Thursday, December 15, 2016

Rasa Down

aku nak luahkan... tp aku x tau mcmn nak start..mcmn nak tulis kat sini... tp yg pasti mood aku tak brp ok...huhuhu..

bila diri rasa gagal menjadi ibu, gagal menjadi anak yg amat diperlukan oleh mak ayah.. aku penting diri? erm... ye kot..
aku yg pentingkan diri. tak sedar diri eh.. dah tau salah, lg aku buat.. tue namanya x sedar diri.. entah lah.. yup.. aku akui..aku kdg ikut sgt perangai gila aku tue.. tp aku tak pernah nak lupakan anak² aku.. aku tak pernah nak lupakan mak ayah aku..
mereka nyawa aku.. kekuatan aku.. tp aku seorg pentingkan diri.. mencari kebebasan.. kebebasan apa yg aku nak erk???

aku selalu tanya pada diri aku.. apa yg aku nak kat dunia nie?? apa yg aku nak??
puas dok pikir.. tp aku x dpt jawapan..huhuhu..

dulukan, masa zaman remaja aku..aku tak mcm yg lain. hidup aku dikongkong sepenuhnya oleh ayah n abg² aku.. sampai satu tahap, aku nak tuesyen pun ayah aku x percaya kat aku. myb masa tue tgh hangat bdk² ngandung masa sekolah. masa tue aku form 5. aku ingat lagi.. masa tue, aku blk sekolah, aku terus gie libray kat pekan jasin tue. study sana. agak lepas setengah jam kot, aku teragak call mak. masa tu mn ada pakaj hanset. gie public. alih² mak suh aku balik.. rupanya ayah aku mengamok.. tanya kenapa aku blk lmbt. aku kemana!!
menitik gak air mata aku.. aku tanya mak..
"mak..knp erk jadi mcmnie.. salah ke ckin g study mak. ckin tak pernah minta ke kelas tusyen mcm yg lain. knp ayah x percaya ckin eh??"

menangis gak mak aku masa tue.. dia kata, sabar la alang.. mak percaya kau..
ayah terlalu takut.. yup..aku pun x pernah nak salahkan ayah aku.. tue sbb aki nie kawin awal...hahahah..kononnya nak bebas awal. tak bebas..hahahah..silap besau la aku... dah jodoh aku awalkan.. dah mengatal.. kawin la awal..

bila tiba penceraian aku, ayah paling org marah!! 3 hari x tegur aku. 3 hari x pandang aku.. tak tentu arah aku dibuatnya..last² aku jumpa depan² ayah..aku peluk dia.. aku menangis semahunya..
"ckin x nak semua nie jadi ayah..ckin dah cuba bertahan..tp ckin dah x boleh. untuk apa ckin teruskan tp ckin sentiasa buat dosa dgn suami ckin.. sape yg nak penceraian.."
ayah dah ok masa tue.. bila aku peluk n luah segala kat dia.. akhirnya dia redho.. n terima kenyataan. yg aku x ada jodoh ngan dia...

bila aku bercerai je.. mcm² jadi.. masa nie  aku akui, aku silap gak. aku berkawan ngan suami org.. (dah aku tinggalkan pun dia..  hahahhaha..) ayah kongkong aku.. ayah marah. sape tak marahkan. satu ayat aku..
"ckin dah umo 30 ayah, bkn umk 18 tahun lagi. ckin kena keluar,bekerja.. sape nak bg anak ckin makan? belajau? semua? x kan ckin nak harapkan ayah. ckin nak satu je kat ayah. percayakan ckin. tolong percayakan anak ayah ni.. "

agaknya lepas aku ckp mcm tue dia makin ok. dpt terima kenyataan yg aku dah pilih jln hidup aku gini.. yup. lepas cerai aku duduk ngan mak ayah.. duduk dgn org tua nie mental hati kena kuat. hahahah.. nak² dgn mak yg tak sihat sgt.. anak aku plak melasak...tp aku nie still lagi kesayangan diaorg tau.  hahhahaha..
mak ayah klu marah aku, paling kuat 2 hari mogok.. kdg x sampai pun 2 hari...

