Wednesday, December 26, 2012

cepatrnya masa berlalu...

sedar tak sedar cepat betul masa berlalu. bila aku pandang anak2 buah aku dah kahwen, apabila adik2 sepupu sepapat aku kawen, rasa macam baru jer aku dengan en.suami kawen. best betul jadi raja sehari. rasa nak pusing masa jer, balik pada hari persandingan aku...hihihih..tapi apakan daya, ia hanya jadi kenangan manis aku... :)
 
 
 
dan, aku rasa cepat betul masa. 21.12.12 genap sudah lima tahun aku bersama suami aku..hihihi.macam tak caya jer 5 tahun dah aku jadi isteri dia. erm...mmg banyak liku2 kehidupan aku dengan dia. bohng la klu aku katakan aku sentisa bahagia..tak pernah bergaduh...nampak sangat aku buat cerita bohong kan...hihihi...biasa la, adat suami isteri...mesti ada gaduh...alhamdullilah, dapat juga kami pertahankan ikatan suci...
 
 
bila tengok anak2 aku makin membesar, kadang aku rasa takut pula..hihihi...bila si atul ain dah mula bercakap, rasa macam cepat betul masa berlalu. nanti aku dah tak rasa dah nak buat susu anak waktu malam. nanti aku dah tak rasa lak mandikan anak2...arrghhhh..cepat betul masa berlalukan...
 



 
iman plak tahun depan dah lima tahun..anak nak mula masuk sekolah, aku ada glabah sikit. kelam kabut nak buat itu ini, walhal benda kecik jer...hihihii....almaklumler...tak de pengalaman nak sekolahkan anak....
macamana la agaknya anak aku tue. harap semangat la dia nak kesekolah tahun depan..iman aku akan hantar sekolah tadika jaim, dekat melaka, dekat sikit kat tempat keje aku ni. apa2 hal aku leh tengokkan dia. dan lepas tue, taska yang sekarang iman gan danish duduk nie, akan ambil iman balik sekolah. jadi aku dah senang. cuma nanti si danish tue plak sesorang kat sekolah taska dia. selalu berkepit jer ngan abang dia..pandai2 la ko nak..hihihihi
 
bila anak2 dah makin besar nie, ringan sikit aku. kalau tak anak setahun satu nie, ada sakti sikit aku. bukan sakit apa, bila time diaorang buat perangai nak berkepit jer..adddoooiii..tak jadi keje..nak2 kalau kat rumah orang..naik rimas aku. tapi sekarang aku dah senang nak wat keje, iman gan danish dah pandai main sendiri. jadi klu gie rewang boleh ler aku buat keje.... :)
 
cepat betulkan masa...hihihi...harap, hubungan aku dan en.suami berkekalan hingga ke akhir nyawa kami. bahkan ke syurga nanti insyallah....
 
dan buat suamiku, terima kasih kerana banyak bersabar dengan isteri awak yang selalu panas hati nie..huhuhu...galabah jer lebih...isteri awak nie, berjanji akan terus berusaha memperbaiki diri ini..terima kasih awakkk..
 
dan buat anak2 ibu, jadilah insan berguna sayang. dan ibu sentiasa sayang anak2 ibu..teramat sayang....
 
**blur plak...
 
 


2 comments:

Uncle Jonni said...

selamat berbahagia... semoga perkahwinan kalian kekal bahagia hingga ke jannah...


:)

cinta03 said...

terima kasih pak cik..
saya pun akan doaka pakcik cepat2 dapat jodoh yer... :)