Sunday, February 26, 2012

Jemputan Majlis Perkahwinan..

 


pejam celik pejam celik dah nak dekat majlis kahwin adik aku...erm....adik lelaki aku...orang yang sibuk dah tentu aku...ceeehhhh kalah mak pengantin...hihihihi..aku memang rapat gan adik2...walaupun aku bukan anak sulung, tapi adik2 memang rapat gan aku..dan aku leh kongsi rahsia gan adik2...bukan rahsia jer..masalah pun dia leh kongsi gan aku.....baik tak aku....BAIK KO!!!!!

ok cerita sikit tentang adik aku nie...Majlis nie akan langsung tak lama lagi...04 Mac 2012, AHAD...lemah sikit aku wat ari ahad..sebab esok nak keje aku penat...hihihi..tapi aku siang2 dah apply cuti..adik yang kahwin aku lak yang cuti panjang....AKAK PERANTIN LA KATAKAN!!!!!

 * bakal adik ipar gan mak aku.....nie masa majlis pertunangan dia....wah....senyum lebar Cik yam yer...(mak aku..)
 * aaaa...nie ler wajah budak darah manis skung nie....hihii....tak hensem kan..serabut jer aku tengok...masa nie memang dia nampak serabut..pasal kehulu kehilir uruskan majlis pertunangan nie...tue yang muka berminyak...dia kan memang sibuk...

 *hihihi...kotang bezakan la muka mak dia gan mak aku...huhuu..bezakan...naper mak aku lagi ceria nie..huhuhuhuhu...


Majlis nie buat habis kat rumah aku...makner nya..rumah pompan tak wat majlis...just kenduri sikit jer...
kenapa?? kan selalunya rumah pompan yang buat habis kan....oleh kerana belah pompan tak sefamous ayah aku...cehhh...tak la..ada la masalah sikit....tapi insyaallah semua akan berjalan lancar....


so....dihari yang mulia nie..aku menjemput korang semua hadirkan diri di Majlis yang meriah nie...cehhh.....datang ler...dialu-alukan....

Monday, February 20, 2012

SMS free...

wahahaha.....SMS free..memang sesuai sangat gan aku...aku kan memang susah nak top up...mana tak nya, aku top up tak sampai 5 minit dah abis...sakit tak sakit hati aku...bukan guna pun..nie semua internet dlm fon aku nie..tak tau mana satu internet yang dok berjalan...so klu aku nak top up, aku kena top up internet sekali....huhuhuh...kesudahannya, aku malas top up....

member2 aku memang dok bengang gan aku, pasal setiap kali sms diaorg aku tak balas...jangan marah yer....
berbalik cerita SMS free nie...ari nie aku jelajah banyak blog....jelajah, punya jelajah, tiba2 aku jumper bender alah nie..wahahahah..suka la aku..so aku try....hihihi....memang free...tak tau ler aku kalau kena cas lain plak...







dipendekkan cerita...sesaper nak cuba..cuba la...

hanya klik



























Gemukkkk!!!!!

huhuhhu...frustla...aku dah gemuk la....dah ada anak tiga nie makin gemuk lak....erm...cam ner nak buat nie...aku kena diet gak nie....aaadddduuhh,,,,kadang2 aku tak tahan la..aku nasi boleh lagi tahan..tapi air batu...perh, memang aku tak tahan....

nie gambar masa aku sekolah menengah..huhuhuhu...coommoottt ko....




* masa jamuan akhir  form 5....huhuhuhuhu...

hihihihi....kuruskan...memang kurus...geram aku....

yang kat bawah nie plak, zaman aku blajar lepas SPM...hiihi..masa nie en.suami aku mmg tengah dok mengusha aku...huuuh...






* boleh tahan lagi saiz badan...

dan yang nie plak..masa aku sambung blajar kat IKM...nie umo 20 tahun...



huhuhuh....kurus..memang kurus beb...bilah dah kahwin...mengandong...perhhh...badan aku....naik dowh....

 ***hahahaha....buruk ko!!! nie masa aku ngandung anak pertama...ko tenyeh ler mekap kat muka aku...bedak berkilo2 pun tak kan naik seri aku..memang SEMEMEH!!!! hidung kembang!!!!!!

*yang nie plak ngandung anak no 2...hiiihi...comel sikit.....

gambar masa mngandung anak no 3 tak der plak..agaknya aku tak suka bergambar kot masa tue...

memang badan aku naik..nak2 bahu aku...eeeeee....rasa nak potong jer lemak2 nie....





makin gemok kan???? macam mana nie....nie lom aku tunjukkan gambar yang terbaru...
bagi la kau kata2 semnagat wahai sahabat2 aku...hihih..bagi la kau kata2 semangat untuk aku kurus kan badan aku nie...dah la en. suami aku nie cekeding jer....



ha...tengok..memang korang terperanjat kan!!!!! aku sendiri pun teperanjat!!! aku ker tue??? wahahahaha...tak ngaku lak tue....
aku nak kurus!!!!aku nak kurus!!!!

tollloooonnngggg!!! aku kena kuat semangat!!!! bagi ler aku kata2 semangat!!!!

cayok ckin!!!!cayok!!! kau boleh!!!!
malaysia boleh tak kan ko tak leh!!!!

 

Thursday, February 16, 2012

Ustaz Azhar Idrus....

aku amat meminati ustaz nie...kalau dia bagi ceramah mmg sedap dengar, tapi aku tgk youtube jer la....hihihihih...cuma kadang2 aku tak faham sangat sbb aku nie memang kurang sikit bahasa orang2 ganu gan klantan nie....tapi, bila dengar ceramah dia, aku tetap ketawa juga....

dan aku tengok, nama ustaz nie makin lama makin naik...erm..alhamdullilah mungkin cara penyampaian dan cara dia mendekatkan diri gan budak2 zaman sekarang yang buat dia disukai kot...

nie salah satu  kata2 peringatan dari dia....
aku cedok dari facebook dia.....
4 JENIS PEREMPUAN YANG AKAN MENJADI PENGHUNI NERAKA ( WAJIB BACA )

Sebagai manusia, kita tidak akan terlepas dari melakukan kesilapan dalam kehidupan kita sama ada secara kita sedar ataupun secara tidak sedar. Dan sebaik-baik manusia ialah manusia yang segera berubah untuk memperbaiki kesilapan diri. Berikut adalah 4 jenis perempuan yang akan menjadi penghuni neraka.

1. Perempuan yang jahat mulutnya dan perbuatan atas suaminya.

Terlalu banyak komplen. Ada sahaja yang tidak kena.

" Abang ni pun satu, beli ikan kecil-kecil sangat. Belilah yang besar sikit. Susah nak siang. " komplen Lisa pada Zack. Esoknya..

" Abang ni, beli ikan besar sangat, gelilah nak makan." Komplen Lisa lagi. Ada sahaja yang tidak kena pada Zack, suaminya.

Suka memburuk2an suami dibelakang suami samada kpd ibu bapa, sedara mara atau kawan2nya.

Curang pada suami.

Ketika suami tiada di rumah kerana pergi kursus, balik kampung, maka si isteri mengambil peluang dengan membawa lelaki lain masuk ke dalam rumahnya. Si isteri membuat perkara haram atau bergayut atau berchatting dgn lelaki lain.

Menyakitkan hati suami dengan mengungkit segala kekurangan suami setiap hari.

" Sedarlah diri awak tu, kos perkahwinan pun saya yang keluarkan. Nak harapkan awak dan keluarga awak, tak merasalah hidup senang seperti sekarang ni tau." sehingga suaminya tidak terkata apa-apa.

2. Perempuan yang membuat suaminya barang yang tidak mampu (memperbodohkan suami, memaksa suami membuat perkara yang di luar kemampuan suami).

Menggunakan ilmu hitam agar suami patuh dan ikut segala kemahuan isteri.

" Itulah engkau, kalau dari dahulu, kau dengar cakap aku, beri suami kau makan nasi kangkang, sudah tentu sekarang ni kau tidak dimadukan. "

Memaksa suami untuk membeli sesuatu di luar kemampuannya atau suaminya mampu tapi suami minta tangguhkan dulu sebab ada perkara lain yg lebih perlu.

" Abang, saya tak tahu, raya nanti saya nak kereta. "

" Abang mana mampu yang. Yang tahukan, hutang kereta yang ada ni pun belum habis pembayarannya. "

" Itu saya tak tahu. Yang saya tahu, saya nak kereta, saya nak kereta."

3. Perempuan yang tidak mahu menutup aurat. Yang memakai perhiasan untuk tujuan bermegah-megah.

" Amboi, cantiknya isteri abang. Bila bergaya nak keluar rumah, mengalahkan artis nak ambil award."

" Mestilah, bila orang tanya, isteri siapa yang cantik, bergaya, rambut ikal mayang tu..ha..abang juga yang akan dapat namakan. "

" Iya tak ya juga. Bangga abang ada isteri cantik macam kamu ni."

4. Perempuan yang tiada cita-cita melainkan makan, minum dan tidur.

Di suruh solat, tak nak. Di suruh berpuasa, tak nak. Di suruh belajar membaca Quran tak nak. Di suruh bertudung, tak nak. Apatah lagi hendak menutup aurat. Hidupnya hanya untuk bergembira dan berseronok. Hari-harinya di habiskan dengan berseronok, makan, minum dan tidur.

Semoga artikel ini ada manfaatnya untuk semua. Kepada yang hendak sebarkan, jangan lupa linkkan semula ke blog picisan ini ya. :)

Nota : Sumber artikel, ceramah Ustaz Kazim Elias.
 sumber : Ustaz.Azhar.Idrus.Original
 
 














 

Wednesday, February 15, 2012

sakit hati tahu tak!!!!!

eeeeee......sakit hati aku la...memang sakit hati aku....
ko dah antau aku kat bawah nie...ko dah tukar aku kat bawah nie, buat apa keje kat atas tue aku nak buat..men
tang2 aku 
orang bawahan sesuka hati jer ko nak bodah2 kan aku eh.....hati aku mmg betul2 sakit nie...keje kau, kau buat la bodo!!!!!!

jangan suh pemaju2 ker consultant2 ker jumpa aku!!!!! hantar diaorang ka bawah nie cari aku!!!!! tak der maklumat kat bawah nie!!!!! pergi antar kat pegawai yang cerdik pandai tue...
dah tau tak der orang nak wat keje aku dulu, ko cari ler kerani lain...jangan menyusahkan aku!!!!!

memang penjawatan aku naik, tapi tak bermakna aku kena buat keje ko!!!! tue keje ko kan....buat la...pepandai ler ko nak selesaikan...jangan bebankan aku....yang ko pergi sokong aku tukar unit kenapa!!!!!! bodoh!!!!
banyak lagi kerja kat bawah nie aku leh buat.....mentang2 bos baru aku wat tak tahu jer kat aku, ko leh campak keje kat atas tue bagi aku....tak ker bodoh namanya!!!!
body 
kat bawah
, kerja kat atas.....ko mema
ng pandai la!!!!! the best la!!!!!otak leh wat batu geliga!!!!
JANGAN CARI AKU LA!!!!!! 



* aku tak marah kekawan aku tau...aku marah orang yang terlalu bijak nie aja.....

Tuesday, February 14, 2012

cari geng lama....

hihihi..ari nie memang aku malas nak wat keje...ko makan gaji buta betul hari ini yer....
so, sepanjang hari aku melayan blog2 orang lain..cantik2 semua...

tiba2 teringkat lak geng lama aku, zaman aku bujang dulu...geng2 alam maya nie la...
 cari punya cari, semua tak der la..yang ada pun aku aku takut diaorang ingat aku lagi ker tak..hihihihi...

aper pun aku tiba2 rindu kat korung....
Shrill, Seri, Kerepek, beldi biru, shark, Shima, banyak lagi la...
mana korung yerk...


jalan punya jalan, jengah punya jengah....
ada la 2 ke 3 blog yang betul menarik minat aku baca...cantik ko...
pandai diaorang nie berblog eh.....cantik2 semua...


nie link blog yang aku berkenan..


http://dotblogspotdotkom.blogspot.com


http://syimalicious.blogspot.com/


http://gengjamban.blogspot.com/

http://zsqueenbee.blogspot.com

Wednesday, February 8, 2012

maafkan ibu sayang....

alhamdullilah...syukur....syukur kehadrat illahi kerana beri aku peluang lagi untuk bersama anak perempuan aku...

maafkan ibu yer Qurratul'Ain...ibu terlalu leka....ibu tak perasan tanda2 tue....yang ibu tahu, semua tue sebab qurratul' beralih bulan..rupa2 nya, anak ibu diikuti 'sesuatu'

ya...pada hari tue, hari ahad, anak aku kan memang demam...strat akhir bulan itu ari..tapi tak teruk, just on off demam..tue pun tak panas sangat...

aku just beri ubat demam jer..ingatkan demam teruk pasal ingatkan qurratul demam nak merangkak...tue yang teruk...rupa nya tidak...hari ahad lepas, semuanya terbongkar...nasib baik tak der apa2...

pagi tue, qurratul bangun aku dengar suara dia merengek sikit jer...bila aku gie kat dia..aku terkejut...
mata anak ibu melilau2..tak dapat fokus...pandang aku pun tak, abang-abang dia panggil pun dia buat tak tau...mata tetap melilau-lilau...
hati nie dah terdetik...
"eh...anak aku nie tak nampak ker??overdoss ubat ker atau...."

aku teringat lak sebelum nie, kat kg aku tiga hari berturut2 orang meninggal...dah ayah aku kan imam, dan mak aku yang menjaga anak2 aku nie pun ada gie melawat...

aku terus panggil adik aku...(kebetulan aku tido umah mak aku...) tunjukkan keadaan qurratul kat adik aku...dia pun pelik, aku apa lagi, cepat2 mandi nak bawak gie klinik...en.suami tak der...dia awal2 pagi dah gie niaga...jadi adik aku temankan aku....

jadi kitaorang gie klinik swasta...klinik HIDAYAH kat jasin...memang anak aku selalu cheak kat sana. memang serasi gan doc nie...jadi doc cheak semuanya..semua ok..demam tak, perut ok, telinga ok, semua ok...cuma dia tak dapat fokus.mata dia nampak, tapi tak dapat fokus....mesti ada sesuatu yang meresahkan dia...
aku dah sentap dah....
aku terus balik, dah ayah aku memang dah tunggu kitaornag kat umha, coz mak aku dah call ayah. cerita semua..aku pass qurratul kat ayah...
ayah terus dukung..masa tue qurratul dah tak senang dah..merengek2...
ayah aku baca ayat Qursi...azankan..baca dengan kuat..dah ayah aku baca 3 Qul...diselang seli dengan ayat Qursi...abis jer ayat 3 kul tue, qurratul terus berubah...

dia tenung ayah kau dengan mata terbeliak!!!! mulut teketar!!!!lebab!!!Biru tak der darah!!! tangan kaki semua kejang...
aku yang dari tingkat atas turun bawah nampak semua tue terus melalak....aku tak sanggup tengok..terus aku peluk mak aku..kaki n dah mcm tak pijak bumi...
"kenapa anak sikin mak....kena Qurratul mak...ya Allah...ya Allah..."

aku tak sanggup tengok muka dia...dia tenung ayanh aku sambil mengerang...tak lama...semua berlaku lebih kurnag 3 minit..ayah aku terus bawak keluar...lepas tue dia menjerit....
"cepat...bawak hospital!!!"

melompatla aku gan adik aku..sempat call en.suami cakap qurratul dah teruk, suh balik cepat....
menangis2 aku....hati nie tak putus2 doakan untuk anak aku....
sampai kat kecemasan, terus masuk bahagian kritikal...doc ckp anak aku kena sawan...qurratul diberi ubat tido, bagi tenang...aku tak sanggup tengok semua tue..tak sanggup...doc terus nak transfer gie melaka...sebab anak aku baru 6 bulan...jadi kes berat...

aku tak mahu..aku tak mahu..aku tahu anak aku sihat...
sebaik jer en.suami datang, terus aku ceritakan semua...dia tengok qurratul pun dah tahu....terus dia sain surat risiko tak bawak gie melaka...

ayah dan mak aku ikut jer...kitaorang terus gie jumpa tok mat aku...berubat..
ye..anak2 aku memang serasi dengan tok mat...
pukul 1 ptg sampai sana, terus berubat..bukan bomoh yer....
guna ayat2 suci alquran...
tok mat cakap, benda tue dah menghimpit anak aku...nasib baik cepat...
air mata tak putus mengalir...aku lambat..lambat sedar semua tue...kesian anak aku!!!!

alhamdullilah...selesai jer berubat, dalam perjalanan balik qurratul sedar, bangun tido, dia dah boleh pandang muka aku, tapi still tak senyum, muka letih sangat..badan pun agaknya sakit2 pasal kitaorang dokung dia, terus dia nangis...memang kesian anak aku...

esok tue, qurratul masih lemah lagi, jadi aku dan en.suami sepakat nak bawak gie spital...
klu dah gie spital , memang kena tahan la,,,,dah kena tahan, aku pun kena tahan telinga la....kena marah gan doc pasal lambat bawak gie spital..tak kan aku nak cerita semua bender tue kat doc...tak kan la nak percaya..sains lain...huhuhuhu..aper pun..tahan jer la hati...
tahan wad satu hari, alhamdullilah qurratul makin cegas..lega hati kau...






sekarang nie, anak ibu dah start makan, dah star berlari dalam walker....dah ketawa...benda yang aku rindu kat dia....alhamdullilah...syukur....


sejak tue aku gan mak aku dah jaga pantang ler..tak ambil mudah lagi, mentang2 anak aku yang bongsu nie tak banyak ragam, tak pernah menangis malam, jadi ingat dia kuat...rupa nya tidak...

maaf kan ibu yer sayang..ibu janji ibu tak buat lagi...

IBU SAYANG QURRATUL....


kesian kat tangan dia tue..kena balut penuh, sebab qurratul selalu gigit tangan....takut jarum kat tangan tue tecabut...