Sunday, January 29, 2017

M.E.R.A.P.U

hati semakin keras..
air mata susah nak keluar..
aku dulu yg kememeh, dah tak mcm dulu..
aku byk diamkan diri...
aku byk sepikan diri...

semua dok salahkan aku..
yup aku akui, adanya salah aku disitu..
tp ada x diaorg terfikir, knp aku jadi mcmni??

aku seorg...
tanpa bantuan sesiapa..
aku fedup bila org ckp..
"mak jaga anak kau... ayah jaga anak kau.."

pernah terfikir tak? apa aku rasa??
apa aku hadapi??
dgn keadaan aku?
status bengkrap..
satu hapa pun x de..

kau ada pasangan.. saling bantu membantu..
aku?? sape kata aku tak jaga anak aku?
habis selama nie apa fungsi aku kat dlm umah tu??

aku perangai mcm bebdk??
plzzz... aku bosan dgn ungkapan tue..
sgt meluat!!!
aku kau kata perangai mcm bdk..
kau plak??
bkn sama?? bkn ko keluar cari 'ketenangan' kenapa tak hadap??
knp tak duduk sesama hadap?
kau suruh aku hadap, bila aku keluar, kau kata aku perangai mcm bdk umo 19?????
kau sendiri pun keluarkan.... x leh nak hadap, takut ko lost control..
abis aku???

org maki... aku senyap..
org hina... aku senyap..
org salahkan aku... aku senyap..
tp dada aku mcm nak pecah menahan..

yup.. aku nak hidup sendiri ngan anak² aku.. kena setup balik.. mcmn nak buat.. apa patut aku buat.. hidup zero...
mula balik dr bawah...
mcmn aku nak uruskan??
aku buntu.. aku cari kau..
aku perlukan support.. kau byk pengalaman.. aku x tau.. mcmn nak buat.. apa patut buat..
mcmn nak strat? mcmn nak handle?
anak, keje, duit, sekolah anak,
mcmn nak buat?
transport..

mcmn?? pikir, pikir, pikir,
sampai otak jem!!!
cari kau, kena marah..
kata lagi aku mcm bdk!!

aku bdk??
umo 32 di kata bagai umo 19???
sana marah... sini marah..
sana salah kan aku..
sini salahkan aku??

aku berubah??
aku berubah??
knp?
knp?

-----------------------MATIAKAL--------------------

No comments: