Sunday, January 15, 2017

K.E.H.I.D.U.P.A.N

kehidupan nie pahitkan???
pahit... pedih...
harapan... aku benci pada harapan...
sbb bila aku berharap, benda x jadi aku sendiri akan frust...
sayang... perasaan syg sgt manis...
kekdg, kita sendiri leh leka dgn perasaan syg tue... nak² syg pd org yg kita syg selain keluarga kita. senang kata, pasangan hidup kita...

aku... berkahwin dlm usia muda.. berkahwin dgn pilihan aku sendiri.. cinta pertama aku... tapi... hancur.. berkecai... hanya yg tinggal permata aku 3 org tue...
muhammad iman
amar danish
nur qurratul'ain
lain.. tak de... kosong...
aku ibu, aku ayah, aku ank, aku kakak...
semua aku tanggung sorg...
kadang² aku rasa aku gagal menjadi seorg ibu n ayah kepada anak aku..
kadang² aku rasa aku gagal menjadi anak yg baik kepada mak ayah aku..
n kekdg aku rasa aku gagal menjadi kakak kepada adik aku...
dunia... dunia kejam ke???
kehidupan kejam ke??
atau aku yg jadikan diri aku kejam??

yup.. mybe ada org lagi teruk drpd aku...
nasib diorg lagi teruk...
sekurangnya, aku masih ada anak² n mak ayah...

berkata sgt mudah.. melaluinya amat pahit.. amat payah...
"mak ckin nak try cari keje lain la mak..."
mak senyap..
"mak x larat jaga anak² kau.. mak x larat jaga husna.. tak payah la..."
aku diam.. hati aku, perasaan aku tersepit.. aku keluar bekerja... sape nak uruskan diaorg erk.. cukup ke gaji kat luar sana erk?? bayar org jaga anak je dah separuh kot gaji.. lebih kot.. aku terpikir.. mcmn org² kat luar sana yg senasib aku, sekapal dgn aku jalani kehidupan dia erk..
mana dtg kekuatan dia erk.. mcmn diaorg uruskan semua erk???

*mengeluh...
*termenung...

agaknya kan... ada khidmah kenapa aku bercerai kan?? klu aku berfamily, ada suami, mesti aku akan keluar dr rumah nie.. x de sape tgk mak.. tgk ayah.. layan apa mak nak... layan bebel mak.. layan marah mak... layan ayah... kekdgkan.. aku pikir... aku tak akan kawin selagi mak ada.. sbb aku syg nak tinggalkan mak, walaupun kekdg hati aku meronta nak je jalani kehidupan dgn anak² aku je.

lasak² anak aku, diaorg lah penyeri rumah nie.. tak ada.. rumah sunyi.. sepi..
kemas... teratur.. hahahhah..

aku benci bila aku berperasaan mcm nie.. sakit jiwa aku... sakit otak aku... n tambah sakit gigi aku!!! otak jem.. semua dtg serentak..
dgn masalah kewangan
dgn masalah hati
dgn masalah sakit
tue terus ckp kehidupan nie pahit... huhuhuhu..

erm... entah lah..
frust... benci pada perasaan nie..
aku benci...
benci...
benci...

No comments: