Friday, March 10, 2017

hati hempedu...

pejalanan hidup aku kini pahit..
ibarat....

aku dlm keadaan lapar... berhari tidak makan. aku berjalan, dan berjalan.. untuk mencari kabahagiaan.. bdn terlalu letih, tiada tenaga.. sehingga la aku terjumpa satu makanan.. dan makanan itu ada lah...
HATI YG DISALUTI HEMPEDU...
aku punyai 2 pilihan...

pilihan pertama :-
aku ambil hati td, lalu aku basuh n buang henpedu tadi. bila makan. tetap rasa kepahitan hempedu tadi.. pahit!!! sangat pahit!! tp aku memaksa diri untuk makan agar aku dpt tenaga untuk teruskan perjalanan aku yg entah berapa lama untuk temui kebahagian...

pilihan kedua :-
aku berlalu pergi dan berharap di hadapn perjalanan aku, aku akan temui makanan lain.. berjalan terus berjalan tanpa tahu bila aku akan temui makanan lain...entah sampai atau tidak...

pilihan aku sekarang adalah, pilihan pertama... pahit.. sgt pahit.. tp aku teruskan...aku telan.. walaupun aku tak pasti adakah sepanjang perjalanan aku, aku akan hanya temui hempedu itu berapa kali...

namun aku yakin.. aku akan temui kebahagiaan yg aku kejar selama ini.. selama mana pun ia, aku tetap lalui dgn penuh kepahitan... moga.. aku temui kemanisan yg selama ini aku cari.....

*tunggu ibu ya sayang...

No comments: