Wednesday, December 19, 2012

Segmen Mentari Minda : Kanak-kanak ini Perlukan Bantuan

kali ni aku bukan join segmen tambah follower ker atau blogwalking. segmen ini untuk beramal...cehh.... betul. aku tak boleh tengok anak2 yang sebaya aku nie sakit seperti ini. sedih..kalau aku tak ada kena mengena dengan di adah sedih, inikan pula ibu ayah dia...ada kena mengena, sebagai sedarah umat islam..apas salahnya kita tolong anak ini. berilah dia peluang seperti mana anak2 aku dan anak2 yang sihat diluar sana.
 
 
 
aku pasti ibu bapa anak ini tak mengemis pada korang. tapi apa salahnya kita tolong meringankan beban diakan. jangan biarkan anak secomel ini menderita sakit... :(
 
kalau setiap sorang dari kita derma walaupun sedikit kat anak ini, bila dikumpulkan insyaAllah dapat menampung kos perubatan anak ini.. derma lah dengan seikhlas mungkin.
 





 
 
 
 
Dari Hakim bin Hizam r.a katanya:
”Tangan yang di atas (tangan yang memberi) lebih baik dari tangan yang di bawah (tangan yang menerima atau meminta). Maka kerana itu mulakanlah memberi kepada keluargamu. Sebaik-baik sedekah ialah ketika kaya. Sesiapa yang memohon dipelihara (agar ia tidak sampai meminta-minta) Allah akan memeliharanya dan sesiapa yang memohon dicukupkan (agar ia tidak bergantung selain kepada Allah) Allah akan mencukupkannya.” (al-Bukhari)
 
 
 
 


4 comments:

Mentari Minda said...

Alhamdulilah dan terima kasih kerana join segment ini...demi anak-anak yang memerlukan...

saya sudah review dan telah saya update

moga dengan adanya ramai blogger perihatin seperti anda nescaya sedikit sebanyak dapat mengurangkan beban keluarga kanak-kanak ini.

CekbOlat-bOlat said...

saya tak mampu . saya cuma berharap kanak2 tersebutt ada yang membantu :)

Rozita abd rahman said...

segmen yang bagus..
dtg singgah follow dr segmen lulu
jemput singgah di
www.rozita-ceritaita.blogspot.com

Fiza Rahman said...

Sedihnya. Semoga anak ini di beri kekuatan dan semangat yg tinggi untuk melawan penyakit.

BW dari segmen Lulu. Salam kenal ☺☺

http://sharingiscaring-fiza.blogspot.com