Monday, August 12, 2013

macam-macam cerita


Selamat Hari Raya Adilfitri.... yep. raya ke 6, aku kat opis..huhuhu..cuti dah habis ok...jangan tanya aku cepat sangat cuti aku dah habis. mana taknya, awal tahun itu hari, banyak sangat aral, dan kesihatan aku serta anak2 aku tak mengizinkan. chiken pop masing kena dekat 2 minggu. tue jer dah habis cuti aku... tak per2...raya kat opis pun ok per...

buat pengetahuan korang, aku kini bukan lagi bekerja di Pejabat Tanah. baru ditukarkan ke Pejabat perhutanan..hahahah..jangan gelak..jangan gelak, aku bakao korung...apa ada kat hutan nie? aku pun tak tahu..sebab masih terlalu baru kat sini. kerja pun tak der lagi. sebab masa aku masuk sini, lagi dua tiga hari nak raya, jadi jumpa pengarah pun beluj. aper pun aku tetap bersyukur dapat keluar dari tampat lama. bukan tak seronok kerja kat sana, tapi dah lama la kat sana. dari jawatan aku smbilan, keluar masuk balik dpat jawatan tetap kat situ. aku minta tukar dah lama, setahun yang lepas, mint tukar pun ke jabatan teknikal, tapi dapat hutan plak..tak per la..cari ilmu dulu....





kat sini, aku ada bilik sendiri..hihihi..jangan memain, tapi masih boring, ssb tak der kawan lagi. ramai orang tengah cuti. aku nie benda lain aku leh harungi tapi, klu pc lembab, pastu internet tak der.... MEMANG AKU MATI AKAL!!!! nak tak nak bodek encik suami..sayang belikan berookkkbbbbaaannnndd...hihihihi


ok, masuk cerita raya plak. tahun nie raya pertama aku kat merlimau, rumah mentua. aku ada cerita tak kat korung, yang mentua aku kena canser usus tahap 4. doakan tuk dia yer. doakan supaya Allah kurangkan kesakitan ibu ku.... yep, semua adik beradik en.suami beraya merlimau tahun nie. mmg sejak dulu diaorang dah rancang. sebelum kawin dulu dah buat plan benda nie. tahun nie semua beraya pertama di merlimau, tahun depan raya kedua plak kat merlimau, dan seterusnya. jadi dapat lah tiap2 tahun berkumpul raya. tahun nie tema kaler pink gitu..tapi tak lah pink sangat. aku laki bini kaler pink, manakala anak2 plak kaler purple...cantik gitu...ada tone lagi. aku suka tengok baju anak aku Atul'ain. puplum...cooommelll...mak nak pakai tak dapat, anak pakai pun jadi la...



laki aku sibuk nak suh bergambar dengan basikal antik dia...nasib baik raya..ikutkan jer...

ok, tuan tanah yang comel..huhuhuhu

katanya aku tak pandai ambik gambar dia...ciiisss...


tahun nie, mak aku mmg ada sedih sikit la sambut raya. mana tak nya, anak perempuan ada 2 jer. dua-dua dah kawen. malam raya tak de saper tolong dia...gembira dalam tangisan juga la dia... walaupun sebelah kampung jer, tapi tetap tak sama...hihihihhi... takper mak, tahun depan ckin ray aumah mak yer...malam raya kt umah mak...

iman dah pandai, duit raya dah pandai kira. nak kelepet dua tiga inggit pun tak dapat...asyik mengira jer duit dia...dah banyak sipa murah hati bagi orang lain...adddoooiii naaakkk... baik hati  nyer.... bila tanya naper kasi orang, kenapa tak simpan... " alaaaa takper..duit iman banyak lagi..." peerrrgghhh eksen ko ya nak..

ok, jom layan pic. tengok pic yang disnap oleh en.suami. pn isteri masa nie sibuk melayan anak2...

anak pun dia suh possing kat basikal nie...


nak ker sayang.....

bersama anak buah. anak along

pokok betik pun jadi la dikkkk

makan2..yang baju merah tue, kak ngah aku.

hari jadi mak, bersamaa 1 syawal...

comel tak kami...biras.. isteri abang atan (abang en.suami)


family along. tak cukup lagi sorang. balik beraya dgn bini dia..

budak xcited kira duit raya!!! Muhammad iman!!!


ok, jom tengok candid nak ambik pic bersama2...hahahha...susah bebenor...nasib baik anak tiga.

ok, atul tak nak bergambar..iman lak sibuk nak tengok tv!!

tak jadi lagi..iman dah tunjuk muka malas!!! amar pun sama, nak baring!!!

tak jadi lagi!!

iman dah bosan..kena paksa....

iman!!!!

boleh la nie...nie paling lawa diantara lelain..hhahaha..walaupun atul nyer spender nampak!!!


mencuba lagi...

last, ambik berdua jer....

penyibuk datang plak!!

SELAMAT HARI RAYA!!!!!!


1 comment:

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

salam aidil fitri....

koje tempat baru yee... alahaiii.. selamat kat tempat baru......