Monday, September 16, 2013

ibu sayang Amar Danish


Putera ibu lagi sorang nie kuat juga.. tapi kuat melalak la.. dari kecik, sampai sekarang nie.. di uji dengan sifat kuat melalak dia. dan amar dansih nie kuat menjerit.. klu menjerit nyaring. mau pecah gendang telinga ko!!

tapi antara iman ngan danish, danish nie hensem. iman pun hensem gak, tapi tak leh lawan adik dia nie.. muka dia lain. mestila hensem..ikut ibu dia gak kan..huhuhuh

adik amar nie, suka sebut "mana ada".. sebutan dia tue yang sedap. kalau tak percaya, korung tengok video nie.. waktu atok ajar mengaji..





"bila dah mengaji dengan atok, jangan kuat menangis, jangan-" belum sempat habis acakap dia dah jawab 
"MANA ADA!!" 
tergelak atok dia..hihihi..


sejak dah sekolah taska nie, dai dah tak menangis cam dulu lagi. kalau ikutkan perangai dulu, tak leh kena tinggal. berkepit jer 24  jam dengan aku. pastu melalak.. adik dia usik sikit pun melalak. muhammad iman mmg suka menyakat dia..
tapi sejak sekolah nie, dah pandai dah anak ibu nie.. dah pandai bawa diri. pastu dah pandai membalas bila abang ngan adik usik..hihihihi.


slagi satu, adik amar nie kedekut ya rabbi.. nak sesuatu dengan dia kena minta bebaik. klu mood dia ok, dai bagi dengan rela hati.. kalau tak..melalak air mata darah pun dia tak bagi... selalu gaduh rebut barang dengan adik dia la.. dulu dia kalah, sekarang adik dia plak yang kalah..hihihi

lagi satu Amar Dansih nie suka sangat dengan spiker. lagi besar spiker tue, lagi suka dia..hihihi...klu gie umah kawin ko duduk dekat dengan spiker pun takper. cerita dia, dulu masa aku mengandungkan dia, aku suka pergi karaoke dengan adik aku. karaoke jamban je pun...  jadi tue yang keluar, dia jadi cam tue..
jadi ingat ye bakal2 ibu diluar sana, jangan ikut perangai saya.



dan lagi satu, masa aku mengandungkan dia, aku suka pergi rumah kawin. dah sarat2 pun aku gagahkan diri iku mak ayah gie umah kawin, jadi bila dah besar, suka sgt pergi rumah kahwin, dan suka dengan kompang. adik amar nie, main sorang pun tak per. dia akan ambik mangkuk aiskrim tue, ok, palu kompang.. siap menyanyi ko..

ibu sayang amar juga... adik amar budak baik.. :)

No comments: