Monday, November 26, 2012

jom kita gelak!!!!

ok, aku cilok lawak nie dari FB ye. bukan 100% dari aku...juat shared ngan korung dikala boring nie...

no1
Lawak kiriman Nizam Abu Hassan

Ketika memeriksa seorang pesakit, Doktor mendapat
panggilan telefon daripada seorang suri rumah. Suaranya
begitu cemas dan kalut.

Suri rumah: Doktor! Doktor! Anak saya makan semut.!

Doktor : Tak apa, jangan cemas. Semut tidak berbahaya.

Suri rumah: Tapiiiii....saya dah beri dia makan racun serangga agar semut tu mati.

Doktor : Apa?????Cepat bawa dia ke hospital!...
 
no2
Seorang murid berlari dengan bergegas-gegas sambil termengah-mengah masuk ke dalam kelas dalam keadaan berpeluh dan basah kuyup

Cikgu yang melihat kejadian itu hairan. Cikgu bertanya kepada murid itu...

Cikgu: Kenapa dengan kamu?

Murid: Saya dikejar anjing cikgu

Cikgu: Kenapa?

Murid: Saya tak sempat tanya anjing tu cikgu, takut dia gigit...
 
 
no3
 Lawak kiriman Azim Seth Iskandar

Pada malam yang sunyi lagi sepi seorang lelaki memandu berdekatan kawasan perkuburan tiba-tiba terlihat lembaga menahan keretanya,dia pun menumpangkan lembaga itu yang berbau harum beberapa minit kemudian dia berbau busuk...

dia menoleh ke arah lembaga itu ...

lembaga itu tersenyum sambil berkata maaf cik saya terkentut...
 
no4
Lawak kiriman Shahril Rozano

Hari Yang Malang.....

SEORANG pemandu lori yang baru datang langsung meneguk habis minuman dalam gelas itu. Lelaki yang empunya gelas terus menangis.

"Hei, jangan la nangis!" kata pemandu lori.

"Aku cuma bergurau. Aku belikan kau minuman yang lain!"

"Bukan itu masalahnya. Hari ini merupakan hari terburuk dalam hidupku. Pertama, semasa aku ke pejabat tadi bosku marah besar dan aku dipecat. Ketika mahu pulang, ternyata keretaku dicuri orang. Masa aku naik teksi, ternyata dompet dan kad kreditku tertinggal di dalamnya. Sampai rumah, isteriku tidur dengan tukang kebun. Aku meninggalkan rumah dan datang ke bar ini.
Setelah berfikir panjang, aku mengambil keputusan untuk mengakhiri hidup aku, tiba-tiba kau pula muncul lalu meminum racun aku...
 
no5
Lawak kiriman Holaimi Ixi
Mc.D lagi Mc.D lagi...

Kali ini giliran sudin plak yang terkena ngan pelayan Mc.D yg tengah berJiwa Kacau...!

Sudin : " Hello Mekdi ??"
Mc.D : " iyea.."
Sudin : " ayam ada?"?
Mc.D : " kenapa asyik Ayam Ayam dan Ayam,,?? Kenapa kau tak pernah ingin tahu keadaan aku ??"
Sudin : " Aiiikkk, err.......Sory salah no?!! hufh.."(tutup telepon)
---------------
Sudin : " Hallo Mekdi ??"
Mc.D : " iyeer.."
Sudin : " 24jam kan ??"
Mc.D : " aku selalu ada untukmu 24jam tapi kenapa kamu selalu jer tak mahu pedulikan aku??"
Sudin : " Sah! makin parah dah kegilaan dia ni !!"*tuut*tuut*
-----------
Sudin : " hallo Mekdi,, tlg jgn main2, saya dah lapar sangat ni, tlg antar Ayam dan nasi kerumah saya sekarang..!!"
Mc.D : " kamu selalu jer macam tu, kalau ada yang kamu mahu, selalu jer suruh aku datang ke rumah mu tapi kalau aku yg perlu, kamu tak pernah ada waktu.."
Sudin : "Woiii...GILAAAK !!"*Tuut*Tuut*
-------------
Sudin : " Hallo Mekdi.. Kalau kamu masih main2 lagi, saya laporkan kamu ke manager kamu, FAHAM !!
Mc.D : " Maaf maaf.. iyer2, Nak pesan apa ??
Sudin : " hanya satu pesan ku buatmu,, carilah lelaki lain, tinggalkan saja lelaki bangang tu.. Hahahaha
Mc.D : " arrrrrrrghh! :(
 
no6
Seorang lelaki dengan tergesa-gesa dan terburu-buru menyerobos masuk ke ruang bersalin,
dan dalam beberapa saat kemudian lelaki itu tampak keluar didorong memakai kerusi roda oleh seorang jururawat kerana pingsan.
Sudin hairan kenapa dengan lelaki tu, kerana penasaran Sudin
segera menghampiri beberapa doktor yang ada di ruang bersalin.

Sudin bertanya, “Doktor, boleh saya tahu kenapa lelaki yang baru datang tadi tiba tiba pengsan?”

Dengan tenang si doktor menjawab,

“Oh! itu dia tadi terburu-buru datang ke sini kerana isterinya sudah mahu segera melahirkan, tapi dia lupa sesuatu,”

“Lupa apa, doktor?” tanya Sudin lagi.

“Dia lupa membawa istrinya.” kata doktor.

Sudin:“sudaaaaaah!"
 
 
no7
bc0z 0f stress sgt wt asgmt mlm ni...i wnt t0 share a j0ke

Rintihan seorang individu yang ingin berubah:

"Sejak saya bertudung, ayah saya kerap menampar saya... mak saya asyik menangis... saudara mara saya menjauhkan diri dari saya... rakan2 saya asyik persendakan saya... salah ke apa yang saya buat? Salah ke saya nak berubah?
manusia mmg cmtu..suke menghukum ! arghhh..
sedihnya hati ini..."
...
Luahan beliau telah menerima satu tendangan tepat kat mukanya
dan aku berkata:

"Mu jantan la bodo!" hahaha...
 
no8
Lawak kiriman siti khadijah
Makwe : Syg .. Tak sangka kn dh 6 tahun kite couple ?

Pakwe : Yela kn baby .. Dh 6 tahun .. Kejap je rase ..

Makwe : Kn .. Dlm 6 tahun ni semua kite dh try .. Peluk2 dh , cium2 dh , tidur sekatil pn dh .. Ape lg ea yg tinggal syg ?

Pakwe : Tinggal nk masuk NERAKA je baby ..

Makwe : :(

::.amaran jauhi maksiat.::
 
 

No comments: