Friday, July 5, 2013

Tragedi berdarah...

tajuk nak gempak..hihihi...tapi mmg betul pun..cuma bukan berdarah banyak, tapi teruk gak la..
cerita pasal anak aku, Amar Danish. dan ia mungkin salah aku. 

adik amar jatuh dan terhantuk kat dalam kereta. dekat seat kereta belakang. punca, aku break emancy..bukan apa, aku follow kereta depan, jln lurus, dia bawak laju, aku pun sedap la. tiba dia leh break emency..aku pun terbreak sekali. sedar amar danish jatuh pastu berdarah. masa tue dia palk mmg bergaduh dgn iman. budak berdua nie mmg tak leh dekat. iman dah tengok adik dia berdarah, kesian plak tue..








nie belum jahit lagi. suh ambik gambar tangan. nak tunjuk tangan pun darah sekali.. dalam mulut ada gula tue..hihihii


darah meleleh lagi...tapi nasib baik tak banyak dan tak lama...

adik amar nie kuat gak. menangis kejab jer. aku pujuk dia. iman pun sekali pujuk...huhuhuh... nasib baik darah tak keluar banyak. petua dia. tekap dengan kain, selawat tiga kali. tekap kuat tau. lagi satu, kalau nak berhentikan darah akibat luka, cucur air, pastu selawat tiga kali. darah akan berhenti.. kuasa ALLAH..

terus gie hospital kecemasan. call en.suami tak dapat. call mak, suh saper datang ambik iman ngan danish kat sana. tak terkawal nnt aku. klu tiga2 ada sana, aku yang masuk spital plak nnt...
adik aku datang ambik dua orang anak aku. adik amar kena jahit. 3 jahitan. melalak-lalak. melalak takut. ye la aku kena keluar. aku masuk jer dia dah berhenti nangis...

dan balik umah, terus main...aku yang maigrin..takut adik dia, si atul ain ketuk jer kepala tue..anak dara aku tue ganas sikit. abg amar dia dah macam adik plak...

BUDAK KUAT!!!!

1 comment:

Mimie Najib said...

Ya Allah..kesiannya..kalau saya la dah panik kut ngan darah2 camtu..