Tuesday, May 8, 2012

histeria????

aku lambat lagi gie kerja...minggu nie aku asyik lambat jer...iiissshhkkkkk!!!! apa nak jadi gan aku nie!!!!!
ok...cerita histeria nie, pagi tadi, tengah siap-siapkan iman dan siap2 nak gie keje, mak aku call bagitau adik ipar aku, yang baru kawen itu hari  kena tak ingat....macam histeria, tapi dia tak menjerit2 atau marah2...dia hanya menangis2 mendayu2....
masa tue dia kat tempat keje dia...dia keje kilang, sebelum nie adik ipar aku nie demam, la nie baru baik demam ler, naik keje malam...plak naik jer member2 sibok dok cerita seram menyeram nie....adik ipar aku nie jenis lemah semangat nyer budak..tah apa dia terserempak, tue yang jadi cam nie.....

pagi tue, adik aku terus bawa dia balik, dalam kul 1,2 kot....nasib baik keje satu kilang, satu shif...dan bertambah nasib baik, adik ipar aku tue tak agresif, hanya menangis jer sepanjang perjalanan balik rumah, sampai jer rumah, diaorang bacakan yasin, dan akhir sekali ayah aku azan. habis jer azan, terus dia diam...pengsan kot...pastu mak aku suruh bawak gie spital, ye la risau tengok dia tak bangun...sampai sana kena lagi, meracau2....aku pun tak tau apa jadi kat sana...aku pun tak da kat tempat kejadiankan...semua nie mak aku dok cerita gan aku pagi tadi...

yang buat aku lambat gie keje, aku nak tengok keadaan adik ipar aku nie...buat kali dia meracau lagi, tak ker haru mak aku..dengan cucu2 dia selaku anak2 aku tu ler....tapi bila tengok dia tadi, rasa cam ok kot...tapi mmg lemah la...kena pulihkan semangat dia....harap2 dia dah ok...malam nie nak bawak dia jumpa tok mat aku, kasi pulih balik semangat tu...kesian aku tengok..lembik....

Ya Allah, jauhkan lah kami dari bisikan syaitan....lindungilah kami sekeluarga...
aku bermohon dari Mu, Ya Allah...
Kaulah Yang Maha Pengasih, lagi Maha Penyayang....

3 comments:

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

amalkan bacaan ayatul Qursi...

selepas solat subuh... hbis doa bagai.... baca 7 kali ayat qursi.... sambil tadah tgn [mcm nak berdoa].... hbis je baca ....sapu ke seluruh muka kepala dan aggota badan..

dan selali lah berzikir... insyaALLAH.... lambat laun... ianye akan berancur hilang.. selebihnye.. tanya la org2 yg tinggi ilmu agamanya.....

jgn p bw ke tempat2 yg ngarut plak....

cinta03 said...

thanks...akan cuba amalkan ayat2 suci nie...e
rm..tak bawa pun kat tempat2 mengarut..sbb mmg tak percaya pun dukun2 nie...tok mat tue atok sedara sy...huhuhu...

✿ pink velvet ✿ said...

semoga dia cepat pulih, amin~~