Monday, October 15, 2012

Suara mistik!!!!

nak jadikan cerita, aku kan dah duduk rumah mak ayah aku kan...semalam, dah tengah malam baru aku nak gie idai baju...huhuhuu...senang, esok terus gie keje..aku nie ada masalah bangun pagi..hihihi.. dalam pukul 11 malam baru aku nak idai..ala idai baju pun kat depan rumah jer...
 
 nak keluar tue, dah pesan kat Iman dan Danish, jangan ikut, pasal dah malam kan...nak2 si danish nie..lagi ler tak leh..anak aku sorang nie mata ada tajam sikit...kang tiba2 cakap takut, nampak benda..aaalllaaa anak ibu... jadi semalam tah macam mana dia leh terlepas keluar lak... mulut aku dah bising2 nie... aku pandang dia, dia tengah diam, pandang kat depan..macam nak mengecam sesuatu tau..aku panggil nama dia..dia pandang aku, dah tue pandang balik kat depan... tak leh jadi nie..cepat2 aku angkut ida masuk rumah, tutup pintu grill...
 
aku plak sambung keje...rumah mak aku nie dekat dengan sekolah menengah..klu sesaper duk jasin, melaka nie tau la sekolah Sek. Men. Iskandar Shah...(sekolah kau dulu nie...) jadi, memang nampak la bangunan2 sekolah tue. biasa nya, klu pagi dengar suara budak sekolah nie...suara cikgu mengajar pun dengar..sebab dia atas bukitkan...balik pada ceirta, sebelah sekolah nie plak, ada tanaman kelapa sawit, dan tanaman nie baru jer nak naik pokok..lepas tue barula rumah mak aku nie...
 
 
tengah aku idai baju, alih2...
 
"KAK!!!!KAK!!!KAK!!!!"
 
cilakak haram betul!!! boleh plak dia panggil2 aku..saper pulak nie..dah tengah2 mlm lak tue..tak kan budak prep??? aku buat bodoh jer..walhal dalam hati dah tak tentu arah...alih2..
 
"kak ikin!!!!!"
 
apa lagi, seribu langkah ler aku..cepat lari masuk dalam rumah, pastu kunci pintu...duduk termenung sekejab..saper yang panggil aku lak tadi..tau plak nama aku...sikit punya kuat...dan aku dengar suara tue mmang betul2 atas bukit sekolah tue...cis!!!! badigol so'ot betul...terus aku tutup langsir...
 
hati nie tak sedap lagi...terkenangkan baju lom abis idai pun yer...nak tak nak kena habiskan idai..last2 panggil en.suami teman kan aku..huhuh..aku suh dia berdiri betul hadap aku..jangan ler ko gerak....dalam hati siap berlagak lagi..
 
"panggil la lagi..tadi panggil aku sangat kan..." hahaha...cakap dalam hati jer la...klu dia panggil lagi..sah2 aku cabut dulu, tinggalkan laki aku....
 
** dan sekarang masih lagi dalam persoalan, siapa yang panggil aku tengah malam tadi???? 


2 comments:

timm_bill said...

ha3!! ntah2 ade jiran sebelh pnggil..hik3..

cinta03 said...

hahahah..tue ler pasal...kalau hati dah takut...semua disangka hantu!!! tapi jiran semua cina..depan umah tak der jiran..suara budak pompan..huuhuhu