Sunday, June 17, 2012

katakan Tidak Kepada Keputihan!!!

salam ceria pagi isnin..wa..hari nie aku datang opis ceria ko!!!! selalunya hari isnin ler paling aku malas sekali.....**tak der maknanya rajin....rajin adap blog yer la..wahahhaha...
hari nie aku nak bagi tips kat kaum-kaum wanita, lebih-lebih lagi tuk yang dah berkahwin...tuk lelaki pun ok gak..sekurang2nya dapat gak ilmu kan...huhuhu...leh ajar cik puan korung...
ok masuk kepada cerita...korung tahu kan keputihan...malas nak cerita asal usul keputihan nie..tapi keputihan nie kalau ada, mmg buat kita tak selesa..betul tak??? lepas tue nak wat projek pun tak syok...terganggu jer...lebih2 lagi kalau yang jenis berbau...
dulu masa bujang, aku mmg ada keputihan, tapi tak ler teruk sangat..tapi bila baru kahwin, aduh makin teruk plak..pastu kena jenis yang gatal..tak tahan ko!!! selalunya orang yang baru kahwin mesti kena keputihan nie...

aku dapat petua nie dari orang tua2 tau..dari mak lang belah en.suami...huhu...dulu, lepas kahwin, kan kena ziarah sedara mara...kenal-kenalan..mak lang aku nie leh buka cerita...mmg kena plak time tue aku nyer keputihan melampau...dia kata petua nie petua orang jawa...dia kata makan jamu pun tak berapa berkesan..guna petua nie lagi ok...dia cerita masa tue depan laki aku gan depan laki dia..tersipu2 i...yang paling malu, dia kata..
"mak lang tak tipu, depan pak lang ko mak lang cerita nie...dia selalu puji cakap bawah nie wangi tau.... "
mak oittt...malu nyer aku!!!! besok tue terus suh en.suami beli..dan buat..dan mmg berkesan!!!!
baru-baru nie aku kena lagi..hihih..sebab tak amalkan petua nie ler...teruk gak aku kena, nak-nak bila dah luka...bila dah keluar lendir hijau tue, mmg dah teruk la kan..dah kena kuman, aku cepat-cepat gie spital dulu, mintak ubat...ala ubat spital biasa la....yang insert dalam tue...kena pakai tiga hari, dan benda tue masih gak ada..luka dah elok, tapi still ada lagi. jadi aku wat petua nie, alhamdullilah hilang...bersih miss v i...dah tak malu lagi bersama en.suami...huhuhu...kalau tak aku suh dia pose seminggu dua...ok, tanpa berlengah masa aku shared gan korung petua nie yer...
bahan-bahan dia, korung hanya perlu guna sebiji manjakani jer..tau tak biji manjakani cam ner?


ambil sebiji manjakani nie, pastu guna anak batu lesong....mak lang aku suh guna batu marmar, mana nak cari..dia kata guna anak batu lesong nie pun leh, jadi aku guna ler....ok, dah dapat, bawak masuk bilik air...
hihiiihi.....lupa nak bagi tau, korung buat nie sebelum nak mandi tau...
basahkan kedua2 bahan nie, pastu biji kani tu korung gesekkan kat anak batu lesong tue, sampai dia jadi cam dalam gambar nie...klu tak jadi, korung basahkan sikit biji kani tue....
ok...gesek kan dia yer murid2..huhuhuhu....


biji kani setelah digesek kat anak batu lesong.....
rupa biji kani setelah digesekkan kat anak batu lesong....
korung tak payah ler gesek sampai biji kani tue jadi kecik...maksud aku tak yah banyak2..agak2 jer...dah tue, hasil gesekkan tadi tue, korung kaut pakai jari ko...
haaa..nampak..agak dah banyak kat jari, dah leh kaut, dah ok...
lepas tue, dalam keadaan mencangkung, korung masukkan jari nie kat dalam miss v ko..lagi dalam lagi bagus...jangan takut...tak sakit, sbb dia dah macam pelincir dah pun..k...korung sapu sekeliling dalam miss v kita...sorry yer, gambar takkan ditunjukan...giler ko!!! tak kan nak tunjukkan, maunya en.suami aku pancung aku!!! huhuhuh..dan jangan lupa sapu kat sekeliling luar miss v kita gak...ulang benda yang sama, jangan sekali sapu jer..buat la dua tiga kali sapuan..dah tue, korung pakai pad, lepak dalam setengah jam...gie kermas rumah jab, masak ker...

masa nie, kalau yang jenis teruk tue, korang akan rasa benda tue keluar...biarkan yer....ok, dah lepas setengah jam, korung dah leh basuh, cuci yer....amalkan dalam seminggu dua kali buat..korung mesti puas hati punya...dan klu korung nak tahu, manjakani nie pun boleh ketatkan tau..hhhuhuh..pasti suami anda dan anda akan tersenyum puas..wahahahahah..dan korung akan pergi kerja ceria walaupun pada hariisnin...kihkihkih..selamat mencuba yer....

15 comments:

Eny Yusnizar said...

petua bagus ni.. kat mana nak beli manja kani mcm tu ek....

cinta03 said...

kat maydin pun ada la...pergi kat bahagian rempah ratus tue, mesti jumpa..tak pun kat kedai jual barang-barang dapur tue..tanya dia...mesti ada..selamat mencuba... :)

Alia Arul said...

wah.. baguih petue ni..
nak simpan petue ni tok akan dtg..
mudah n senang.. thanks..

Nurul said...

terbaik punya... haha~

narpishah sahbudin said...

kalu buat tiap2 ari leh x?

Rashidah Juhari said...

Ada cara yg lebih senang utk kurangkan keputihan..insyaALLAH ramai yg sudah cuba dan sgt puas hati :)

http://rashidahjuhari.blogspot.com/2012/11/tak-sampai-seminggu-cuba-alfalfa.html

Aidan Risan said...

sis...kalau preg boleh ke guna petua nie??

cinta03 said...

klu preg lebih baik x yah kot. lebih baik gie jumpa doc. sebab manjakani nie dah merapatkan. kang susah plak nak beranak..rapat..huhuhuhu

cinta03 said...

ada gak tanya mak lang sy tue, dia kata tak leh plak. buat dua kali dlm seminggu. nanti buat tiap2 ari, ketat plak..tak leh masuk tak ker naya..huhuhuh

Abel punya Addy said...

Yang utk anak dara cmne?

cinta03 said...

boleh buat gak..tapi jgn selalu..tak pun nak lagi senang, try makan Jamu Seri Bonda.. :)

http://bebelancinta03.blogspot.com/2013/02/jsb-hapuskan-keputihan.html

Fatimah Bt Tony said...

Assalamualaikum

nice blog.banyak info yang menarik.. Saya berminatlah nak bertukar-tukar link blog dengan blog awak ni.. blog saya ialah, kedaivitaminfatimah.wordpress.com..

di harap saudari sudi, untuk bertukar-tukar link dengan saya.. terima kasih yer.. ;-)

mrs kayrul said...

lama cari petua utk hilangkan keputihan...serius dah x sanggup nak menggaru...saya akan try petua nie nanti...thanks ye

Victoria FSawyer said...

Hi satu ini adalah blog.It bagus mempunyai maklumat lebih berguna tentang masalah keputihan pada wanita.

Unknown said...

Terima kasih.... I sebenarnya tau pasal biji manjakani ni tp tk tau cara nak meguna... Sekg dah tau...
Nk tanya sikit tp keputian blh bye bye selepas pakai ni