Monday, April 30, 2012

sejuk hati ibu....

sejak dua menjak nie iman kalau marah, merajuk selalu sebut
"TAK NAK KAWAN!!"
hihii..kelakar anak aku nie..asal marah jer sebut tue..asal merajuk jer sebut tue..dah hafal da...
pagi tadi sebelum g kerja...(ari nie lambat!!!!hahhaha..) aku layan jab anak2 sebelum anta kat mak aku...
tah cam ner tah, iman marah kat aku.....aku pun tak berapa ingat kes apa...

iman     : TAK NAK KAWAN IBU!!!!!
aku senyap..tak kata apa....wat2 termenung....huhu...wat2 muka sedih...
aku      : tak per la..iman tak nak kawan ibu tak per la...ibu tak kisah...
dia terdiam...perlahan2 dtg kat aku...pegang peha aku...
iman    : iman tak wat lagi...iman sayang ibu...
aku masih lagi termenung..muka sedih...
iman     : buuuu...iman tak wat lagi..IMAN ADA IBU JER....

Alaaa...sayu nyer aku tengok anak aku...iman ada ibu jer...pandai nyer dia....terus aku peluk dia, cium dia...sejuk hati aku...aku tak dapat nafikan anak aku lebih romantik lebih perihatin berbanding gan e.suami aku....pernah dulu iman pujuk aku bila lihat air mata aku...masa tue aku dlm pantang anak no 2, danish...ada krisis gan en.suami, aku duk termenung, pastu tiba air mata keluar..sedih...tiba-tiba iman dtg kat aku, lap air mata aku...pastu ckp..."naper bu...iman janji tak nakal lagi..iman tak wat lagi...naper bu..."
lagi melalak aku...sayu sangat..

iman....anak yang membuat aku beremosi....kenakalan nya kadang mencabar kesabaran aku, dan iman jugalah kadang membuat gembira dan sayu...sayu dengan keperhatinan dia....dan kata2 dia...aku tak tau nak cakap macam ner...dia adalah anak yang baik...

iman..ibu sayang sangat iman....iman janji iman akan jaga ibu yer di masa ibu tua....ibu sayang iman....






3 comments:

are_lin@yu said...

yeayy ayu jd yg ke 30..sngt mnyntuh at bca ksah iman..jga ibu baik2 ya iman ;-)
btuah sis ada anak mcm iman ;-)

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

biasa la budak2..... rajuk nye kejap aje.....

faten osman said...

alala.. comelnya
tersentuh baca :')