Monday, September 16, 2013

Ibu sayang Muhammad Iman...




 anak bujang aku nie, bila bercakap, kadang buat diri kita tergamam. lasak jangan cakap. Muhammad Iman, seorang anak sering buat diri aku di uji kesabaran.. namun petah dia, kadang kala buat aku tergamam.
antaranya perbualan masa makan malam..

iman : Allah tu putih tau bu...
abah/ en.suami : erm..mana Allah..
berdebar menati jawapan dia. dalam otak aku fikir dekat langit.. tapi jawapan iman..
iman : kat hati kita..

adik amar rongak!! hihih

OMG... terkejut aku. terus malu pada diri sendiri. peluk iman dan cium dia.. pandai anak ibu..
sejak dua menjak nie dia ada sedikit penakut tau. tak mau tengok cerita hantu, nnt dia kata malam di mimpi hantu.. tapi bila bercakap.. ok antara perbualan dia dengan aku. onway gie rumah member aku. antara aku dan anak2 jer. en.suami tak der..
iman : ibu.. kita kena takut Allah tau..
aku : ye??
iman : betul.. cikgu kat akita kena takut Allah. hantu semua kita tak yah takut. 
aku : jadi klu nampak hantu cam ner??
iman:  kita pukul dia..

dengan adik kesayangan dia...
hihiih..imna..iman.. jadi modal aku tak nak takutkan dia, iman kita kena takut saper?? jadi terus dia buang rasa takut dia...

iman kalau bergambar, pandai. tapi pic dia susah la nak tgk yang betul.. ada jer aksi-aksi dia buat.. kadang geram gak tengok...
di saat aku menaip nie, terasa rindu plak kat anak aku. rasa nak cium2 jer dia.. iman selalu cakap dia sayang aku. dulu susah nak suh dia cium aku. tapi sekarang, bila aku bawa kereta tiba2 dia cium aku. pastu cakap, iman sayang ibu...
ya, aku akui iman lebih romantikdari ayah dia..hihihiih..
ayah dia romantik bab lain..

iamn selalu cakap dengan nenek dia,
" nanti iman dah besar, iman bagi nenek duit. iman beli macam2 tuk nenek"
mana tak makin sayang nenek kat dia... cucu kesayangan tue.. 
dan lagi satu, iman sangat pandai jaga adik2 dia. seorang abang yang sangat perihatin. malah jaga baby pun pandai. anak2 buah aku yang lain kalau main dengan iman mmg gelak punya..


iman : ibu, semua orang ada baby.. iman jer tak der...
ibu : eh, tue kan ada. adik atul..
iman : atul dah besar. iman nak baby cam erin.. jom ibu kita gie spital ambik baby..

aku tergelak... nak, awak ingat boleh main ambik2 jer ker??? 
ibu sayang iman juga tau.. iman janji iman akan jaga ibu ye sayang.. :)




No comments: