Thursday, May 16, 2013

My Love / Kesayangan ku

hari nie nak cerit apasal anak2 plak... bukan anak2 jer..anak2 buah aku sekali...huuhuhu..
setakat 17 Mei 2013, cucu mak aku ada 9 orang..wa..boleh tahan ramai... kalau semua berkumpul, penuh satu rumah. berselerak jangan cakap la..lintang pukang rumah jadi nyer..gaduh?? hihih..anak angah aku dan anak2 aku ler..asyik gaduh jer. tapi bila tak der menyebut..sorang kuat mengacau...mana tak nyer. tima baik...jgn ckap semua boleh share..tapi bila time mood tak der...mula la.

ok jom aku ceritakan satu persatu adik beradik aku. sebelum tue aku perkenalkan, ini mak dan ayah aku. dunia akhirat aku...kesayangan ku sampai ke jannah. kerana mereka, kami dapat melihat dunia..kerana mereka, kami dapat merasa kasih sayang dan kerana ajaran mereka, kami sepakat dan masih lagi bersama.. mak ayah, jasa kamu teramat besar. tak tertanggung dan terbalas oleh kami.. terima kasih mak ayah..
bukan setakat kesayangan anak2 tapi cucu pun sama.
hero aku. idola aku... tiada dapat menganti ayah aku. tiada orang sebaik ayah aku. tiada siapa dapat menjaga aku seperti ayah aku...


ibu ku.. terlalu sayang akan dirinya. lebih pada segala2nya. mengajar aku erti kesabaran, erti kasih sayang. aku sayang sangat dia..


pic paling romantik..sewaktu di mekah, mak tido dipangkuan ayah. romantik kan..





omg..cerita yang lelain tak menangis, tapi bila cerita pasal mak ayah mesti mengalir air mata. sbb terlalu sayang. amat sayang. tak terbalas rasanya apa yang mak ayah lakukan untuk besarkan aku...
ok. cerit apasal adik beradik plak...
yang nie along aku..hihihi. kuruskan. sama la ngan bini dia..kurus..tapi anak2 dia..perhhh..montel!!!!
yang sulung tue anak angkat dia. kak ipar aku ambik masa bujang dulu. walaupun anak angkat, kami tetap sayang dia...macam anak2 buah kami yang lain...
semua anak along aku perempuan...kena usaha lagi long, dapat hero malaya plak!!!




natasyah... dulu kemana2 pasti aku akan bawa dia.. dah macam anak aku dah..



Qalesyah..budak kuat meragam masa kecik2 dulu..huhuhuhu. sekarang dah baik..

qaisara...si montel!!!!




ok, cerit apasal angah aku plak..haa..klu korung nak tau, nie menantu kesayangan mak aku..hihihi..dulu sebelum kawen, kak ngah aku nie ler paling dia menyampah...tapi sekarang..jgn cakap..kesayangan...
mempunyai 2 orang anak. haikal dan afiq... si haikal, budak tagas. dulu lembut jer orang nyer..sekarang budak kuat wresling. bergasak jer..selalu gaduh ngan anak2 aku. tapi haikal selalu panggil aku ibu..hihihihi...dia nie suka iman. asal datang umah cari iman.. tapi tak tahan tue la, bergaduh jer...
afiq baru jer lahir. baru jer 2 bulan... jadi ngah kena berusaha lagi. kena cari heroin plak...



haikal..budak debab...


paling sayang adik dia. tak leh ambik..pegang pun tak kasi.. melaung2 suh letak adik dia.


haikal masa kecik!!!


haaa...aku anak no 3. anak pun 3 jer..hihhiii..2 hera 1 heroin. 3 pun dah cukup buat aku sakit kepala...bergasak jer.. tukang kacau ada..budak kuat melalak pun ada...






atul!!!! tembab kan...

budak sama baya... haikal dgn atul..tak leh dekat..mesti gaduh...
amar danish

muhammad iman
amirrudin. anak no4. baru kawen, jadi anak baru seorang.. alishah eryna..si tembab..mak nyer halus jer..macam budak sekolah. tapi anak..leh tahan debab. pun sama spises cam lelain masa kecik..meragam time nak tido...jgn risau yer dik, anak sulung dalam family nie mmg ragam dia hampir semua sama...kecuali anak angah aku..punya ler baik...tengok tv pun leh lelap la masa baby...

dengan amar. mas anie dia bujang lagi

dengan iman. masa nie diaorang bertunang dah..


ALISHA ERYNA BINTI AMIRRUDIN

pipi tembam pasal bisul...bkn eryn..tue, ibu dia...hihihi







dan yang keempat. adik perempuan aku. bln 6 nie nak kawen dah.. nie ler satu2 nyer adik perempuan aku.. hihih..tempat aku bergaduh dan mengadu. semakin nak kawen, semakin sakit kepala nak layan dia..hihihih.. aper pun aku tetap sayang dia. cantik orang nyer..tapi bengis..hahahah..
dia ni manja sebenarnya, tapi tak geti tunjukkan.




dengan en.tunang dia



dan yang bongsu. adik lelaki aku. baru habis SPM. adoi, duk umah ketuk duit aku jer keje dai..tokey balak pun leh bengkap la... nasib baik adik..kasi ler juga..baik kan akak ko nie..budak zaman sekarang nie lain betul pe'el dia la..mmg selalu kena marah dengan aku pun... dengan rambut..gaya.adddooii...
lagi satu klu sms dgn aku, aku leh jadi cam budak baru belajar tau..tak paham aku bahasa budak skung!!!
poyo giler muka..mas nie budak sekolah lagi..lom nak berapa bujang la..



apa pesen ko nie dik!!!

dah macam bangla dik!!

ok. tue dia adik beradik aku. tinggal dua jer lom kawen, masuk bulan 6 nie sorang dah jadi bini orang. tinggal ler yang bongsu nie..hihihi...

ok, berbalik pada cerita anak2 buah aku, jom kita layan bila anak2 buah serta anak2 aku berkumpul..GAMAT!!!
















2 comments:

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

sesekali berkumpul... memang riuh rendah dibuat nye.. mau roboh rumah tok wan,...

Mia Liana said...

cute and comel semuanya..