Monday, May 6, 2013

Kesian anak ibu....

orang sibuk2 cari maklumat spr, aku nak cerita pasal anak aku plak..hihihi...
seminggu sebelum mengundi, atul'ain demam. terlalu panas. makan ubat tak nak. jenuh aku nak kasi dia makan ubat. mau dua tiga orang pegang dia..dia sembur2 gak.. risau aku. 
ye la, dia pernah naik sawan masa demam dulu, masa tue umo dua dlm 8 bulan kot..tue yang buat aku risau.
pergi kecemasan, ermmm..mmg dah agak, kena tahan wad. walaupun keputusan darah ok, aku terima kena tahan wad, pasal dia susah makan ubat. jadi masuk air. dekat 5 botol.




tiga hari, masih on off gak demam dia. walhal air dah masuk 3 botol. demam masih on off. jadi doktor tukar ubat antibiotik baru. lagi kuat katanya. nak jadikan cerita, lepas makan ubat tue, badan dia naik gigil. tersagat kuat. aku dah tak tentu arah. kesian anak aku. peluk dia kuat. 
saper leh tahan. dia pandang aku dengan pandagan kesian, minta tolong, menangis sayu. menangis aku tengok anak aku sakti cam tue. panggil nurse, diaorag cakap, demam nak naik panas, tue yang gigil.
ok aku leh terima. 





selepas 1 jam anak aku dah tak gigil, tue pun setelah atok dia datang, peluk dan baca ayat suci alquran. kebetulan aku mmg tgh kotor.

lepas tue, tiem makan ubat belah malam lak, pukul 10.30. diaorg bagi antibiotik masuk kat lengan tue tau, melalui tangan yang dripp air tue. selepas setangah jam. datang lagi gigil. melalak lagi aku. call ayah. aku cakap dgn nurse, sbb antibiotik tue ker. diaorg cakap benda yang sama, bila cheak suhu rendah. dia kta anak aku tak makan. nak bagi makan cam ner, dia tak der selera. dah macam aku beli, suh mak aku masak, dia tak nak makan. bukan aku tak nak kasi makan.

selepas 1 jam ok, dah tido. kesian sgt kat dia. esok pagi, bagi lagi ubat. dan gigil dia datang lagi. doktor pun tengah cheak. kena la dengan aku,
aku cakap, budak nie tak der alahan ubat, tapi kena setiap kali ambik antiboitik tue, badan dia gigl hiper cam nie. macam dah nak naik sawan. dia cheak. mmg tak der per2. suhu rendah, tapi badan mengigil hiper.

last2 dia stop ubat antibiotik, dan dripp air. baru anak aku ok. anak aku just sambung ubat antibiotik makan jer. kurangkan dos. betul tekaan aku, antibiotik tue kuat sangat. anak aku tak leh. kesian atul'ain.


alhamdullilah, dia semakin cergas. walaupun bukan 100% sihat. aku bawa gak gie nursery. biar dia aktif.


cerita pasal anak2 nie, aku nak selit sikit.
ingat tak aku pernah cerita yang anak aku ada asma. teruk kena ambik gas. sekarang nie. alhamdullilah dah sihat. malah segala bunyi-bunyian tue pun dah tak der.
sepupu aku perkenalkan shaklee kat aku. mmg khas tue budak nyer. 
aku bagi anak2 aku makan, alhamdullilah, sesuai.
leher dia dah tak berbunyi. nafas elok jer. semua aku kasi.
jadi aku rekemen kat korung. sesuai tuk anak korung yang ada asma. 



sanagt jimat. sebab, hanya satu sudu kecil, dan campur dengan susu diaorg. satu hari sekali jer. so sgt jimat k.. jjimat dan bagus!!! tak rugi korung bagi anak korung. percaya la.
milk shakes nie berperisa vanila, jadi bila campur dengan susu lagi sedap.. tue yang laju jer nak minum. nak2 cam anak2 aku yang jenis susah makan ubat...hihih..mmg sesuai sgt dgn milk shakes nie..
 harga hanya RM91. 

kalau berminat nak beli, leh email kat aku,
akucinta03@gmail.com
atau call aku
0126122916


APA YANG BEST .......DENGAN SHAKLEE MEAL SHAKES?

First and foremost, of course rasanya. Sedap dan tak muak. Kalau tak sedap mesti anak-anak kita taknak kan, even kita pun taknak. Kalau muak pula, nanti minum sekali dua kali, anak-anak will say no. Kita taknak la macam tu kan. Semestinya nak yang terbaik untuk keluarga kita.

Kelebihan Shaklee Meal Shakes adalah :
  • Sarapan yang cepat, mudah, mengenyangkan dan yang penting berkhasiat!
  • Hidangan yang lazat dan mudah untuk diminum , especially masa tengah kalut nak cepat :)
  • Menjadi snek yang lazat pada bila-bila masa.
  • Hidangan yang sesuai untuk semua dengan rendah lemak dan kolesterol, kandungan lemak dan sodium. Terbaik!

Dan....sejak kebelakangan ini ramai ibu-ibu yang berpuashati dengan Shaklee Milk Shake ini, katanya anak-anak lebih berselera makan. Anak-anak yang hilang selera makan atau memilih tu, sekarang sudah boleh makan dengan baik. Anak-anak yang sememangnya kuat makan, lepas minum milk shake ni lebih kuatla selera makan dia......bagus untuk pembesaran anak-anak kita juga kan.
Antara komen yang kita dapat :
Sedapnya milkshake ni...anak saya dah mula berselera nak makan. Saje test beli sbb dah tak tau nak bagi vitamin apa lagi untuk bagi dia selera makan. semua yang kawan-kawan suggest saya beli dan bagi tapi takde perubahan. ni baru 3minggu minum milkshake ni anak saya makan tak kira waktu. berat dia pun dah bertambah. PUASHATI!


Saper yang sesuai mengambil SHAKLEE MILK SHAKES?

  • Yang kurang berselera untuk makan
  • Yang tidak suka makan vitamin dalam bentuk piL
  • Yang cerewet dengan makanan
  • Yang mempunyai masalah sembelit
  • Yang mempunyai masalah asma ( utk kanak-kanak, mestilah berusia setahun ke atas )
  • Yang mempunyai masalah kesihatan ( demam panas, selsema, batuk-batuk )



Hakikatnya produk Shaklee Milk Shake ini membantu memberi tenaga dan sumber yang diperlukan oleh anak-anak kita serta ahli keluarga yang mengamalkan nya. Apabila badan berasa cergas, metabolisma kita di tahap yang baik, of course la selera makan kita juga bagus. Syukur dan tahniah atas usaha ibu-ibu sekalian.



No comments: