Wednesday, May 2, 2012

Jejalan Bersama Family.......

hari ahad itu ari, kami adik beradik bawak mak kesayangan kami ie jalan2(sebenarnya nie semua keinginan mak..mak nak sangat kitaorg keluar reramai..jalan2).....hihihi..tak jauh pun..kat dalam melaka gak...tapi sayang ayah aku tak nak ikut..yela dia kan iman kat kampung aku, jadi...tanggungjawab tue beratkan....so...kami pergilan adik beradik, ipar duai, anak beranak...huhuu..en.suami aku plak pun tak dapat ikut...huhuhuhu..aku gan mak aku jer la yang tak berlaki...
destinasi pertama kami...ZOO MELAKA....
tak sangka aku tengok anak bujang aku nie..iman...orang dah pandai cakap..mulut tak henti2 cakap....xcited betul....dan tak sangka aku dia nak naik kuda sesorang...agaknya dia tengok kak tasya dia naik, tue yang dia kata dia nak naik....perhh..penat betul kitaorg...mana tak nyer...jalan kaki...tak nak tren pun...ingat nak naik..tapi bila fikir2...rugi ler plak..tak dapat tengok haiwan2 nie dengan lebih dekat...






memang penat giler la berjalan..tapi puas la...dah tengahari tue, kitaorg singgah mkn kat tasek...berkelah beb...masak dari rumah...so bersantai ler kejab kat sana....





* tengah bincang nak gie mana lepas nie...huhuhuh
bincang punya bincang, akhirnya kami buat keputusan pergi naik Melaka Taming Sari....sebelum tue, singgah kat kapal bersabar tue....aku org melaka pun lupa nama kapal nie....


















pastu kitaorg singgah kat masjid selat....nak tunggu mlm punya pasal...sebab nak naik bot melaka tue...so, lepak kat masjid selat...leh maggrib sekali kat sana..sampai sana buka balik makanan kitaorg tadi...tak habis makan kan...bila dah petang2 cam nie...dah penat, habis ler makanan2 tue semua...hihiihi....
satu jer aku sedih...orang datang masjid selat nie bukan untuk solat tapi sayang...hanya untuk melihat keindahan pantai, dan masjid tue..pelik aku...dan makin aku menyampah bila ada orang dating kat situ...ellloooo...banyak tempat lain la...yang tergedik2 kat situ pehal ko!!!! snap sana...snap sini...berbulu kitaorg..aku ingatkan bila azan mahgrib berkumandang, diaorg nak blah..rupanya masih berdating kat situ...anak melayu, orang islam...teruk2....
dah2..tak mau cerita itu orang lagi...
so, lepas magrib kitaorg terus pegi sana...memang letih giler...tapi memandangkan nak bawak mak jalan, dan nie semua harapan dia..kitaorg bawa gak...mau tak penat..sehari suntuk jalan...bawak bebudak tengah naik nie...letih...badan jangan cakap ler...melekit....hahaha...apa pun...memang seronok sangat....

* sepatutnya ada gambar lagi, tapi tak sempat nak transfer la...

1 comment:

Uncle Jonni said...

wah.. siap ada moto kenit... huhuhu