Tuesday, September 3, 2013

Sombong tak bertempat!!!


Pernah tak korung alami benda nie. tegur member yang sememangnya korung kenal, pastu dia buat derk... Begang kan klu di abuat tak layan. dan buat tak kenal kita. aku tak faham la manusia sebegini. sombong tak bertempat. kalau awak tue pegawai tertinggi ke, anak dato ker, usahawan berjaya ker, percaya la aku juga ko menyombong.. nie setakat kerja kat kedai speak mata, keje pam minyak, tolong jangan menyombong yer. aku cakap nie bukan merendahkan kerja dia, tapi aku geram.
aku punya la senyum manis, dia pandang buat tak tau, but tak kenal. klu nak kata tak peraasan tak juga. 

kes 1, dengan orng yang sama :
masa tue aku lalu depan kedai dia kerja. dari jauh aku dah senyum dan aku angkat kepala tanda hormt, anda tegur. dia leh buat tak nampak, walhal aku depan mata dia.. dlam hati nie.. oo..mungkin dia tak perasan...

kes 2 dengan orang yang sama
berlaku dekat pasar malam. aku dengan ketiga2 anak aku. beli jagung manis. alih dia datang. aku macam biasa senyum. dan dia buat bodoh, aku pikir tak nampak. alih2 dia berhenti kat kedai yang sama dengan aku. aku tegur, dia buat tak nampak.. hangin aku satu badan. malu siot... lepas tue aku tengok dia plak yang tak tentu arah. 


ok, orang macam nie mmg aku senarai hitam kan la..lepas nie aku jumpa kau, kau jgn ckp aku menyombong plak. jgn cakap aku blagak. kau start dulukan...

ada satu kes plak, aku kenal budak lelaki nie. kawan ofis aku. dan aku mmg baik dengan dia. nak jadikan cerita dia kawin. dia dapat tukar tempat lain dan wife dia dapat keje satu tempat aku dulu. wife dia mmg ada kenal aku mas diaorg belum kawin lagi. so bila mana2 aku jumpa dia, macam biasa aku senyum dan angkat kepala. si bongok nie buat sombong bangang dia. ok. kao strat dulukan. aku pun menyombong balik. tapi dengan dia jer, bukan laki dia. tapi pompan nie plastik. bil adepan suami, Ya allah mesra dengan aku kalah kawan baik aku la.. nampak sangat plastik...


ok. nasihat aku kat korung. jangan la kita nak menyombong. kalau muka awak lawa, cantik langsung tak der seri. cantik macamana pun kalau sombong tak guna. tak rugi la kalau kita berkawan. kalau tak caya, cuna korung tengok muka orangyang cantik2 pastu menyombong...langsung jadi tak cantik kna. tapi cuba ko tengok arang2 macam aku..hihihi.. tak berapa cantik la...tapi sedap mata memandang... senyum jer... kita pandang pun sejuk dan tenang je... jadi moral kat sini..
TOLONG JANGAN SOMBONG. 


1 comment:

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

jom kita pakat ramai² doakan ...agar dia tak sombong lagi.. huhuuhh