Monday, February 25, 2013

Virus : Chiken Pox

ingat tak aku pernah cerita aku kena chiken pox..perh...ya allah, azab betul..masih ada lagi tanda2 kat dalam badan aku nie..besar giler...

dah selepas seminggu aku baik dari virus nie, anak perempuan aku plak, kena jangkitan virus nie..kesian Qurratul'ain. nasib baik dia kena sikit. tak banyak, tapi boleh tahan besar dia.

suka sgt buat muka camnie..minta kena gigit!!












































'




alhamdullilah, dah elok dah. seminggu selepas atul'ain sembuh, abang long dia plak kena...addooiii..sekarang nie muhammad iman dalam proses pengeringan..abang long nie mmg teruk kena. habis satu badan dia. muka teruk. mmg banayk giler..terlalu banyak. kalah aku nye.. tapi dia kena kecik2. kesian anak aku. empat hari tido dengan aku. kena plak jenis yang gatal. nak nangis aku tgk. kat bird dia mmg teruk keluar chinken pox nie.

time gatal aku garu guna daun bambu. mandi pun guna daun tue. tak boleh mandi air sejuk tau, kena air suam. iman jenis tak tahan. melalak2 dia kena mandi air panas. jalan mengenkang lepas mandi. mmg kesian. silap2 ari bulan orang klu dengar dia melaung masa aku mandikan dia, orang akan kata aku ne dera anak. 
"PANAS BU...PANAS....IMAN TAK NAK!!!AARRRGGHHH!!!" menjerit2 ckp benda nie. berulang kali. sampai sudah mandi, mmg kesian anak aku.

muka putih, badan putih, jadi nampak mmg sgt teruk...






kat lidah banyak keluar. masa mandikan daun air bambu tue, aku suruh anak aku kumur. mmg pahit giler. sampai nak termuntah iman, tapi alhamdullilah, kat mulut tue cepat elok..





 
kesian anak ibu. dan sekarang akau risau. macamana nak ilangkan parut nei nnt. ada petua tak? shared la dengan aku...
plzzzz



No comments: