Saturday, September 7, 2013

Panggilan yang tak di duga!!


Di suatu petang, sewatu menikmati waktu rehat sambil layan fb. tiba-tiba dapat satu panggilan.

aku : hello
dia : hello. awak ada jual jsb(jamu seri bonda) kan?
aku : ooo..ya. knp tue?

masa nie dah ada sedikit keraguaan. lelaki atau perempuan yang call. nak kata lelaki, tak kan lelaki lak call tanya pasal jamu kan. tapi suara macam perempuan, macam lelaki gak. aku keliru!!!

dia : ooo..saya nak tahu apa fungsi dia dan kebaikan.

ok, try uji dia. panggil dia kakak..

aku : ooo..jamu nie bagus kak. untuk dalaman wanita. lebih2 lagi yang dah berumahtangga.
dia : ooo.. ye ker. apa yang bagus?


dalam hati confident ckp dia wanita la, sbb aku panggil kakak tue kuat. so aku bercerita la dengan dia kebaikan-kebaikkan jamu nie. dan aku cerita tanpa selindung2. dalam2 semua cerita. ketat mengetat. banyak lagi la...

dia : eh..tak mau la ketat sangat, nanti cepat sangat pancut

time nie aku dah naik malu..eh betul ker tak dia nie..

aku : eh tak kak, kena pandai la. suami isteri kena main peranan...
dia : oo.. ye ke. takut juga kan, klu ketat sgt nnt cepat pancut..
aku : takk..

dia : ada tak ubat tuk lambat pancut?
aku : ooo.. tak der kak. saya jual tuk wanita jer. klu nak akak try cuba Jamu Susuk Dara. dia ada tuk suami..
dia : saya cari tuk lambat pancut nye..



ok. aku dah terdiam. siotttt..aku dah terkena...
aku : eh, ni pn isteri ke en suami?
dia : saya en suami..

aku dah diam. muka dah tebal. macam2 aku dah cerita, luar dalam...cis!!!!

aku : ooo..bagus la, beli jamu nie tuk isteri awak.
dia : tue la. nnt balik saya bincang dengan dia. dengar cerita awak nie pun batang saya dah stimm. rasa nak balik jer jumpa bini

ok macam siot ayat ko bang!!!

aku : oo...ok. baik balik jumpa bini abg.
dia : ok. nnt saya bagitau awak ye...

masa nie aku dah diam. tak nak cakap apa2 lagi. cakap pun nak tak nak.  dan nie dah tiga hari, tak der maklum balas dari dia. bermakna, mmg sengaja ko nak call aku yer...
buat pengetahuan semua, saya jual jamu tuk wanita, bukan tuk lelaki. tapi tuk isteri yang dipakai oleh si suami. jadi, tolong hormati saya. jangan buat panggilan untuk menyetimkan diri anda. saya bukan orang dan tempat tuk menyetimkan anda ye... TERIMA KASIH!!


No comments: