Sunday, October 28, 2012

RINDU MAK AYAH


 
 
ckin rindu mak..rindu sesangat..ckin nak sangat cium pipi lembut mak..ckin nak sangat peluk mak....ckin nak sangat cium tangan mak...rindu sesangat...baru 2 minggu mak pergi sana, tapi rasa macam dah lama sangat...rindu nya....
 
mak..mak tau tak, iman pun sama, rindu kat mak..mak tahu, iman selama nie kalau demam, cepat baik, tapi kali nie, demam dia berbalik2 ... dua hari lepas, iman kena ambik darah, takut penyakit lain plak, sebab lama sangat demam...walaupun iman tue, tak pernah tanya mak mana, tak pernah sebut atau panggil mak, tapi ckin tahu dia rindu sesangat kat mak..ye la..dia kan kesayangan mak..hihiih...
 
mak tahu, setiap kali mak telefon, dia beria2 nak cakap gan mak...dia panggil mak xcited, macam2 nak cerita, tapi bila dengar suara mak, terus bagi ckin telefon...bila ckin paksa cakap dia tak nak..katanya dia tak tahu nak cakap, suruh ckin cakapkan..

 
sebenarnya kan mak, dia rindu kat mak..tak tahan dengar suara mak..dia tak nak nangis, takut kami akan ketawakan dia..walhal, dia nak sangat cakap gan mak...mak tau tak, semalam dia mimpi mak...pagi2 buta dia kejut ckin, marah2 ckin..cari selimut mak...dia kata kat bawah badan ckin, marah suh ckin bangun, bila ckin bangun, selimut tue tak der, dia diam..ckin cakap..iman mimpi sayang..mana ada selimut nenek...terus dia sambung tido... :( mak tau mak, bila ckin buka cerita pasal mak, cakap mak rindu kat iman, mak sayang iman, tanya iman sayang mak ker tak, dia akan marah..dia kata "iman nak tido la bu..kan iman dah ckp iman sayang nenek, rindu kat nenek..." hihihi..iman tak nak ckin tanya banyak2 kali..dia marah....takut nangis ler tue... kesian cucu mak...

 
mak tahu tak mak, atul'ain kan mak, rindu betul kat atok dia...mak tahu, dia pun macam iman, demam berbalik2..nasib baik dia tak kena ambik darah...itu hari ckin balik merlimau, mak tahu tak, atul'ain pandang abah, kesian mak..dia ingat tue atuk dia agaknya kot...ckin tengok dia macam nak pergi kat abah, tapi dia takut..dia pandang jer abah dari jauh..kesian atul'ain mak...rindu agaknya kat atok dia..ye la, atok dia selalu peluk cium dia...tak tahan ckin tengok dia mak...ckin ambik dia, peluk dia....cium dia...
sepanjang ayah gan mak tak der nie, atul'ain nak abah gan pakdara dia jer..lebih manja gan diaorang..nak hilangkan rindu kat mak gan yah la  tue..mak tahu, setiap kali dengar suara mak gan ayah, dia senyum meleret..nak cakap tak tahu..ada sekali tue macam nak menangis jer ckin tengok dia....

 
amar pulak kan mak, bila nampak program haji kat tv tue jerit2 panggil mak gan yah..cakap mak gan ayah ada kat situ...kat dalam tv...siap duduk tenung lama2 kat tv tue...cari mak gan ayah...nasib baik cucu mak sorang ne tak demam sangat..ckin risau dia demam teruk...mak tau2 jer la anak ckin yang sorang nie....kalau demam teruk..takut nanti semput dia datang....
 
 
mak tahu, ckin cari baju mak tak jumpa2, cari selimut pun tak jumpa..last2 ckin bagi anak2 ckin pakai bantal mak...tue yang demam dah kebah ckit...
 
 
mak gan ayah janji yer, jaga kesihatan..kami nak mak gan Ayah sihat masa balik nanti..mak ayah jangan risau, kami adik beradik kat sini semua bebaik..apa yang mak gan ayah amanahkan telah kami jalankan...mak ayah jangan risau..kami nak mak ayah tenang jalani ibadat kat sana..jangan lupa doakan kami ya mak, ayah....
 

 
kami sayang ayah gan mak...KAMI TUNGGU KEPULANGAN MAK DAN AYAH...
SAYANNNNNGGGG MAK...
SSAAAYYYAAANNNGGGG AYAH.....
 


1 comment:

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

insya ALLAH... doa kan agar mereka diberkati dan dimudahkan segala urusan.....