Monday, April 16, 2012

budak botak!!!

anak-anak aku nie jenis yang kuat berpeluh...macam ibu dia...so bila rambut makin panjang, walaupun tak selebat mana, memang aku naik rimas...memang dah lama aku nak bawak anak potong rambut, tapi terkenangkan dulu, masa aku potong rambut iman gan danish, dia terus tak nak gie sekolah...iman marah2 aku potong rambut dia...
"naper ibu potong rambut iman?? tengok dah botak tak lawa!!!!"
tak haru ko...aku heret dia gak gie sekolah. kenyet mata kat cikgu suh puji rambut dia...sejak tue aku tak potong rambut dia...nie pun aku pujuk dia....



* iman gan danish masa rambut botak dulu...memang nampak botak pun sebab aku suh india tue potong mesin no 1 kot...memang nipis la..tue yang dia malu nak gie sekolah...huhuuh..

jadi ari jumaat itu ari aku nekad potong rambut dia...konon nak potong sendiri...sekali bertakuk ko..mana tak nya aku potong rambut dia tak geti duk diam...oleh kerana takut kena marah gan en. suami, jadi, aku terus bawak dua2 gia kedai gunting rambut...hihihih..

sebenarnya en.suami tak kasi potogn rambut anak2 aku...nak2 danish...dia suka tengok rambut anak dia panjang..aku nie rimas..kesian pun yer....jadi call cakap baik punya lembut gan en.suami..huhuhu...nak tak nak kasi gak...

aku memang dah biasa potong rambut budak kat satu kedai nie.kedai india..anak2 aku pun memang dah biasa gan dia, last aku gie kedai dia, dia bagtau aku kedai dia kena pindah sementara..pasal kedai sekarang nak renovate...sayang, masa aku gie petang tue, kedai dia tutp lak...gelabah aku...mau kena marah gan en.suami nie kalau dia tengok rambut anak dia nie...bertakuk-takuk...

nasib baik ada kedai lain..hihih..india gak, tapi orang muda la..aku tengok dia gunting pun tak pandai..kalau india yang aku biasa tue, dia pegang kepala anak aku...tak leh gerak..ko bayangkan la...yang ni..takut2 dia gunting...iman leh tahan lagi la,,,leh duk diam...si danish..aaddduuuhhh...last2 potong sikit2 jer...













hhihi...aku tengok diaorang potong rambut anak aku..alaaaaahai....memang tak pandai...nasib baik terdesak...en.suami balik jer, tengk rambut danish, ok lagi...tue pun sebab orang tue tak pandai potong..danish macam belut....tapii!!!! bila dia tengok rambut imna,
"awak kenapa rambut iman???"
aku wat tak tau jer..huhuhu..sebab rambut iman botak sikit dari adik dia..nasib baik dia tak complain..kalau tak naik buih lagi ler mulut aku terangkan...

 *iman balik terus cari susu..penat ler tue....
* danish yang macam belut potong rambut....








yang sikenet nie lak..rambut tak tumbuh2...cam tue jer...eeee....suka no jelir lidah...

No comments: