Monday, January 30, 2012

Mandi Kolam

cakap jer mandi kolam...wa....komain suka anak2 aku...tak ingat dunia.....
melalak-lalak suh cepat...tak sempat nak isi air dia dah masuk dulu...
kali nie, bukan iman gan danish jer...qurratul'ain pun dah pandai...
waaaa.....suka betul dia....

 si danish yang cukup2 suka cepur2 air...terkelip-kelip mata adik dia...
cuba masuk dalam kolam besar, mandi laut..mau melalak dia!!!!

 si abang yang sibuk mandi gan adik bongsu.....


 ala cayang anak-anak ibu....

















hihihi...anak-anak yang cukup hapie mandi kolam kecik air yang cetek..hihihihi..ok..lain kali aku citer lagi...daa
aa......

Thursday, January 26, 2012

Suami Isteri......

sedang asyik layan2 facebook tadi, tiba-tiba aku terbaca status seseorang....
"Seronok bc status kwn yg bahgia bersama keluarga masing2....bilalah nk rs camtu ek....tuhan maha kaya dan dia tau yg trbaik utk hambanya....sabar n tawakal adalah kunci kebahgiaan"


terus aku teringat akan en.suami....erm...tidak dapat aku nafikan, walaupun aku dah lama bercita gan en.suami, tapi bila dah kahwin lain..hihii...walaupun tak 100% tapi segala nya dah nampak...baik buruk semua timbul...

dan aku mengaku, hubungan awalan kami memang tak siindah zaman bercinta...hihihihi...tak indah2 pun dah keluar tiga ko!!!!! 
ada jer tak kena. sama ada aku atau pun dia...
tapi aku bersyukur sangat, aku mempunyai teman yang boleh dipakai...hihihi..layak dipanggil sahabat...

ye....dia ajar aku...dia suruh aku ubah diri aku...selalu bagi aku kata2 perangsang....dan alhamdullilah...
aku bahagia....dan kalau aku tahu, dari dulu aku buat....

tahu apa yang kawan aku kata??? hihih...

lelaki memang perlu dimanja...dia bagai babby....belai dia...
tapi jgn la 24jam ko asyik nak belai jer...tak jadi keje lak nnt 

 aku buat semua tips2 yang member aku bagi nie..ye...memang nampak perubahan...makin aku berlembut, makin lembut dia layan aku...malah makin romantik dia layan aku....
para wanita sekali, janganlah kita sentiasa berkasar dengan lelaki nie..nak2 suami kita...memang la tak menjadi hubungan itu...dan lelaki plak jangan la ambil kesempatan lak yer!!!

ok, nie aku cedok dari satu forum, mengenai tips2 untuk wanita...



1. Bagi seorang isteri, anda perlulah menjamu mata suami anda. Lelaki mudah terangsang oleh penglihatan matanya. Pakailah pakaian yg menarik perhatiannya. 
- itu yang diajar oleh kawan aku..memang benar...huhuhuhu

2. Lemparkan sneyuman yg bermakna. Berdandanlah dengan sempurna. Selitkan jelingan manja. 
- memang tak dapat dinafikan...en.suami selalu cakap, walaupun penat macamana pun dia, bila dia tengok aku senyum kat dia, hilang penat dia..nak2 dengan tawa riang anak2....
bangga oooo bila dia cakap cam tue.....

3. Sambutlah kepulangan suami anda dengan gembira dan hantarlah pemergiannya dengan hati yg sedih mengharapkan kesetianan. Janganlah lupa untuk bersalaman dan berciuman apabila dia pulang dna apabila dia mahu meninggalkan rumah. Uruskan perihal suami anda dari segi makanan dan pakaiannya. Isteri yg bijak menjaga suami akan mengambil berat mengenai dua perkara penting, pertama zakar suaminya dan kedua perut suaminya. 

  - ha...nie memang 100% betul...memang aku sentiasa amalkan ok....isteri yang bijak akan mengambil berat mengenai 2 perkara penting...yang pertama tue memang aku lepas la...tapi yang no 2 tu..huhuhuhuhu...


4. Banyaklah membantu suami anda. Terutamanya apabila suami anda bermasalah. Jangan banyak meminta2 kerana ini akan menyebabkan suami anda akan berdukacita. Walaupun anda bekerja, usah boros dalam berbelanja, sama2lah merancang masa depan bersama suami anda. Rujuklah kepada suami anda dalam hal2 yg mana anda sendiri kurang yakin atau perkara yang melibatkan kesan ekonomi rumahtangga.
- SETUJU!!!!!!!


5. Nyatakan sayang anda kepada suami anda. Ini patut dilakukan setiap hari, walaupun anda telah beranak cucu. Jangan anggap diri anda terlalu tua untuk melakukan itu semua.
-YANG NIE PLAK MEMANG KAWAN AKU TUE SURUH BUAT..TAPI AKU MALU LA..HUHUHU


6. Apabila ada saja kesempatan, sentuh dan belailah suami anda selalu. Anda boleh mencuri2 menciumnya ketika tidak dilihat oleh orang lain. Anda boleh memegang tangannya atau bahunya bila berjalan2.
- hihihi...manja2 kat dalam rumah jer...hiihi...tapi sejak dua menjak nie dah terbiasa plak...kadang depan mentua pun nak manja2...gedik ko eh!!!!


7. Jadikan amalan untuk menidurkan anak2 anda lebih awal dari masa anda masuk tidur. Amalkan juga tidur bersama suami anda. Inilah antara masa yang paling manis dalm kehidupan berumahtangga. 

 - tau tak per...tue sebab hobi lama aku datang..anak2 tido awal...so lepas en.suami dah abis keje dia, so dapat ler aku bermanjer2 gan dia...


8. Jika anda meminta pertolongan dari suami anda dan suami anda membantu anda tetapi tidak sempurna perbuatannya, jauhilah dari berleter atau marah padanya. Ini akan meyebabkan ia jauh hati dan merajuk.
- SETUJU!!!!!

9. Jagalah anak2 anda dengan baik dari segala segi. Elakkan dari sentiasa memarahi anak2 anda, gunakan strategi memujuk dan mendorong. Jika anda selalu marahkan anak2 anda di depan suami anda , suami anda mungkin merasa kurang senang, lagipun anak anda adalah anaknya yg disayanginya.
- yang nie aku  kena belajar lebih lagi..sebab aku nie kurang penyabar sikit..nak2 hero2 aku makin lasak...tapi aku ayang mereka!!!!


10. Selalulah memicit2 dan mengurut suami anda. Amalkan mandi bersamanya dan menggosok2 badannya.
- memang selalu diamalkan, cuma mandi tue tak...sebab anak2 dah besar la...i maluuuuuu...tapi mauuuuu...


11. Apabila anda masuk tidur bersama suami anda, bukalah segala pakaian anda dan berselimutlah bersama suami anda. Ciumlah suami anda dengan ciuman yang hangat, iaitu ciuman yang memberi pengertian bahawa "hanya kaulah satu2nya kekasihku di dunia ini". Bila anda tidur, sentiasalah menghadap suami anda. Jika pun anda ingin membelakanginya, minta izin darinya atau anda berpusing sambil menyentuhnya. Cubalah tidur berbantalkan bahu suami anda, anda akan merasakan kenikmatannya.

- opppsssss.....tido atas bahu en.suami...sentiasa....sayang abang....


12. Elakkan bercerita mengenai suami anda kepada orang lain. Jika perlu pun, ceritalah perkara2 yang baik saja. Itulah tanda anda benar2 mengasihi suami anda
. - huhuhuh...kadang2 terlepas kata gak.....


13. Sekiranya suami anda berhajat untuk bersetubuh dangan anda, layanilah dia walau bagaimana pun kesibukan dan keletihan anda. Banyak perceraian atau kes poligami berpunca dari isteri yang kurang faham mengenai keperluan suaminya dari segi sudut seks.Kurangnya layanan dan banyaknya alasan menyebabkan suami merasa bosan terhadap anda.
rezeki jangan ditolak....rugi tolak ko!!!!

.
14. Sesekali, ajaklah pula suami anda bejima'. Jika anda merasa malu untuk menyatakannya lajukan godaan yang halus. Biasanya seorang lelaki akan memahami tanda2 anda memerlukan jima'. Ini akan membuatkan suami anda merasa bahawa dia diperlukan.
i malu la.....


15. Apabila anda bersetubuh dengan suami anda, janganlah biarkan dia bersendirian melayarkan bahtera, sedang anda sangap, menyuakan tubuh anda untuk disetubuhi dalam keadaan mahu tidak mahu. Hal ini akan sungguh mengecewakan suami anda. Dia akan merasa bahawa dirinya tidak dihargai, sedangkan pada fikirannya persetubuhan itu ialah jalinan kasih dua jiwa
yang memanifestasikan cintanya.

hihihihi...kawan aku pun ada ajar benda nie....

.
16. Ketika suami anda sakit, tunjukkan kesungguhan anda untuk merawatnya dan membangkitkan semula semangatnya, melahirkan kesedihan anda dan harapan anda agar dia lekas sembuh. Dia akan ingat kepada anda dan begitu mengasihi anda kerana dia tahu bahawa anda bukan saja mengasihinya sewaktu dia sihat.
saper tak sayang laki dik oiiitt!!!!!

.
17. Apabila suami anda meninggal dunia, jagalah anak2 anda dengan baik serta berterusanlah menjalin silaturahim bersama keluarga suami anda. Mudah2an nanti, anda akan menemui suami anda di syurga. 
ye.....aku sayang dia hingga ke syurga....dia lah kekasih  awal dan tak der yang lain...aku hanya mencintai dia....
ceeeehhhhhh....jiwang siiioootttt!!!!!!!

Insyaallah!!!! 


moga2 tips semua nie dapat aku shared gan korung yer....tak rugi kita beralah untuk kebahagiaan....

selamat mencuba kawan2.....  

Untuk Wanita - dari Dr. Fatmah Az-Zahrah ...

Yang istimewa ustazah bagi amalan untuk menjaga
keperempuanan kita supaya sentiasa jadi macam "abqaro" menurut ayat dalam surah Al Waqi'ah. Abqaro ni perawan yang sentiasa menjadi perawan.


Haa... tu dia. Ayat ni untuk jaga luar dalam atas
Dan bawah (oopps...censorred). Elok untuk orang yang lepas bersalin, elok juga untuk di amalkan setiap hari bagi perempuan yang sudah berkahwin.


Caranya : 1. Lepas Isya' ambil air segelas, baca Al Fatihah
sekali, ayatul Qursi sekali, dan surah Al Waqi'ah ayat 35-38 sebanyak 7 kali.
2. Tiup dalam air dan minum.
3. Niat dalam hati untuk menjaga kecantikan diri
kita untuk kebahagiaan rumahtangga kita.

Makna surah Al-Waqiah ayat 35-38 :
[56.35] Sesungguhnya Kami telah menciptakan
isteri-isteri mereka dengan ciptaan istimewa,
[56.36] Serta Kami jadikan mereka sentiasa dara
(yang tidak pernah disentuh),
[56.37] Yang tetap mencintai jodohnya, serta yang
sebaya umurnya.
[56.38] (Semuanya itu disediakan) bagi puak kanan;
 

hobi lama kembali menyerang!!!!!

membaca...ye hobi lama aku membaca...tapi bukan baca buku sejarah ker, biografi ker, bebagai lagi la...tapi...novel k....
hihihihi
..dua tiga menjak nie hobi lama kembali menyegat la...

tapi tak segila dulu la...sanggup tak tido pasal nak abiskan baca novel.....
dan kebetulan anak-anak tak mengacau aku membaca...so tue yang makin menjadi2 aku gan habo aku nie....

itu hari aku beli 3 bijik novel...memang aku dah aaaiiimmm jer novel nie...aku baca online dan diaorang akan terbitkan cerita tue....pergi kedai, tengok ada lak novel tue...apa lagi sebat ler....




cerita nie best sangat!!!!!! tak rugi beli...dan cerita dia bagi aku tak sama macam lain2...memang aku tersangat hayati, dan kadang2 aku terikut2 lak jadi heroin cerita nie...
 cerita MAID nie pun tak kurang hebatnya.....tebal gak buku nie...
aku ambil masa tiga hari baca..hihihihi....

hihihi...buku nie plak, memang aku dah beli...masih dalam balutan lagi...
lom baca, tapi aku yakin cerita nie best, pasal aku dah baca online...tapi separuh jalan, coz nak diterbitkan...
cerita nie macam seram...memang seram..tue pasal aku takut nak baca...tapiiiii!!!! bila dah baca memang korang akan rasa keadaan dia....
lom bersedia baca, pasal aku nie penakut....


 USAI...AKU TERIMA NIKAHNYA.....buku nie aku tengah baca sekarang nie...plot dia mendatar...tak klimiks lagi...so..tak tau nak kata...

dan diantara novel-novel lama yang aku baca......
novel nie...KASIH YANG SUCI...novel nie dah dijadikan drama...ala citer nora elena tue...
citer novel lagi syok.....hihihihih




cerita nie kalau tak silap aku pasal kena kahwin paksa juga kot...dari awal sampai bahagian tengah memang best....tapi ending memang mengecewakan aku...tersangat mengecewakan!!!!
tak logik pun ada...


ANDAI ITU TAKDIRNYA....ye cerita nie memang best giler!!!! rugi tak baca....

KASIH ANTARA KITA plak...pun boleh tahan...

PADA ANGIN AKU BERPESAN...tak berapa best...mendatar...rugi kalau beli..huhuhhu...
ada lagi koleksi novel-novel aku....yang tiga akhir nie bukan aku nyer...hihihi..novel aku 4 jer dlm nie...hihihi...
aper -aper pun...selamat membaca yer....







 

Tempat baru...

huhuuhhu...la nie baru aku nak citer tempat baru aku yer...
hihihi...bukan nya apa..masih belom ada mood lagi kat sini...bukannya apa..masih terasa asing...
apa pun aku memang suka ke sini...sebab dulu masa aku lom dapat keje tetap aku keje sambilan kat sini...
jadi aku tau sangat keadaan kat bawah nie...


masuk jer dah ada kata-kata aluan "selamat datang"...





 

hihihih....bakal rakan sepejabat baru aku....
ramai lagi nie...tapi ada yang tak der...almaklumla...
Penolong Pegawai Tanah (SO)....kerja lebih bayak kat luar...



 kat sini hanya ada tiga kuntum bunga jer..yang tudung hijau tue...boss baru aku....
jadi...tambah aku...dah ada 4 kuntum bunga la kat unit nie....




 ha.....tak lama lagi ada la nama aku kat carta nie yer...ada juga nama sikin kat sini...tapi bukan aku da...
so sekarang nie...unit nie dah ada dua sikin..
huhuu...asikin kuasa dua yer...
JANGAN MEMAIN KO!!!!!
hihihihh...













 keadaan dalam bilik pelan....bilik nie dulu aku duduk...masa mula2 aku datang aku kena duk dalam nie...
sorang2 jer tau...cam kena pulau...kesian aku...nasib baik..teman sejawat baru aku perihatin..huhuhuh...
mana tempat aku sekarang???
korang nak tengok tempat duduk baru aku???


*


**


***


****


*****


******


*******


********


**********



tttaaaaaddddaaaa.....nie la tempat baru aku...






kesian kan...aku masih lom dapat patisyen...so..terpaksa la letak meja cam tue jer...
nasib baik ada komputer...dan ada line internet..tue yang penting...campak la aku kat mana2...
janji ada pc...ada line internet...hidup ler aku....

peneman setia aku di offis...gambar anak2 aku...
dan patung pemberian en suami..sempena hari jadi aku....

jadi..aku berharap..aku diterima ditempat baru nie..
dan aku bersedia untuk berkhidmat disini...
dan aku berharap sangat pn boss baru aku dapat terima aku...

terima kasih...
huhuhuhu




Friday, January 20, 2012

sinar harapan....

alhamdullilah...hari nie aku sudah mampu tersenyum riang....
memang tak dapat dinafikan awal-awal pagi tadi memang ada sedikit terganggu gan kerja aku skung..
tapi aku wat2 hapie...
huhuhuhu...walaupun hati aku sedih..

aku nak tengok sejauh mana darma2 orang atasan nie...
nanti satu hari nanti bila ko dah kena tikam sesama sendiri, time tu aku gelak tak ingat dunia...
wahahahahah..jahatkan aku???

cerita pasa en.suami aku...huhuhuhu...
nasib baik marah dia tak panjang sangat...berkuasa tak aku...
hihihiihihi...selalunya aku akan cerita benda2 semua kat sahabat aku, tapi sejak dah bertukar unit nie,
tak der teman nak bercerita plak...

berbalik pasal en.suami.....semalam memang dia marah sesangat gan aku...
sedih tau...mana tak sedih bila en.suami asyik hentam jer...
sib baik aku tak der kuasa...klu ada aku minta jadi pekak sekejab...
biar dia membebel sorang2...huhuhuh..
tapi sekejab jer la kan...

semalam petang aku call dia...banyak kali!!!!!
tak berangkat ko!!! protes ler tue...
aku call gak...
dalam kul 8 tue dia angkat call aku...
fuuuhhh...lega.... tapi suara....keras giler..
aku??? takkan nak keras...lembut jer aku panggil dia.
bagi salam dulu...terus dia senyap, pastu lembut balik jawab salam aku..
wahahahaha..terus aku senyum...
tau cair...terus ok dah mlm tue...hihih..pandai tak aku...suara mainkan peranan..
tue belum body contact lagi...nie semua sahabat2 aku ajar...
alhamdullilah...ok sudah hubungan kami...
terima kasih pada sahabat2 aku yang sentiasa bagi nasihat kat aku....
nasihat yang bebaik memang aku sentiasa ikut...
yang tak berapa baik tue...tengok keadaan...
klu agak2 kena buat, aku ikut nasihat korang...hihihihi....

petang nie aku rasa ceria sedikit...sudah mampu tersenyum dan ketawa...
terima kasih...buat sahabat, suami dan yang paling utama...
KEPADA YANG MAHA ESA...

TERIMA KASIH KERANA MENEMUKAN AKU KEPADA SAHABAT2 YANG SENTIASA MENYOKONG AKU DAN SUAMI YANG FAHAM MENCINTAI AKU SEHINGGA SEKARANG....
DAN....AKU YAKIN SEGALA DUGAAN YANG DIA BERIKAN INI ADA KHIDMAH NYA...

AKU BERSUJUD SYUKUR KE ATAS MU...
YA ALLAH...


Thursday, January 19, 2012

sakit hati!!!!

tahun baru nie memang betul2 menguji kesabaran aku...
tak tertanggung rasa lagi...
agaknya memang betul aku nie jahat kan???
erm....sakit la...sakit hati dengan orang sekeliling...

kenapa buat aku cam nie...
apa salah aku...
hati aku sakit la....
sakit sangat....

rasa macam nak nangis, tapi tak nak keluarkan...
sedih la...dah la orang luar buat aku sakit hati,
orang yang aku sayang pun sama....
erm....sakit la hati..

orang lain buat aku masih aku leh terima lagi..
tapi klu dia...sakit betul...pilu tau tak!!!!

aku sakit hati!!!!

Saturday, January 14, 2012

Mandi Manda....

ok...aku tak mau sedih2 lagi.....semua tue aku dah buang jauh....semalam aku dan anak2 pergi mandi manda....huhuhuh.....mandi lagi....bukan gie melaka wanderland ok....pergi Gunung Ledang....yeyeor jer...
hihiih..tak lah...aku gie Sagil....

kali nie pergi bukan dirancang...aku mimpi terus terasa nak gie...oleh kerana en.suami berniaga dan benda nie semua tak dirangcang, maka aku pergi la dengan anak-anak dan adik aku, si a!n....jadi jer....

aku ajak angah aku yang kebetulan balik umah mak aku, tapi sayang dia kena keje lak, jadi kak ngah aku jer la ikut..bawak si haikal yang tembam tue...ok...para ibu-ibu jer pergi k....

dah lama sangat aku tak pergi sini...seinggat aku zaman aku tunang ker zaman bujang aku...skang dah anak tiga baru nak gie balik....dulu pergi gan en.suami...ye la...zaman-zaman singel mingle nie memang syok gie tempat-tempat syok....(keluar tanduk ko!!!!) tapi dah kahwin nie haram nak bawak aku....banyak kali ajak, tak mao pergi...nasib baik aku kata nak gie nie en.suami kasi...klu tak merajuk 3 hari...jangan tido gan aku!!! (aku leh tahan ker???? huhuhuh)

so pukul 11.20pg kitaorang gerak..pukul 12 kitaorag sampai....rasa macam cepat jer...excited mana tak nyer...bukan aku jer dah lama tak gie, sama gak gan kak ipar dgan adik aku nie...mmg lama sangat!!!!!

sebelomm gerak sempat gie singgah kedai RM2 pergi beli pelampong!!!! takut kat sana jual mahal kan....tapi nama jer kedai 2 hinggit, tapi jual mahal gak....sampai kat sana apa lagi, nak maengankut barang bawak masuk punya la azab!!! orang tak ramai, tapi barang nya leh tahan banyak gak...gan pelampung, 4 bijik!!!kallau kecik takper....hiihih..terpaksa la suruh iman gan danish bawak sendiri punya...gan susu lagi, gan makanan...perggghhhh...mandi peluh aku...5-8 minit la nak jln ke tempat mandi manda tue...
nasib baik budak2 nie nak bawa...berpeluh2...kitaorang mandi belah bawa jer...nasib baik ornag tak ramai...cari port baaaiiikkk ckit, aper lagi rendam  ler....

hihihi..seperti biasa, hero2 aku nie memang penakut!!!!!!!!!!!!! iman taku tsejuk, danish takut air terjun!!!
bukan dalam mana pun, dan bukan nyer air terjun berpuluh kaki punya...aaddduuuhhhh...melalak2 dia..aku rendam gak dia...



tengok tue....paut habis kat aku...penakut!!! nangis2 aku bawak rendam gak....

takut2 ambik gambar tetap tunjuk peace dia...hihhi.....

nie dah strat nangis teruk...sejuk...tak tahan nak kencing!!!!
senyum ko eh....cuba masuk dlm air...melaung2...
 
tengok..kan dah kata!!!!!


budak yang suka main air...







..




hihihihi...dipendekkan cerita...memang seronok gie sini...lain kali kita citer lagi eh....
en.suami dah tunggu ...nak keluar...da....