Thursday, July 16, 2015

Salam Aidilfitri 2015






Wednesday, March 4, 2015

aku membebel lagi!!!

assalamualikummmm....
ada orang tak... huhuhuhhu..
mesti ada antara korung yng rindu aku kan??? hahahahaha...
sejak dua menjak nie memang teramat lah sibuk...
tak sempat nak update mengupdate blog...
post jualan jer sempat...hahahhha

mesti korung rindu dengan bebelan aku kan??/
ok..aku nak cerita ngan korung..apa yang aku rasa dan alami sekarang..

sayang-sayang ku sekalian.... ceeehhhh
sejak aku jadi ibu tunggal nie..ada lah dua tiga orang yang dok menanya pasal cam ner nak cerai...
sayang ku.. kamu hendak bercerai..hendak berpisah mudah sahaja...
senang tuk cerai..tapi bukan senang menjadi ibu tunggal dear....

segalanya kau kena hadapi..macam aku..nasib baik selama in iaku tak 100% bergantung pada suami..
segala aku uruskan sendiri.. jadi semua tue dah menjadi aku kuat untuk hidup sendiri dan uruskan anak2..
tapi aku amat bersyukur kerana ada mak..ada ayah dan adik tuk menyokong dan membantu aku...
ada masa aku terlalu penat..penat sangat...sampai aku keluar rumah tuk hilangkan rasa tension dan penah..keluar bawak kate..berhenti kat petronas dan menangis sepuas hati..sambil text adik..tuk luahan hati...

sayangku kalian....
yup..aku kuat..tapi aku menjadi sangat tidak kuat apabila tomahan daripada darah daging ku sendiri..terlalu sedih...teramat sedih..orang lain nak cakap lantak pie la depa!!!
kenapa ya... orang seperti aku selalu dianggap sepi??? baru aku faham perasaan ibu tunggal seperti aku...
kami adalah wanita yang paling kuat kamu tahu???

aku difitnah..dilemparkan dengan tomahan yang amat menyakitkan hati aku...
ya kau...aku tahu kau sentiasa buka blog nie nak tgk apa yang aku tulis..
aku maaf kan kau..seikhlas hati...
tapi untuk balik pada kau... maaf..tidak...
dengan izinNYA..
sepatutnya kau tahu apa punca peretakkan kita...tapi kau bercerita dengan orang sebaliknya...
sungguh..hati ini mmg tiada lagi tuk kau... dah lama..dan kau sendiri aku pernah bagitahu bukan?? kau biarkan aku sehingga sayang aku tiada...

dan aku akui.. sekarang aku dah melupai kau... dan aku dah jumpa seseorang...
wahahahahaha..gelojoh giler pompan nie...hahahahahah

anak2....semakin matang... :)
mereka dah terbiasa tanpa kau di sisi..
ingat... itu amanah Allah..
yang berpisah kita... bukan kau dan anak2..
aku tak akan pisahkan kau dengan anak2..
tapi kau sendiri yang pisahkan diri kau dan anak2..
aku tak pernah ajar anak aku membenci kau...
aku tak pernah lupakan ingatan anak aku siapa abah mereka...
ok...stop aku bercerita dengan kau....

sahabatku..kawan-kawanku...
doakan aku supaya kuat dalam meneruskan kehidupan ini..
doakan aku supaya betul di landasan ALLAH..
doakan kebahagian aku..
doakan aku..
boleh??

untuk para isteri di luar sana..
satu nasihat untuk saya kepada kamu...
aku tidak akan menasihati kau untuk meninggalkan suami kamu..
TIDAK..
tapi yang sedang berduka...memendam rasa....satu ayat aku bagi korung..

"KAU NAK YANG TERBAIK DARI DIA..TAPI ADAKAH KAU BERI YANG TERBAIK UNTUK DIA?? ADAKAH KAU BERI LAYANAN TERBAIK TUK DIA?? YAKIN???"

ingat sayang ku...jangan membabi buta nak mohon cerai..laukan terbaik tuk diri kau dan keluarga kau..klu kau kata masih sayang dia..berubah lah..pikat sehabis dia... jaga 'adik' dia..kihkihkih... tue penting..
bila semua perubahan yang kau dah buat..tapi si suami masih lagi begitu..haa..time tue kau puas hati bila perceraian berlaku..sebab kau dah lakukan terbaik tuk dia..apa yang dia mahu kau turutkan...
macam aku..kihkihkhih...
bila kita dah terlalu penat dan letih dengan 'keadaan' itu..sayang mula hilang sedikit  demi sedikit..
apabila air mata tiada lagi untuk orang yang kita sayang...maknanya..orang tue dah tinggal bekas sayang jer...huhuhuhuh..

apa aku membebel nie?? aku pun tak tau.. korung buat2 tau je la eh...ok sahabat ku...kekwan ku...
selamat malam.. :)

"Nak selamat buang rasa cinta untuk sesama makhluk atau benda2 lain. Sebab perkataan cinta tu tak layak utk smua tu, cinta tu just utk DIA. Bila cinta tu just utk DIA, kita xkan hilang pedoman, sebab DIA xkan sesaat pun tinggalkn kita.
Tp bila cinta tu kita bg utk seseorg or benda2 lain, hbs la kita. "