hari nie..aku buat lagi silap.. degilkan aku. entahlah.. aku nie kdg dtg biol aku.. bila dtg biol aku?? time aku serabut dok pikir masalah aku..hahahah.. mcm skrg.. serabut dok pikir hal sekolah anak aku..semua sekolahkan.. 3 org..
iman darjah 3
amar darjah 1
atul pra sekolah

bertambah biol bila ex aku tue dah kata nak bg duit beli brg bdk, dia x dpt bg.. adoiii.. aku serabut, mulut aku jahat, aku makikan la plak dia..huhuhuhu..
kdg aku x tau nak cerita kat sape.. berbuku kat dada nie. dok pikir, mcmn nak buat erk.. cam ne nak naik kan sale erk... apa patut aku beli dulu.. apa patut aku dulukan dulu.  abis dah aku pikir semua dlm satu masa, tu yg dtg biol.. jumpa plak member biol.. haaa..  bertambah la biol aku... hahahhaha..

tp aku tak de la nak buat benda² bodoh sgt.. pikir lagi ayah, mak n anak² aku.. cuma bila dah keluar, aku jd lupa diri.. hahahah.. semua member aku yg payung.. tue aku ngikut je..  aku ikut mood gak.. mungkin masa nie mmg aku tgh serabut, tue aku ngikut je.. lepak sampai kul 3-4 pagi.. karok sampai 2-3 pagi.. mana tak mengamok bapak aku.. tido plak umah member aku.. adoii.  x sedau diri la kau nie ckin... kau tue dah tua. ikit perangai bdk.. bodohkan?? bila dpt masej dr ayah.. sentap aku... termenung panjang jab aku.. baru sedau diri...

" Assalamualaikum alang
Ayah dan emak minta
Allah ambil nyawa kami segera.
Tak sanggup lihat anak yang di sayang abaikan kasih sayang kami.pada nya.
Keluar dengan tidak ada kesopanan .
Tinggalkan kami menanti bersama cucunya.
Kami sangat sayang padamu.
Pakai tudung .Jangan pakai pakaian yang sempit.
Kami sangat sayang padamu"

balik pagi tue.. aku peluk mak aku.. aku minta maaf dgn dia. aku cium dia byk kali.. aku lalai.. kesian mak aku.. anak jenis apa la aku nie kan. penting diri!!!
ayah plak aku x jumpa dia..hahaha.. takut n malu.. tp lepas aku minta maaf pakai wasap, aku tgk dia ok layan aku. x mogok..

pg td aku keluar bawa anak² aku gie pantai.. ye la.. aku mmg tgh rasa down dah nie.. dgn 'dia' lagi aku buat hal. aki gie kacau cuti dia.. bongok tul..

sy tak suh awak balik. n sy x sangka awk balik mlk.. sy ingat lg awk ckp kat saya, klu sy kesana bgtau awak.. klu awk x ambik sy, org awk akan ambik. knp sy kesana gak?? awk tau kenapa? mmg sy leh je kata tak nak. duk lepak dlm kereta. tp sy gedik nak test awk.. betul ke yg apa awk ckp tue. lepas text awk. hp sentiasa kat tangan sy. sy tunggu awk balas. sy tunggu awk ckp..
"ok skrg keluar, naik kereta sekian, sekian, blkk!"
hampassss... kecewa aku.. rupanya kau plak blk... kena aku setepek lg le.. lagi terhempAp otak aku nie.

entahlah.. aku x tau skrg ni apa yg aku dok menungkan.. mmg rasa down betul...
tp td, aku bawa anak aku ngan mak ke laut, lega sikit hati aku. bila tgk anak² happy, mak segar dpt ambik angin luarkan..

jgn salah paham plak, nnt awk ingat lepas awk sound sy gitu, br sy nak bawa anak jalan.. silap.. setiap hari, ptg, sy akan habiskan masa dgn diaorg.. kitaorg jogging kat stadium jasin tue. setiap hari. kasut aku dah jahanam... so mmg dah kena beli kasut lagi.. jd x de la aktiviti ptg lg ya nakk.. ibu tgh kumpul duit tuk sekolah korung..

n sy mmg nak bawa diaorg mandi aor panas. sy bajet esok nak bawa.. tp oleh kerana sy rasa x betul, sy bawa ari nie.. awk tau.. tgh pg tue, lepaa balik melepak, lepas awk call, iman bangun. dtg kat sy...
sy peluk dia.. n sy minta maaf kat dia.. mcm tue juga dgn anak lain.. ye.  ibu tau, ibu slah syg... ibu penting diri!!! tak sedau diri!!!

ok. stop sampai sini. tak tau nak tulis apa lagi. tp hati aku dah ok sikit, dpt membebel kat sini. harap²  org yg kenal aku x baca blog aku nie..hahahhaha..

No comments: