Sunday, December 25, 2016

Emak...

dah lama mak teringin nak makan ikan bakau.. aku bajet nak bawa lepas bdk naik sekolah.. sebab tgh kumpul duit tuk yuran bdk²... tp mcm x sampai hati le plak.. sbb aku ajak mkn luar, tanya nak mkn apa? dia lama pikir.. pastu ckp..
"apa mkn mak x pernah gi erk.. x pernah mkn lg... "

ermmm... last² aku ckp.. jom la mak, ikan bakau.. terus segau dia..hahhahah.. tangan dia yg sakit terus elok le kejab... lom kaki dia lagi.. hahahhaha...

ada satu ari tue, aku keluar ptg tue.. jumpa 'dia'... terus kemlm le.. konon nak mkn malam.. mak aku dah sentap..hahhaha.. so aku call le.. tanya nak mkn apa.. dia nya merajuk, aku x sempat ckp, dia jawab..
"x payah, aku dah kenyang la.. kau gie la makan ngan abg kau.. "
papppp..letak call.. aku call lg x angkat.. merajuk habis.. 'dia' gtau aku gie beli mkn tuk mak dulu, pastu kita jumpa balik.. so aku dok pikir apa nak belikan tuk mak nie.. dah aku call x mau angkat...
terpikir yg mak suka makan ayam kat marrybrown(tul ke aku eja).... so aku beli set...

balik je, mak kebetulan kat dapur, tak ckp byk, aku siap bukakan kotak, lom pelawa dia dah duduk hadap. hahhahahah.. x byk ckp..
"nie coslow mak, nie ayam mak... mak mkn eh, ckin nak mkn ngan dia jab.."
"jgn blk lmbt"
hahhahaha.. nak tergelak aku tgk mak nie.. peel kdg kalah anak aku...

mcm itu ari, aku mmg tido kat hall, tido lambak ngan anak² dpn tv. sejak dua menjak nie mak joint sekali tido sama.. itu ari, si husna x sihat.. asyik batuk x henti.. lepas bg ubat, aku bawa masuk bilik, tgk dia nyenyak x batuk so tido la dlm bilik berdua ngan husna..

nak jadikan cerita, dlm jam 5 pg aku terjaga, aku bgn aku tido kat hall balik.. pg tur mak cerita kat aku..
"mak x leh tido smlm.. kau tido dlm bilik ngan husna, mak asyik ngigau je tido.. susah tido. dah pg alih² mak dengo ko dengko.. owh.. tido dpn dah anak aku.. terus mak nyenyak tido..."

tergelak² aku.. mak nie.. dulu ckp mcmn anak aku leh nyenyak tido dengan dengko aku..  skung dia plak x leh tido tanpa dengo dengku aku..hahahha...
perghhh...mmg buruk siot, muka cantik tp mlm tido dengkurrrr.. nak² time penat, ayah ckp sampai ke dapor dengau... hahahaha..

dulukan.. ada sekali tue.. aku balik lambat.. aku ptg tue keluar pos brg.. mmg hari tue aku sehari suntuk x tido satelkan keje urgent.. n aku pernah dulu penat sgt aku membuta kat dpn 7e.. hari tue, aku mmg blk lmbt, lepas pos tue aku lepak plak ngan member aku.. dah gtau org tua aku, yg aku blk lmbt.. pastu bateri kong.. dlm jam 12 mlm kot aku blk.. aku blk² terus tido.. biasa aku blk aku akan tunjuk muka kat mak ayah, dok borak ngan diaorg kli diaorg lom tido.. hr tue aku mmg penat sgt..
rupanya..dia laki bini x tido dok pikir aku.. n x sedar yg anak dia n dah balik.. korang bayangkan..masa tue dah jam 3 pagi.. ayah nekad nak cari aku le.. punya risau..konon nak cari aku kat 7e leee.. takut aku lelap kat sana..
ayah keluar je bilik dia terdiam.. pastu dia masuk balik bilik dia ckp kat mak..
"cuba buka tingkap, dengar..."
mak buka tingkap bilik dia.. hahahahah.. dengar suara aku dengkurrr... punya la kuat.. hahahahah.. letih sgt dah tue..
"la bang.. dah lama balik ke tu?? kita ada la tak tido pikir dia.. dia syok tido rupanya.."
bila mak cerita balik kat aku.. mengekek aku gelak... adoiii... kesian pun ya..
bergejam mak ayah x tido pikir aku.. teruk eh aku.. aku dok bantai sedap membuta..
maaf makk.. maaf ayah...

No comments: