Tuesday, January 31, 2017

perit

erm....
hilang... aku hilang semua...
tak de sape dah ngan aku...
yg setia hanya anak²...
anak² pun x de pilihan agaknya...
sbb klu anak ada pilihan mesti aku pun kena tinggal...

family.. dah tentu aku yg lepaskan..
suami aku yg lepaskan...
aku yg tinggalkan...
aku yg buat keputusan tue...

mak ayah...
aku dah strat rasa aku membebankan diaorg..
bak kata mak,
"bukan kau yg jaga aku, aku yg jaga kau!!"

adik beradik???
dah lama tinggalkan aku...

dia...
pun tinggalkan aku..
"sblm dia tinggalkan aku, biar aku tinggalkan dia dulu..."
ko kata kau ok, boleh terima aku bercerita.. tp lepas aku bercerita kau lepaskan aku... selepas aku tunggu kau balik, tak sampai brp jam jumpa, kau lepaskan aku...

--------------lap air mata----------------

apa aku rasa skrg???
teruk!!! sgt teruk!!! teramat teruk!!!
kdg2 aku fikir, patut la ada berita yg bunuh anak sendiri, pastu bunuh diri sendiri....
aku lom tahap gitu. masih ada iman kat dada walaupun tipis.. sgt tipis...

-------------- diam.... mengeluh----------------

manusia... manusia... manusia....
bila aku kejar sayang manusia..
tiada satu pun yg kekal...
tiada satu pun yg ikhlas kat aku....
ssmua mainan perasaaannn..
"aku syg kau... aku syg kau..."
kau ungkapkan, tp kau tinggalkan aku..
sbb aku jumpa dia.. ko x leh terima..

ko tak leh terima...
mlm tue kau sendiri halau aku..
kau sendiri kata aku semak..
aku serabut... kau serabut..
yup.. semua ada masalah...
aku jumpa dia.. bkn tuk meluah kesedihan aku... aku jumpa dia bkn bermadu kasih... aku jumpa dia bkn menyambung kasih...

kau tanya aku, klu ko buat mcm tue apa aku rasa...
yup, cemburu mmg ada.. tp aku tak akan bertindak mcm kau.. sbb aku percaya kau.. n kau tetap pilih aku..
tp kau... kau terus buang aku dlm masa yg sama kau ckp kau syg aku..
kau saje je kan.. kau mainkan emosi aku..
cukup la apa aku alami skrg..
dah mcm org gila dah aku rasa...
malu.. aku malu kat anak aku..
itu ari iman ada tanya kau..
"ibu, uncle mana? uncle dah strat keje eh?"
aku diam, aku iya kan je ...

---------------mengeluh--------------

patut malam tue aku rasa lain...
kau lain...
kereta kau lain...
semua lain....

kau tau.. kain tue aku simpan sgt lama.. lama.. aku suka kain tu.. sgt suka...
smlm.. ptg, dlm jam 2 kot.. aku bawa anak² aku beli coklat, n aku buat keje kat gaint bacnhang tue.. bdk² main kat playground sana.. sblm gie aku siapkan brg aku.. n aku capai kain tue.. aku capai kotak tue.. dlm hati aku, aku dpt rasa kau akan blk, n aku nak kasi kau..
bila aku dpt tau kau dah blk, happy gila aku... aku bg kau.. sbb mmg dah lama aku nak bg kau...
kain pelikat kaler hitam. aku mmg suka kain pelikat kaler hitam..
n.. mlm tue bila kau kata, kau tak leh terima... aku rasa sgt.... sangaaaatttt kecewa... aku campak dlm longkang kain tue.....

aku drive... slow.. kereta blkng semua marah. tp aku mmg x leh drive.  hati aku sgt sakit... hati aku sgt kecewa...
aku pikir, knp kehidupan aku mcm ni??
knp?
asal sial sgt aku hidup ni??
asal bodoh sgt aku ni??
semua pergi.. semua...
semua!!!!!

No comments: