Thursday, May 12, 2016

Kenapa Abah Bg Mama Duit??

Kenapa Abah bagi Mama duit???.
---------------------------------
Dulu semasa anak kecil mereka selalu bertanya, mama byk duit kenapa bila mama nk pergi kerja abah bg duit.Hari ini anak lelaki yg bertanya sudah remaja dan tak pernah bertanya lg. Anak yg kecil pula bertanya....
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Anak2 lelaki mama yg dh remaja tu baca ni...akan dtg, kamu pula ada  isteri.
  Duit makan yg abah bg itu wajib abah bg kpd mama setiap hari walaupun mama ada duit. Anak2 pn tahu  bukan banyak. Kkdg tak cukuppun beli air teh o ais limau kegemaran mama kt restoran Bismillah...pernah hanya rm 2. Bukan kerana mama tidak ada duit, insyaAllah ada.
  Tapi mama mahu abah selalu ingat tanggung jawabnya. Mama  mahu abah dpt pahala, mama mahu rezeki abah lebih luas. Keindahan setiap kali wang bertukar tangan pd pagi yg bening tidak dpt d gambarkan kesyahduannya...terutama bla abah kata, "ini je yg ada"...
    Berapa jumlahnya itu tidak penting.
Yg penting setiap kali abah berikan duit jajan, meruntuhkan keegoan hati mama sbg org yg bergaji t berduit sendiri.
   Hari ini abah bg RM 5..syukur. Mudah2 an rezeki abah bertambah2 lg. Duit tu cukup smpi ptg sbb mama puasa hari ini...
Mama Salwa.
5 syaaban.
sumber = fb (diwawa slawa)
—---------------------------------------------------
brp nilai tak kisah..
si isteri nie bila suami buat perkara kecil gini pun dia akan rasa dihargai.. di ingati...
suami plak selalu ambil sambil lewa. nak² klu isteri suri rumah.. please la dear..  ingat suri rumah x penat ke??
ingat walaupun isteri kerja.. n pandai cari duit.. tanggungjwab nie mesti buat...
jangan nnt bila isteri dah x redho dengan apa yg dia buat.. maksudnya..
isyeri bantu dlm kewangan.. ha.. jgn sampai isteri dah mula ada perasaan menyesal n terkilan..
percaya la.. bila isteri ada perasaan begitu... rezeki kamu sebagai suami akan tersekat.
"eh.. asal plak... aku kan suami.. knp perlu redho bini plakkk..."
hello syg.. tue semua tanggungjawab kamu.. suami patut bersyukur.. isteri membantu suami.. n suami jgn ambik mudah. lepas tangan...
dah kena tinggal baru kau meroyan nak bini kau balik!! masa tue.. bini kau dah x heran kau lagi dah... hahahaa..
ok cukup.. bye... slm jumaat...