Friday, June 29, 2012

Mak, Kenapa Mak Sedih????


Pada satu petang...aku lihat mak sedang termenung jauh...tiba-tiba mak berkata...

Mak : Tahu tak kenapa mak sayang sangat pada kamu?


Anak : Sebab saya anak mak kan?

Mak : Tapi ada alasan yang lebih hebat daripada itu wahai anak..

Anak : Apa tu mak?

Mak : Kerana boleh jadi kamu lah penyelamat ibu di kubur nanti andai malaikat sedang mahu memalu dan memukul jasad ibu nanti..

Anak : Mak! Janganlah...

Mak : Jadi anak soleh ye..mak perlukan doamu di sana nak..

Tiba-tiba air mata pun mengalir membasahi pipi emak...


dapat dari fb...yep..sentap aku baca.....tiba aku ingat kat mak gan anak aku...

1 comment:

ros_reeza said...

ala..sedihnya baca ni :(