku...hahahah....semua pic nie aku ambik dari fb aku...kihkih..hp rosak, jadi tak dapat nak ambik upload gambar giler2 tue...
 
aper pun...
 
SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN KE55
SYUKUR KEPADA MU YA ALLAH KERANA BERI KAMI PELUANG LAGI UNTUK MERASAI KEMERDEKAAN YANG DICAPAI OLEH DATUK NENEK MOYANG KAMI DENGAN KEIZINAN MU....
 
 
 
 
 

tema Merdeka ke55

setelah sekian lama, baru la nie cinta03 nie nak mebebel yer kat blog nie....huhuhuh...tersangat la sibuk kan...hahahhaha....nak update pasal raya pun takmenyempat...tup tap dah sambut merdeka kan???? sungguh sibuk betul... ok, har nie aku nak membebel pasal tema merdeka tahun nie...
 
tahun nie nye tema sangat2 aku tak berapa berkenan...dah lama aku nak tulis kat blog nie, tapi tak berkesempatan...masa mula2 aku dapat tahu tema kita merdeka tahun nie "janji ditepati" aku rasa pelik..aiiikkk..tak der kena mengena langsung dengan kemerkean kan?? langsung tak der bunyi2 patriotik...bila aku dengar lagu janji ditepati, baru ler aku berbunyi gan kekawan aku...ader ker patut lirik dia cam tue..tak masuk dek akal....
 
dan aku baru tahu, parti2 pembangkang guna tema lain...dan buat pertama kali nya aku menyokong diaorang..huhuuuhuhu...ye aku mengaku, aku bukan parti pembangkang, tapi.....aku rasa sedih, kenapa hari kemerdekaan kita nie dipolitikkan...buat aku menyampah kkkk...aku nie mmg ada semngat patriotik sikit..huhuhu..jab lagi aku apdate pasal penglibatan aku dalam pebarisan merdeka yer...hihihi...
 
logo janji ditepati.....
 
 
dan logo yang dipakai oleh pihak satu lagi...
 
 
bagi aku tema "Sebangsa, Senegara, Sejiwa" lagi sedap didengar dan lebih kepada patriotikkan.....
lidah aku nie tak tersebut nak sebut tema "Janji Ditepati" tu....nak2 dah dengar lagu dia...lagi naik menyampah aku....
 
Macam malam ikut siang
Macam bulan ikut matahari
1Malaysia terus berjuang
Janji Kita ditepati

Kata Kita dikota
Janji Kita ditepati
Hidup Rakyat Dibela
Masa Depan Diberkati
Janji sudah ditepati
Kini masa balas budi


(Chorus)
Janji siapa? Janji kita
Janji apa? Janji 1Malaysia
Janji siapa? Janji kita
Janji apa? Janji 1Malaysia

Ini janji kita BR1M 1Malaysia
Ini janji 1Malaysia
TR1M 1Malaysia
Kata kita dikota
Kini 1Malaysia
Janji kita ditepati
Kedai 1Malaysia

 
macam haram jer kan bunyi???? 


Tuesday, August 14, 2012

Diambang Aidilfitri.....

pejam celik, pejam celik lagi beberapa hari jer kita nak sambut aidilfitri kan..rasa cam kejab jer masa berlalu....tahun nie aku rasa cam sayang jer nak tinggalkan ramadhan...hihi...takut untuk sambut aidilfitri...pelik kan...hahhaha..aku takut aku terlebih makan jer raya nie nanti....bulan puasa tahun nie mmg berat aku turun ler...tue yang takut aku balon habis-habisan raya nanti..kena kawal...kena kawal...

sebenarnya aku nak cerita, semalam..di saat umat islam tengah buat persiapan berbuka puasa, aku plak sibuk berada di hospital..en.suami aku xcident...langgar belakang lori...dan alhamdullilah, Tuhan hanya menarik sedikit nikmat yang Dia beri kepada suami ku dan bukan menarik terus semua nikmat itu...dada en.suami terhentak kuat pada stering kot...mmg bertanda merah la..tue yang kena gie kecemasan, pasal dia susah untuk bernafas dan tak leh bercakap...muka plak, hanya sedikit luka...dan alhamdullilah..tak der patah riuk...




kereta mmg teruk la..kereta en.suami buat niaga..jadi dah hilang sumber kami...kalau nak betulkan kereta nie kos dia umpama beli kereta lain..jadi...kami batalkan niat nak betulkan kereta nie... memang bebetul dugaan..erm..rayakan nak pakai banyak duit, nie plak dah terima dugaan sebegini...tak per..kami redha..mungkin ini baru sedikit dugaan Dia berikan...mungkin kami sedikit tersasar, dan Tuhan sayangkan kami, beri kami peringatan... :)


nie keadaan dia lepas xray...terus bangun dari katil...kata dia ok..walhal aku tengok dah tak tentu arah...


hanya cedera sedikti diwajah, tapi bengkak juga la....


dalam sakit2 cam nie, anak aku si iman leh membebel lak..aiii..kalah aku..
"kenapa abanh tak bawa kete betul2..kan dah langgar...lain kali bawa la kate betul2.."
ammbbbooiii..dia yang tolong bahasa la plak...kalah aku....

apun pun kami bersyukur kerana TUHAN beri kami peluang untuk sambut bulan syawal bersama2...dan en.suami menyesal tak habis...klu ikutkan mmg salah dia...agaknya terlalu letih, dia terlayang sekejab (tertido)...tak dapat elak lori rosak  kat depan dia.

terima kasih juga kat adik beradik dan ayah aku yang banyak tologn aku...kalau mereka nie tak der...memang lagi kelam kabut aku..nak uruskan dia, gan kereta lagi...naik pening aku..sekarang nie, en.suami dah pening kepala..cam ner dia nak niaga...bila kau suh pakai kereta myvi aku dia tak nak..kata takut seat rosak..(*huhuhu..baru lepas tukar sarung seat..dah lawa dah kereta aku..klu tak mcm lori sampah jer...hahahah) ..aku kata kat dia, tak per la..yang penting abang selamat, dan benda tue kita fikirkan nanti...

hari nie dia dah rasa sakit2 badan...penangan xcident nie ler..dia nak puasa, tapi aku tak kasi...dalam sakit2 semalam sempat aku mengusik...
"abang rasa2 kalau abang akwen lain, bini abang tue layan abang tak macam ckin layan abang masa abg sakit nie..."
dia ngeleng jer..hihihi...mana tak nyer..aku dah rasa cam aku layan anak2 aku jer...lapkan badan, makan bersuap..huhuhu..nasib baik aku nie berlakikan sorang jer..hihihihi...




Thursday, August 9, 2012

cara selamat merogol remaja bawah umur!!!!

tengok tajuk, apa korung ingat aku nak bagi tips cara selamat merogol org ker...huhuhuh...tiba2 pagi nie angin ada naik sikit...memang aku tak puas hati.. sebelum tue, baca berita nie dulu...aku yakin darah korung ada sedikit naik setelah baca artikel nie...

laporan berita :

Mahkamah Rayuan Kekal Perintah Berkelakuan Baik Ke Atas Noor Afizal

Rabu Ogos 8, 2012

PUTRAJAYA: Pemain boling tenpin handalan kebangsaan Noor Afizal Azizan terselamat daripada hukuman penjara apabila Mahkamah Rayuan membenarkan permohonannya bagi mengekalkan keputusan Mahkamah Sesyen membebaskannya dengan perintah berkelakuan baik selama lima tahun dengan ikat jamin RM25,000 kerana merogol gadis bawah umur.

Panel tiga hakim yang diketuai Presiden Mahkamah Rayuan Tan Sri Raus Md Sharif sebulat suara mengetepikan tempoh penjara lima tahun yang dikenakan ke atas Noor Afizal oleh Mahkamah Tinggi Melaka kerana membenarkan rayuan pendakwaan bagi meningkatkan hukuman.

Dalam keputusannya, Raus bersetuju dengan peguam Noor Afizal, Hisyam Teh Poh Teik bahawa kepentingan awam tidak akan dilaksanakan jika Noor Afizal dihantar ke penjara memandangkan dia mempunyai masa depan yang baik.....



tengok....oleh kerana dia adalah pemain handalan kebangsaan, maka kesalahan dia diringankan dengan berkelakuan baik sbb perogol nie ada masa depan cerah..alaaammmaaakkkk...patut ker?? perogol ada masa depan yang baik, dan mangsa rogol dah musnah harapan...maruah magsa macamana?? keluarga lagi...eeee....tak faham aku....mmg tak adil....makin maju negara kita nie, makin tak paham aku dengan undang malaysia nie....

lepas nie, sesiapa yang ada masa depan yang cerah...yang rasa diri dia tue kebangaan negara, boleh ler korung pergi cari magsa yer..aaaallaaa hukuman setakat berkelakuan baik....aper der hal.....eee...sakit hati aku..nie kalau kena kat aku, mmg tak hidup dah mamat nie....bodoh.... aku tengok muka dia pun rasa nak hempuk jer gan bola boling tue!!!!!







Kisah Ana

Kisah ana terhadap..."Ibu ..maafkan ana"
Pada malam itu, Ana bertengkar dengan ibunya.
Kerana sangat marah, Ana segera meninggalkan rumah tanpa mebawa apa2.
Saat berjalan di suatu jalan, Ana baru menyedari yg ia tidak membawa wang langsung.
Saat menyusuri sebuah jalan, ia melewati sebuah warung dan ia mencium harumnya aroma masakan.
Ia ingin sekali memesan semangkuk mee, tetapi ana tidak mempunyai wang.
Pemilik kedai melihat Ana berdiri cukup lama di depan kedainya, lalu berkata “Cik nak makan apa2?
”Ya, tetapi,saya tdk membawa wang” jawab Ana dengan malu-malu
“Tidak apa-apa, aku akan membawakan makanan untukmu” jawab si pemilik kedai. “Silakan duduk, aku akan memasakkan mee untukmu”.
Tidak lama kemudian, pemilik kedai itu memberikan semangkuk mee.
Ana segera makan beberapa suap, kemudian air matanya mulai berlinang.
“Ada apa cik?” Tanya si pemilik kedai.
“tidak apa-apa” saya hanya terharu jawab Ana sambil mengeringkan air matanya.
“Bahkan, seorang yang baru dikenali pun memberi saya semangkuk mee!, tetapi,…
ibu saya sendiri, setelah bertengkar dengan saya,mengusir saya dari rumah dan mengatakan kepada saya agar jangan kembali lagi ke rumah”
“Encik org yg baru saya kenali tapi encik mengambil berat pasal saya jika dibandingkan dengan ibu kandung saya sendiri” kata ana kpd pemilik kedai.
Pemilik kedai itu setelah mendengar perkataan Ana, menarik nafas panjang dan berkata
“Kenapa cik berfikir seperti itu? Renungkanlah hal ini, aku hanya memberimu semangkuk mee dan kau begitu terharu. Ibumu telah memasak makanan dan nasi utukmu saat dari kau kecil sehingga sampai ke saat ini, mengapa kau tidak berterima kasih kepadanya? Dan kau malah bertengkar dengannya”
Ana, terkedu mendengar hal tsb.
“Mengapa saya tdk berpikir ttg hal tsb? Utk semangkuk mee dr org yg baru saya kenali, saya begitu berterima kasih, tetapi kepada ibu saya yg memasak untuk saya selama bertahun-tahun, saya bahkan tidak menghargainya.Dan hanya kerana persoalan yg kecil dan remeh saya bertengkar dengannya.
Ana, segera menghabiskan meenya, lalu ia mnguatkan dirinya untuk segera pulang ke rumahnya.
Saat berjalan ke rumah, ia memikirkan kata-kata yg hrs diucapkan kpd ibunya.
Begitu sampai di depan pintu rumah, ana melihat ibunya dengan wajah yg letih dan cemas.
Ketika bertemu dengan Ana, kalimat pertama yang keluar dari mulutnya adalah “Ana dah pulang, cepat masuklah, mak dah siapkan makan malam,ana makanlah dahulu sebelum ana tidur, makanan akan sejuk jika ana tk makan sekarang.
Pada saat itu Ana tdk dapat menahan tangisnya dan ia menangis dihadapan ibunya.
Sekali waktu, kita mungkin akan sangat berterima kasih kpd org lain disekitar kita untuk suatu pertolongan kecil yang diberikan kepada kita.
Tetapi kpd org yang sangat dekat dengan kita (keluarga) khususnya orang tua kita, kita harus ingat bahwa kita berterima kasih kepada mereka seumur hidup kita.Hargailah mereka.....



Tuesday, August 7, 2012

putera puteri ibu.....

suka sangat aku tengok pic nie...hiih..bergambar gan anak2 aku...suka sangat....
dah makin membesar anak2 aku...


muhammad iman - 4 tahun, petah bercakap..tak boleh salah ckp..membebel jer keje dia...dah pandai possing beb...

amar danish - budak kuat menangis..nak main gan abang, tapi asyik nangis jer..hihih..dan paling penakut...pun ada potensi kuat membebel...

nur qurratul'ain - sorang2 nya puteri ibu...dah pandai berjalan..hihihi..suka merajuk...dan dah menunjukkan ciri2 ikut perangai abang sulung dia..lasak mengalahkan abang2 dia...

nie lah ketiga2 anak aku...ini lah permata hati aku...ibu sayang kamu..ibu sunyi tanpa kamu....



Monday, August 6, 2012

kisah kita

TINGG!

Wang syiling itu jatuh di hadapan seorang lelaki yg sedang asyik membancuh simen.

Melihat logam kecil itu, tangan lelaki itu terhenti melakukan kerja.
Tidak menunggu lama, tangannya segera mengutip syiling itu dan dimasukkan ke dalam poketnya. Dia menyambung semula kerjanya.

TINGG!

Sekali lagi lelaki itu terpandang duit syiling tidak jauh dari sisinya. Lelaki itu menoleh ke kiri, kanan dan disekelilingnya. Tiada siapa yg berdekatan dengannya.

Sekali lagi dia terus mengambil syiling itu dan menyimpan dalam koceknya. Tidak lama kemudian,lelaki itu ternampak lagi duit syiling berdekatan dengannya. Pun sama,dia mengambil dan menyimpannya.

"Rezeki aku!" kata lelaki itu dalam hati.

Lelaki itu tidak sedar, logam syiling itu sebenarnya dicampakkan oleh ketuanya daripada aras lapan bangunan separuh siap yg mereka bina itu.

Sebenarnya, ketuanya mahu memanggilnya. Ada pesanan yg mahu disampaikan ketuanya itu. Puas ketuanya menjerit daripada aras lapan, cuba memanggil lelaki itu yg berada pada aras paling bawah.

Namun, jeritan itu tidak mampu mengalahkan pelbagai bunyian mesin pembinaan di kawasan tersebut. Dek kerana itulah,ketuanya itu mencampakkan syilingnya dengan harapan lelaki itu akan mendongak melihatnya di atas. Mudah-mudahan, dapatlah dia menyampaikan pesananya kepada pekerjanya itu.

Sayangnya, sehingga habis wang syilingnya dibaling ke bawah, lelaki itu masih belum juga mendongak ke atas.

Lantas, ketuanya itu mengumpulkan serpihan batu kecil yg terdapat di lantai. Satu persatu batu kecil itu dibaling ke bawah.

Beberapa kali batu itu mengenai badan lelaki itu. Setelah merasa sakit dan terganggu, lelaki itu mendongak ke atas,melihat dari mana datangnya batu-batu kecil yg menyerangnya tadi.

Barulah dia ternampak kelibat ketuanya yg sejak tadi cuba mencuri perhatiannya bagi menyampaikan pesanan.

=====================================

P/s : Sahabat sekalian, kisah ini sekadar tamsilan antara kita dengan Yang Maha Pencipta. Tanpa sedar, Allah sering menjatuhkan 'syiling' sebagai lambang rezeki, rahmat atau kesenangan yg tidak terkira banyak kepada kita.

Tuhan menjatuhkan 'syiling' itu sebagai satu panggilan agar kita sentiasa mendongak ke atas untuk mengingati dan bersyukur dengan kurniaan-Nya. Tetapi, kita acap kali lalai untuk 'mendongak' ke atas sebaliknya terus menikmati pemberian-Nya tanpa mengucapkan terima kasih.

Seperti kisah ketua dan pekerja tadi, apabila jatuhan syiling tidak berjaya menarik perhatian,lalu Dia jatuhkan pula 'batu' yg berupa musibah, kegagalan, keperitan dan pengalaman yg menyakitkan.

Dan hanya setelah kita merasa kesakitan itu, barulah kita teringat untuk mendongak, menadah tangan bersyukur mengingati Yang Maha Pencipta kita.

















guestbook design 2

 AA06


AA07


AA08


AA09






Thursday, August 2, 2012

PENTING.. WAJIB BACA..

PENTING.. WAJIB BACA.. Khusus Untuk Mereka Yang Gemar Berkongsi Maklumat Di FACEBOOK..

Alhamdullilah, semalam dapat duduk sebilik dengan seorang aktivis keselamatan Capt. Bala Supramaniam. Kalau anda pernah tgk video-video kekejaman di Palestine dan Syria, jgn ingat anda jauh dari kekejaman seperti itu.

Nauzubillah min zalik, ianya berlaku didalam negara kita sendiri, mungkin tidak jauh dari te
mpat anda tinggal.

Kami ditayangkan dengan gambar-gambar kejadian rogol, bunuh dan buang oleh ramai mangsa yang anda tak akan dapat lihat didalam Metro atau KOSMO.

Yang menyayat hati banyak mangsa-mangsa adalah kanak-kanak, ada yang besar2 anak saya sendiri. Tenunglah anak perempuan anda sekarang, bayangkan dada mereka ditoreh, pungung dikerjakan, disumbat mulut dengan kertas, beras, kemaluan disumbat dengan benda-benda. Ni bukan rekaan tuan-tuan dan puan-puan. Saya tengok gambar tu dengan mata saya sendiri.

Yang lebih menyedihkan 80% mereka yang ditangkap terlepas, kerana tidak cukup bukti untuk didakwa dan ditahan didalam penjara.

Jadi awas tuan-tuan dan puan-puan, dikalangan kita ada perogol, pedophiles, pembunuh bersiri yang bebas mencari peluang utk bertindak.

Dan mereka ni bukan orang kurang siuman. Semuanya bijak belaka. Mereka mengunakan kaedah seperti PHISING dan reverse phsycology utk mendapatkan maklumat peribadi kita.

Jadi anda boleh membuat perbezaan. Saya nak sarankan beberapa perkara mudah di FB yang InsyaAllah boleh menyelamatkan nyawa anda dan keluarga anda.

1. REMOVE semua maklumat berkenaan suami, isteri, anak, ibu, bapa, pakcik yang kita publish di Facebook. Tak perlu unfriend mereka, hanya tukar relationship sahaja.

2.JANGAN post gambar anda, anak-anak, keluarga dan sahabat handai. Jika perlu tetapkan setting SECURITY pada kiriminan. Tentukan org-org yg hanya boleh melihat gambar tersebut.

3. Aktifkan option untuk review TAG. Ada didalam ruangan Setting. Pilihan ini akan meminta anda utk approve gambar, post yang anda telah di tag.

Jadi ini akan memberikan anda ruang untuk menilai kiriman tersebut samanda ianya akan mengamcam keselamatan

4. JANGAN lah nak bersayang-sayang, aniversary di FB. Buat offline sahajalah.Tindakan seperti ini akan memberitahu siapa orang kesayangan anda dan boleh jadi target

5. HENTIKAN post yang boleh menunjukan anda bersendiri. Sperti "Boringnya, sorang-sorang kat rumah" atau "I nak tido kejap"

6. MATIKAN fungi geo-location pada pengguna Android atau iPhone. Fungsi ini boleh mndedahkan lokasi anda.

7. Review friendlist anda dngan kerap. Ingat 80% penjenayah ni masih terlepas.

8. REMOVE no telefon dari FB. Kerana penguna Android boleh nampak no telefon anda

9. Gambar profile letak lah yang sopan santun

10. REVIEW semula album FB anda. Mana gambar yg tak patut tu delete sahaja !

*Nampak paranoid, tapi kalau korang tgk sendiri baru korang tau. Jangan salahkan pihak berkuasa. Kita sendiri yg expose maklumat peribadi.