Friday, December 9, 2016

Mood Sedih

bukan senang nak hidup solo nie.. ditambah dgn anak².. aku x pernah merungut atau menyesal dgn kelahiran anak² aku..anak² penyeri hidup aku... anak² kekuatan aku.. anak² kebahagiaan aku...

cuma aku sedikit terkilan, apa yg berlaku antara aku ngan si 'biol' tue terpalit akan anak aku.. kdg² aku rasa aku gagal menjadi seorg ibu yg bertanggungjawab pada anak aku... kdg² aku rasa aku nie pentingkan diri.. maafkan ibu syg... ibu tak nak semua nie jd.. tp ibu percaya anak² ibu taukan kenapa ibu buat pilihan ini...

buat kau, si 'biol'... yup.. aku akui skrg nie aku rasa nak terajang je kau.. apa jenis manusia pun aku x tau kau nie.. tue semua anak kau.. jgn ckp dgn aku pasal akhirat, pasal hukum tuhan, tapi kai sendiri x jln kan amanah kau.. mana kau di saat anak² aku perlukan kau.. mana kai bila anak² kau sakit? mana kau bila anak² rindukan kau... klu kau nak tau, skrg nie.. anak² kau dah x heran dah ngan kau.. x de lagi dah menyebut "mana abah".. tak der la nak tanya, "ibu bila abah nak ambik?"

jgn kau nak salahkan aku!!! sbb aku tak pernah putuskan hubungan kau ngan anak!!! kau tabur la berapa byk fitnah, sikit pun aku x heran.. cuma satu je aku doakan tuk kau, seandainya aku n dianiaya oleh kau, aku doakan apa yg aku alami kau alami, malah kau dpt lagi teruk dari aku!!! aku doakan nikmat kau ditarik!!

kau aniaya anak kau sendiri.. kau x nampak, tp itu lah yg terjadi.. kau sengaja sekat apa yg patut kau bg tuk anak.. kau dera mental aku!!! aku x akan mengemis dengan kau!!! itu tanggungjawab kau!! nnt jgn nak pernah salahkan aku!!! aku sedikit pun x heran!!!

aku pasti suatu hati nnt kau akan menyesal!! dan waktu itu semua dah terlambat bg kau!! kau tunggulah hari itu!! penyesalan kau x ada gunanya lagi!!

aku tabik pd org² senasib aku.. kdg² aku selalu terpikir, tabah betul 'mereka', kuat betul 'mereka', boleh ke aku jadi mcm 'mereka'...

"YA ALLAH BERILAH AKU KEKUATAN ITU.. BERIKANLAH AKU KETABAHAN... BERIKANLAH AKU KECEKALAN..
PERMUDAHKANLAH URUSAN DUNIA MAHUPUN AKHIRAT AKU..."

No comments: