Thursday, April 12, 2012

iman mana???

ceritanya malam semalam....lepas makan malam, aku lepak gan anak2 kat depan tv..tiba-tiba aku teringin lak nak tengok album lama-lama. tengok zaman kanak aku, zaman remaja aku, zaman bercinta aku, hingga la ke alam perkahwinan aku...
tengok gan anak-anak....masa tengok gambar kahwin aku, aku cakap ler kat iman, tunjuk kat gambar tue, nie abah, nie atok, nie sedara mara dia la kan...
alih-alih dia boleh cakap,

"iman mana???"

aku dah terkedu...nak gelak pun ada...muka dia dah merah marah da...bertujai-tujai dia kata mana dia...
"iman tak der...iman mana ada lagi masa nie..."
"ibu jahat, naper ibu tak panggil iman...iman tak de???"
aku dah bantai gelak..lagi ler dia marah....abah dia cakap "iman dalam perut ibu. mana ada lagi..dalam perut.." pun tak jalan..mengamuk habis dia...tak nak tengok gambar lagi...addoooiii anak ibu nie..soalan tak leh nak jawab lak...cam ner nak terangkan kat budak nie...hihihi...











2 comments:

RosDiana said...

hehehe macam2 kerenah anak kau nie.. sebaik kau x naik angin nak jawab.

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

pernah terkena macam tu... tp jawab je.. bukan kamu je tak de dalam gambo nih... ramai lagi yang tak de......huhuhuhuhu

biasa le bdk2....