Monday, January 7, 2013

putera puteri ku...

dah lama aku tak bercerita pasal anak2 aku kan...sejak hp aku rosak, dan susah untuk aku snap gambar2 anak2 aku, aku ada malas nak membebal kat sini..

kalau korung nak tahu anak2 bujang aku tue, dah pandai gaduh, tuduh dia sama dia tau..kadang nak ketawa aku tengok gelagat anak2 aku nie...dulu si adik, amar danish diam jer bila abg dia buat apa pun kat dia..sekarang nie...melawan2 tapi nangis tetap nangis..aduiiitttt anak ibu nie...rimas ibu tengok awk nangis tau..nangis ngader2...
pagi2 kejut anak2 nak bersiap ke sekolah, memang ok la..tak der gaduh...cuma amar jer tue ada liat sikit nak mandi pagi..iman plak sekarang nie senang je bangun..agaknya suka sekolah baru dia tue kot..kan aku hantar tadika JAIM tahun nie...sebelah petang plak terus gie taska dia tue...sama ngan adik dia...
jadi pagi tue, mmg tenang la..dalam kate masing diam jer..termenung..seorang kiri, sorang lagi kanan...hanya dengar bunyi dj radio..

TAPPPIIII!!!!!
ha kau, bila petang masing dah agresif...sepanjang perjalanan balik, tak sah kalau tak nangis..tak sah kalau tak gaduh...antara pebualan mereka...

iman : amar tak yah ais krim eh...iman jer...
amar : tak...amar dapat
iman: tak...
amar: dapat
iman : ko tak dapat  (dah kasar dah nie...)
amar : dapat, iman tak dapat...
iman dah panas hati...
iman : dapat. ko yang tak dapat!!!
amar : takkkk...iman tak dapat..

pap.....dah kena pukul si adik..abang dah panas hati...ha..bising tak bising dalam kate..aku nak borak ngan ensuami pun tak dapat... tue baru bab ais krim belum bab remeh2 yang lain..beg sekolah la...saper paling kuat la...naik pening aku...yang adik kuat ngejek abang gak..bila abang panas hati tangan tue cepat jer merayap...bila adik kena pujuk ngan aku, start iman plak buat hal...buat cerita adik buat dia marah..nak suruh aku pujuk dia...aadduuuhh..naik pitam la!!!!
ayat terbaru iman..
"kalau ko buat lagi..siap ko!!!!"
hihihihi..ganas tak ganas..salah aku juga...ayat 100% ikut aku...

tue baru anak bujang aku..lom lagi cerita puteri aku plak..sekarang nie mmg sgt bijak..ikut perangai abang2 dia la..cakap pun boleh tahan tak pelat..dan jangn akorung tak tahu, dia suka cari pasal dengan abg dia, amar danish. sebab dia tahu, abang dia yang sorang nie kuat menangis...

kadang abang tengah tengok tv, dia boleh lari dari dapur, pelepukkkk...
bantai abang dia..melalak dah abg dia...
dan lagi satu qurratul'ain nie tersangat2 suka beg sekolah abang dia. beg tarik tue..abang iman dia plak pantang orang usik barang dia..ada2 mood jer dia akan bagi adik2 dia barang2 dia...bergaduh lagi...setiap hari macam nie..hihihi..mabuk tak mabuk ko!!!!

kalau kat rumah tak sah kalau tak bising..suara aku yang dulu ayu, sekarang dah macam tarzan klu korung nak tahu...jiran jgn ckp la...mmg dah tahu da..kalau rumah aku bising tue, maknanya ada la aku anak beranak..kalau tak mmg sunyi jer rumah tue...yep, aku selalu habiskan masa kat rumah mak aku...belakang rumah jer pun..hahahahha

persamaan ketiga2 anak aku nie, adalah SUKA BERGAMBAR!!!! ha..bila bergambar, semu ajadi gedik..baik tak menahan..peluk sana, peluk sini..lepas tue ada jer tak puas hati, gaduhhhh....hihihi..

itu la anak2 aku...kalau ada, naik runtuh rumah, kalau tak der..sunyi betul..pernah ada sekali dulu, hampir sebulan aku tak duk rumah mak aku, bkn sbb merajuk, sbb bagi mak aku rehat. dia tak sihat. jadi bila dah duduk rumah, aku jadi malas nak ke rumah mak aku, anak2 pulak kat rumah aku, jadi tak nak susah2kan mak aku...sbb aku yakin bila anak2 aku kat umah nenek dia, semua jadi ngader2..dan dlam tempoh sebulan tue, mak aku jadi rindu sgt ngan anak2 aku, smpai satu tahap, setiap kali rindu, mak aku akn duduk bilik belakang nak dengar suara cucu2 dia..sedih kan...hihihih...last2 mak ayah aku suruh bawak balik rumah tue, nak jaga balik anak2 aku...

dan sekarang, bila balik sekolah, aku akan pastikan bawa anak2 aku gie umah nenek dia dulu..lepak dua tiga empat jam..hihih..pukul 9 mlm baru balik.. :)

nanti ada kelapangan, aku postkan pic2 terkini anak2 aku...

No comments: