Tuesday, August 14, 2012

Diambang Aidilfitri.....

pejam celik, pejam celik lagi beberapa hari jer kita nak sambut aidilfitri kan..rasa cam kejab jer masa berlalu....tahun nie aku rasa cam sayang jer nak tinggalkan ramadhan...hihi...takut untuk sambut aidilfitri...pelik kan...hahhaha..aku takut aku terlebih makan jer raya nie nanti....bulan puasa tahun nie mmg berat aku turun ler...tue yang takut aku balon habis-habisan raya nanti..kena kawal...kena kawal...

sebenarnya aku nak cerita, semalam..di saat umat islam tengah buat persiapan berbuka puasa, aku plak sibuk berada di hospital..en.suami aku xcident...langgar belakang lori...dan alhamdullilah, Tuhan hanya menarik sedikit nikmat yang Dia beri kepada suami ku dan bukan menarik terus semua nikmat itu...dada en.suami terhentak kuat pada stering kot...mmg bertanda merah la..tue yang kena gie kecemasan, pasal dia susah untuk bernafas dan tak leh bercakap...muka plak, hanya sedikit luka...dan alhamdullilah..tak der patah riuk...




kereta mmg teruk la..kereta en.suami buat niaga..jadi dah hilang sumber kami...kalau nak betulkan kereta nie kos dia umpama beli kereta lain..jadi...kami batalkan niat nak betulkan kereta nie... memang bebetul dugaan..erm..rayakan nak pakai banyak duit, nie plak dah terima dugaan sebegini...tak per..kami redha..mungkin ini baru sedikit dugaan Dia berikan...mungkin kami sedikit tersasar, dan Tuhan sayangkan kami, beri kami peringatan... :)


nie keadaan dia lepas xray...terus bangun dari katil...kata dia ok..walhal aku tengok dah tak tentu arah...


hanya cedera sedikti diwajah, tapi bengkak juga la....


dalam sakit2 cam nie, anak aku si iman leh membebel lak..aiii..kalah aku..
"kenapa abanh tak bawa kete betul2..kan dah langgar...lain kali bawa la kate betul2.."
ammbbbooiii..dia yang tolong bahasa la plak...kalah aku....

apun pun kami bersyukur kerana TUHAN beri kami peluang untuk sambut bulan syawal bersama2...dan en.suami menyesal tak habis...klu ikutkan mmg salah dia...agaknya terlalu letih, dia terlayang sekejab (tertido)...tak dapat elak lori rosak  kat depan dia.

terima kasih juga kat adik beradik dan ayah aku yang banyak tologn aku...kalau mereka nie tak der...memang lagi kelam kabut aku..nak uruskan dia, gan kereta lagi...naik pening aku..sekarang nie, en.suami dah pening kepala..cam ner dia nak niaga...bila kau suh pakai kereta myvi aku dia tak nak..kata takut seat rosak..(*huhuhu..baru lepas tukar sarung seat..dah lawa dah kereta aku..klu tak mcm lori sampah jer...hahahah) ..aku kata kat dia, tak per la..yang penting abang selamat, dan benda tue kita fikirkan nanti...

hari nie dia dah rasa sakit2 badan...penangan xcident nie ler..dia nak puasa, tapi aku tak kasi...dalam sakit2 semalam sempat aku mengusik...
"abang rasa2 kalau abang akwen lain, bini abang tue layan abang tak macam ckin layan abang masa abg sakit nie..."
dia ngeleng jer..hihihi...mana tak nyer..aku dah rasa cam aku layan anak2 aku jer...lapkan badan, makan bersuap..huhuhu..nasib baik aku nie berlakikan sorang jer..hihihihi...




2 comments:

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

al-hamdulillah tidak berapa teruk...

jangan lupa doa sebelum berkenderaan.....

pastikan cukup rehat..... sebelum berkenderaan..

salam eidulfitri utk kamu sekeluarga....

Uncle Jonni said...

adeihh... nasib baik en suami x apa2... Alhamdulillah....

salam lebaran ...